یک آرزو: هوش مصنوعی که بتواند دقیق تشخیص بدهد از کدام فیلم‌ها لذت خواهید برد؟

1

تا وقتی که یک بیننده فیلم حرفه‌ای و کوشا نشده باشید، همه چیز لذت‌بخش است، چون با کمی جستجو ده‌ها فیلم عالی باب طبع پیدا می‌کنید. اما با گذشت سال‌ها، 4 چیز رخ می‌دهد که عیش فیلم‌بینی را خراب می‌کند:

1- شما شاغل می‌شوید و دیگر آن جوان با وقت آزاد زیاد نیستید و مجبور هستید خیلی حساب‌شده وقت آزاد خودتان را خرج کنید. بنابراین اگر شروع به دیدن فیلمی کنید و بعد بعد از نیم ساعت دریابید که با سلیقه شما جور نیست، استراحت یک شب خود را به فنا داده‌اید و احتمالا وقت نمی‌کنید که فیلم دیگری پیدا کنید و آن شب، فیلم دوم را ببینید.

2- سلیقه شما به مرور ارتقا پیدا می‌کند. زمانی فیلم‌های اکشن یا کمدی متوسط را هم شاهکار می‌دانستید، اما الان دیگر همه چیز باید در کمال باشد تا لذت ببرید.

3-متوجه می‌شوید که نمرات imdb و نظر منتقدان و در کمال شرمندگی دوستان، در بسیاری از موارد باد هوا هستند و نباید آنها را زیاد جدی گرفت.

4-بیشتر کلاسیک‌های خوب را قبلا دیده‌اید!

آخر سر متوجه می‌شوید که چون شخصیت و سلیقه هر کسی، چیز یگانه‌ای است، خودتان باید به صورت فعال و هوشمندانه فیلم و سریال انتخاب کنید.

شما فاکتورهای متنوعی را در نظر می‌گیرید و در ذهنتان جمع جبری و برآیند آنها را حساب می‌کنید تا تصمیم بگیرید یک فیلم مناسب دانلود و تماشا است، یا خیر. چیزهایی مثل:

-کارگردان و بازیگران فیلم: البته با در نظر گرفتن اینکه برخی از ستاره‌ها که زمانی تنها دیدن نامشان در فهرست هنرپیشه‌های یک فیلم، برای انتخاب آن فیلم، کافی بود، بعد از مدتی نزول می‌کنند و یگانه دلیل، عدم انتخاب فیلم از سوی ما می‌شود!

-نیم‌نگاهی به نمره imdb که گرچه چیز قطعی نیست. اما خب بعید است که فیلمی با امتیاز زیر 5 ، شاهکار باشد، یا فیلمی با امتیاز بالای 8، چیز قابل اعتنایی نباشد!

-تریلر فیلم

-نظر منتقدان در نشریات داخلی و سایت‌های فرنگی

-داستان و تم کلی فیلم

-فهرست‌های سینمایی

اما حتی اینها هم تضمینی نیستند که انتخاب شما، خوب از دربیاید. گاهی یک فیلم که همگام متفق‌القول‌اند که شاهکار مسلم است، از دید شما چیز عادی‌ای به نظر برسد. مثال عرض می‌کنم، همه می‌گفتند که فیلم Roma آلفونسو کوارون، فیلم بسیار خوبی است. اما از دید من چیز فوق‌العاده‌ای نبود و تا آخر فیلم در انتظار یک چرخش داستانی، یا مفهوم پنهان شده ماندم، اما کامیاب نشدم!

مثال دیگر: با توجه به هنرپیشه‌های فیلم ad astra و داستانش تصور می‌کردم که با یک فیلم علمی تخیلی پرکشش، دست‌کم در سطرح مریخی یا گرویتی روبرو خواهم بود. اما فیلم از دید من یک افتضاح تمام‌عیار بود! اشتباهات علمی فیلم از دید من غیرقابل گذشت بودند! و فیلم مفهوم ژرف خاصی را القا نمی‌کرد.

باز هم مثل دیگر، دنبال اکشن جدید برای سرگرمی ساده می‌گشتم، اما هم فیلم Rambo Last Blood و هم فیلم Gemini Man بسیار عادی از آب درآمدند.

حالا هم که در حال نوشتن این سطور هستم نگران این هستم که اگر وقتی برای دیدن فیلم Marriage Story بگذارم، این یکی هم سرخورده‌ام کند و راستش از شروع کردن سریال Godfather of Harlem هم می‌ترسم!

می‌دانید کی تیر آدم در انتخاب فیلم به خطا نمی‌رود؟

وقتی فردی که روحیات بسیار نزدیک به شما دارد و سالهاست که سلایق شما را به صورت دقیق می‌داند و فیلم‌ها با هم دیده‌اید، چیزی را به شما توصیه می‌کند.

متاسفانه هم همگی توفیق داشتن چنین یاران فیلم‌بینی را ندارند و هم اینکه خود این عزیزان هم ظرفیت محدودی در دیدن و پردازش نیک یا بد بودن فیلم برای ما دارند.

پس بیاییم و آرزو کنیم که زمانی برسد که الگوریتم‌های هوش مصنوعی آنقدر پیشرفته بشوند که بتوانند با دقت بالا، دیدن فیلم‌هایی را به ما توصیه کنند. تصور کنید که این الگوریتم‌ها بر اساس صدها فاکتوری که به تدریج با تحلیل دقیق ما پیدا کرده‌اند، بتوانند به سرعت فیلم‌های قدیمی و جدید را با توجه به روحیه و حال و هوای هر روز به ما توصیه کنند و اصلا گاهی مجبورمان کنند که فیلم یا مستند دشواری را ببینیم تا سلیقه‌مان ارتقا پیدا کند! یا به ما بگویند که از شروع کسل‌کننده فلان فیلم نترس، فیلم به نیمه که برسد عاشقش می‌شوی!

من در انتظار آن روزی هستم که هوش مصنوعی بتواند یک فیلم حال خوب کن با توجه به شرایطمان برای ما پیدا کند یا با دقت یک روانشناس خبره، فیلم‌درمانی‌مان کنند.

می‌ماند یک چیز: اصلا شاید یک لطف فیلم‌بینی همین ناکامی گه گاه در پیدا کردن فیلم‌های باب طبع باشد. اگر الگوریتم‌ها مرتب بر چیزهای مورد پسند امتحان پس داده تاکید کنند، پس چه جایی برای جهش‌های فکری می‌ماند؟!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. ف می گوید

    سلام و عرض ادب. در مورد ad astra دقیقا با شما موافقم. حوصله نکردم نیم ساعت پایانی فیلم را ببینم. با این فیلم فهمیدم، ظاهر و چهره برد پیت بیش از انچه فکر میکردم در ستاره بودنش تاثیر داشته .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.