ریزش مو یا رویش مو، مسئله این است

0

رپورتاژ

در اکثر فیلم ها و تصاویر خلق شده از انسان های اولیه، آنها انسان های پرمویی بودند که این امر بر اساس تحقیقات باستان شناسی به وجود آمده است. امروزه بر اثر عوامل بسیاری از قبیل ژنتیک، شرایط آب و هوا، آلودگی محیط زیست، تغذیه و استرس، انسان ها دچار ریزش مو شده اند که در تعدادی از آنها منجر به طاسی می گردد.

تارهای مو برای رشد و زنده ماندن از فولیکول ها تغذیه می کنند. فولیکول ها کیسه هایی درون پوست هستند، که مسئول تولید فیبر مو، تغذیه و رشد مو هستند. هر فولیکول ممکن است حاوی یک تا سه تار مو باشد که مشخصات، شکل و بافت آن ها را تعیین می کند.
در افرادی که دارای موهای سالم با چرخه رشد طبیعی می باشند، هر فولیکول به طور معمول حدود 3 تا 4 سال رشد و تغذیه موها را انجام می دهند. با این وجود، در افرادی که به طاسی مبتلا هستند ، فولیکول های مو در نقاط طاس از رشد باز می ایستد و یا ضعیف می شوند که این فرایند ریزش مو و کم پشتی موها را به دنبال دارد و متاسفانه علت دقیق این چرخه رشد غیرطبیعی هنوز مشخص نیست. با این حال متخصصین معتقدند که عوامل ژنتیکی و هورمون ها علل اصلی در طاسی فرد می باشند( البته افزایش سن هم در این مورد تاثیر بسزایی دارد).

روش درمان:

امروزه روش های درمانی بسیاری برای برطرف شدن کاستی مو ابداع شده است، که یکی از آنها روش پی آر پی است. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) روشی درمانی است که از فاکتورهای رشد و سلول‌های بنیادی متعلق به بدن خود فرد برای تسریع در رشد موها استفاده می شود. در این روش چند سی سی از خون بیمار گرفته شده و غلظت پلاکت را به 3 تا 5 برابر مقدار اولیه رسانده می شود، سپس به نواحی مورد نظر تزریق می شود.

چگونگی تاثیرگذاری پی آر پی در درمان ریزش مو:

پی آر پی با افزایش خون رسانی به سمت فولیکول ها منجر به تحریک و افزایش عملکرد فولیکول می شود که رشد طبیعی موها را بدنبال دارد. از آنجایی که هر فولیکول تنها برای 3 تا 4 سال رشد موها را منجر می شود و در نهایت شکسته می شود، تزریق پی آر پی با داشتن فاکتورهای رشدی منجر به افزایش تقسیم و رشد سلولی فولیکول ها می شود. که در نهایت تشکیل فولیکول های جدید مو، رشد موهای جدید و همچنین تقویت و ضخیم شدن تارهای مو را به دنبال دارد.

سه گام انجام روش پی آر پی:

گام اول: خون گیری

در مرحله ی اول این درمان، به وسیله سرنگی مخصوص 30 تا 60 میلی لیتر از خون فرد گرفته می شود.
که میزان آن بستگی به ناحیه ای دارد که قرار است پی آر پی به آن تزریق شود.

گام دوم: جداسازی، استخراج و فعالسازی

گام دوم، جداسازی پلاسمای غنی از پلاکت است. فرآیند جداسازی پلاکت با قرار دادن خون درون سانتریفیوژ شروع می شود و حدود 15 تا 20 دقیقه چرخانده می شود. جداسازی خون شامل دو مرحله سانتریفیوژ با سرعت های متفاوت است. مرحله ی اول، چرخش شدید است. در این مرحله، پلاسمایی با پلاکت کم (PRP) از گلبول های قرمز خون و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) جدا می شود. مرحله ی دوم، چرخش آرام است که گلبول های قرمز را از PRP جدا می کند.
بعد از سانتریفیوژ، خون به سه لایه تقسیم خواهد شد:
پلاسمای غنی از پلاکت، پلاسمای فاقد پلاکت و سلول های قرمز خون.
پلاسمای غنی از پلاکت از لوله ای که شامل سه فاز جداگانه ی پلاسمای غنی از پلاکت، پلاسمای فاقد پلاکت، و گلبول های قرمز است با استفاده از سرنگ جدا می شود. قبل از این که پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر بیمار تزریق شود، با استفاده از یک عامل فعالساز، فعال می شود.

گام سوم: تزریق

در آخرین مرحله، پلاسمای غنی از پلاکت به نواحی از سر که دچار ریزش و یا کم تراکم هستند، تزریق می شود. سوزن هایی که در این روش استفاده می شود بسیار ظریف هستند بطوریکه احساس درد به حداقل می رسد.

نتایج تزریق پی آر پی:

نتایج تزریق پی آر پی بعد از حدود 3 تا 4 ماه تا حدی قابل مشاهده است و بیشترین ضخامت و تراکم موها بعد از این مدت قابل مشاهده خواهد بود. اگرچه عوامل رشدی که در ترکیب پی آر پی وجود دارند به مدت زمانی نسبتا طولانی برای تاثیرگذاری بر افزایش فولیکول‌های مو نیاز دارند. از اینرو برای مشاهده حداکثر نتایج تزریق پی آر پی باید حداقل 8 ماه صبر کرد.

عوارض جانبی ناشی از تزریق پی آر پی:
پی آر پی روشی کاملا بی‌خطر است. تنها عوارض جانبی آن، درد بسیار خفیفی در موقع تزریق، تورم و قرمزی مختصر در پوست سر می‌باشد، و از آنجایی که از خون خود شخص استفاده می شود بنابراین عوارض احتمالی عفونت، انتقال بیماری و پس زدن را ندارد.

زمانبندی دوره ی درمانی پی آر پی:

با توجه به نیازهای شخصی هر فرد انجام می شود در نتیجه تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است.
اما به طور معمول دوره ی درمانی پی آر پی باید در یک دوره اولیه به مدت 3 ماه و شامل چند جلسه تزریق انجام شود و پس از آن، تزریق پی آر پی باید به فاصله هر 3 تا 6 ماه یک بار برای حفظ و تقویت نتایج عمل، تکرار شود. درد بعد از انجام تزریق به خوبی با استفاده از مسکن های ساده ای مانند پروفن قابل تحمل می باشد.

پی آر پی مناسب برای چه افرادی است:

معمولا پی آر پی به افرادی توصیه می شود که علاقه ای به جراحی نداشته اما دچار ریزش موی شدید شده اند و میخواهند آن را مهار کنند.

موارد منع برای افرادی است که:

به طور کامل طاس هستند.
از رقیق کننده های خون همچون آسپیرین و هپارین استفاده می کنند.
دچار بیماری های مزمن پوستی و یا کبد، سرطان، اختلالات متابولیک، اختلالات خون مانند سندرم اختلال پلاکتی هستند.
مبتلا به اختلالات پلاکت و انعقادی هستند.
دارای کم‌خونی وخیم هستند.
دچار اختلالات ایمنی هستند.
دارای عفونت در محل تزریق هستند.

روش بازسازی موها بدون نیاز به جراحی یا همان پی آر پی ، دارو یا ماده ی خاصی نیست، بلکه فاکتوری طبیعی و گرفته شده از خون خود فرد برای ترمیم بافت های آسیب دیده می باشد.

کاربرد های تزریق پی آر پی:

افزایش تراکم مو و ضخیم شدن تارهای مو،
کاهش چین و چروک های ناشی از پیری و تاخیر در پیر شدن پوست،
کاهش پف و تیرگی و گودی زیر چشم،
همچنین در محو کردن اسکار آکنه و اسکار زخم های ناشی از جراحی، سوختگی و بریدگی ها کاربرد دارد.

برای مطالعه مقالات بیشتر، مشاهده نمونه های موفق پی آر پی، به وب سایت کلینیک آراکس مراجعه کنید.

متخصصین کلینیک آراکس تحت مجوز رسمی شماره 178893-3 از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه آماده ارائه خدمات مشاوره و انجام مراحل درمانی هستند.

برای تعیین وقت مشاوره رایگان از طریق اینستاگرام کلینیک آراکس و یا تماس با شماره های 02188207535 و 02188404088 تماس حاصل فرمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5