تحصیل در بهشت مهاجرتی دنیا ( استرالیا): از رویا تا واقعیت

0

رپورتاژ

کشور استرالیا به دلیل کیفیت بالای تحصیلی زندگی و دانشگاه‌های مطرح به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیل در دنیا شناخته می‌شود و هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی از سرتاسر جهان و ایران وارد این کشور فوق‌العاده می‌شوند. استرالیا به عنوان یک کشور زیبا با حیات وحش منحصر به فرد و متنوع، شهرهای فعال و فرصت‌های کاری که برای دانشجویان بین‌المللی به وجود می‌آورد، یک گزینه ایده‌ال برای کسانی که خواهان ادامه تحصیل در یک دانشگاه معتبر و یک کشور با استانداردهای بالا هستند، به شمار می‌آید.

اکثر افرادی که اقدام به اخذ پذیرش از استرالیا هستند، آگاهی چندانی از نحوه اخذ پذیرش، هزینه‌ها، انواع راه‌های مهاجرت به استرالیا ندارند، که ما قصد داریم در این نوشته بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

چه پارامترهایی در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت مهم است؟

هنگام انتخاب یک کشور برای مهاجرت عوامل مختلفی مانند نظام حقوقی، امنیت اجتماعی، امنیت شغلی، بیمه‌های سلامت، تامین اجتماعی، مالیات پرداختی، شرایط آب و هوایی و اقلیمی، شرایط دینی، زبان، قوانین مهاجرتی و وضعیت آینده‌ی فرزندان و خانواده‌ی شما، بسیار مهم است. وقتی به آمارهای بین‌المللی مراجعه می‌کنیم، همواره کشور زیبای استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت شناخته می‌شود.

چرا استرالیا به عنوان یکی از بهشت‌های مهاجرتی در دنیا شناخته می‌شود؟

استرالیا عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OCED) است.

برخی از حوزه‌هایی که کشور استرالیا بسیار خوب یا بالاتر از سایر کشورهای OCED است:

درآمد: میزان درآمد خانواده به ازای هر فرد بالاتر از میانگین OCED است.

مشاغل: 72% جمعیت بین 15 تا 64 سال دارای شغلی با درآمد مناسب هستند که بالاتر از میانگین 64%  OCED است.

ساعات کار: مردم استرالیا 1728 ساعت در سال کار می‎کنند، کمتر از میانگین اغلب مردم در کشورهای ‌OCED است که 1765 ساعت کار می‌کنند.

امید به زندگی: امید به زندگی مردم استرایا 82 سال است که دو سال بالاتر از میانگین کشورهای OCED است.

کیفیت هوا: سطح PM10 اتمسفری- ذرات آلاینده کوچک که برای ورود و آسیب زدن به ریه‌های به اندازه کافی کوچک هستند- 1/13 میلی گرم به ازای متر مکعب هواست، که اساساً کمتر از میانگین OCED معادل با 1/20 میلی گرم در هر متر مکعب است.

کیفیت آب: 93% مردم از کیفیت آب راضی هستند که این مقدار بیشتر از میانگین OCED  معادل 84% است.

جامعه  93% استرالیایی‌ها معتقدند کسی وجود دارد که بتوانند به آن تکیه کنند که بیشتر از میانگین OCED معادل 89% است.

رضایت از زندگی: 83%  استرالیایی‌ها بیان می‌کنند که تجارب مثبت بیشتری نسبت به تجارت منفی در طول روز دارند، که بیشتر از میانگین OECD معادل 76% است.

5 شهر دانشجویی استرالیا

پنج شهر از 30 شهر دانشجویی برتر دنیا در استرالیا واقع شده‌اند. این شهر‌ها بر اساس ترکیب دانشجویان، ارزان قیمت بودن، کیفیت زندگی و موارد دیگر رتبه بندی می‌شوند. این شهرها عبارتند از

سیدنی

ملبورن

بریزین

پرث

کانبرا

دانشگاه‌های مطرح استرالیا ارتباط بسیار نزدیکی با بیش از دانشگاه‌های 100 کشور دنیا دارند. سیستم نمره‌دهی در استرالیا ترکیبی از آزمون‌ها، تمرینات، حضور و غیاب و مشارکت کلاسی تعیین می‌شود.

انواع ویزای استرالیا

ویزای دانشجویی استرالیا

ویزای کار استرالیا (ویزای مهاجرت مهارت عمومی یا ویزای با حمایت کارفرما)

ویزای خانوادگی/ همسری

ویزای کار در تعطیلات

ویزای تجاری

ویزای بازنشستگی
ویزای دانشجویی استرالیا

علت اینکه بسیاری از افرادی که تلاش می‌کنند تا ویزای دانشجویی استرالیا را کسب کنند، این است که این افراد می‌توانند از طریق تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل‌شان در این کشور با کیفیت مستقر شوند. کشور استرالیا به افرادی که تحصیلات خود را در داخل مرزهای این کشور سپری کرده باشد، مزایایی را اعطا می‌کند.

6 مرحله مهاجرت به استرالیا و هزینه‌های جداگانه هر بخش

گام اول: اعتباربخشی تحصیلات و تجارب کاری

هزینه مربوط به اعتبار بخشی مربوط به شغل‌تان به صورت مستقیم به حساب موسسه‌ی اعتبارسنجی شغل‌تان پرداخت می‌شود و هزینه آن 450 دلار استرالیا است. البته اکثر موسسات اعتباربخشی تا 800 دلار استرالیا از شما هزینه دریافت می‌کنند و پروسه بررسی آن در حدود 2 الی 3 ماه طول می‌کشد.

گام دوم: اخذ مدارک معتبر زبان انگلیسی

شما باید بتوانید نمره قابل قبولی در آزمون آیلتس را کسب کنید.

گام سوم: درخواست‌تان را برای انتخاب مهارت بنویسید و برای درخواست ویزا دعوت شوید.

گام چهارم: درخواست شرکت در انتخابات دولتی

اگر برای ویزای دولتی درخواست می‌کنید، گام بعدی در این فرایند این است که برای نامزدی یک دولت ایالتی درخواست دهید. البته الزامات و رویه‌های درخواست در هر دولت ایالتی متفاوت و مختص به خود است.

هزینه مهاجرت به استرالیا و قالب‌های زمانی

هزینه‌های درخواست دولتی حدود ۸۰۰ دلار استرالیا است. به طور کلی بین ۱ تا ۴ هفته زمان می‌برد که شما پاسخی مبنی بر پذیرفته شدن یا رد شدن درخواست‌تان برای شرکت در انتخابات دولتی دریافت کنید.

گام پنجم: درخواست ویزا

هزینه درخواست ویزا طبق تصمیم دولت استرالیا در حال حاضر به شرح زیر است:

متقاضی ویزای اولیه: 3755.00 دلار استرالیا

هر متقاضی اضافی بیش از ۱۸ سال (اگر قابل پذیرش باشد): 1875.00 دلار استرالیا

هر متقاضی زیر ۱۸ سال (در صورت لزوم): 940.00 دلار استرالیا

و البته هزینۀ اضافی به اندازه ۴۸۹۰ دلار برای هر متقاضی که بیشتر از ۱۸ سال سن دارد و به زبان انگلیسی تسلط ندارد  پرداخت می‌شود. این فرد باید پس از رسیدن به استرالیا، به اندازه ۵۰۰  ساعت در کلاس‌های آزاد انگلیسی شرکت کند.

گام 6 : تست‌های پزشکی و گواهی پلیس

هزینه تست‌های پزشکی در حدود 275 دلار استرالیا به ازای هر فرد می‌باشد، که این مبلغ مستقیماً به دکتر و رادیوگرافی محلی پرداخت می‌شود.

هزینه صدور گواهی پلیس به اداره پلیس هر کشور بستگی دارد. در بسیاری از کشور‌ها هزینه‌ای برای صدور آن از شخص تقاضا کننده، دریافت نمی‌شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

رشته پزشکی یکی از محبوب­‌ترین رشته‌هایی است که دانشجویان بسیاری به دنبال تحصیل آن در کشورهای خارجی هستند. تحصیل پزشکی در استرالیا (پزشکی و دندانپزشکی) شهرت زیادی داشته و جزء سخت‌ترین دوره‌های آموزشی در جهان است. مدرک پزشکی استرالیا در اکثر کشورهای جهان شناخته شده است.

میانگین هزینه تخمین زده شده برای تکمیل تحصیل پزشکی در استرالیا در حدود 400 هزار تا 450 هزار دلار استرالیا می‌باشد.

نکست ابرود و آشنای مسیرهای ناشناخته

موسسه مهاجرتی نکست ابرود در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی مشاوره کاملاً رایگان و متناسب با نیازهای شما را ارائه می‌دهد. این حق شما است که قبل از هرگونه  پرداخت هزینه و صرف زمان، بدانید که یک موسسه در چه زمینه‌هایی و تا چه حد می‌تواند به‌ شما در امر مهاجرت کمک کند. موسسه‌ی ما مفتخر است که در تمامی زمینه‌های مهاجرت تحصیلی مانند مکاتبه با استادها، اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها، اخذ فاند تحصیلی و ویزای تحصیلی، نوشتن رزومه تحصیلی و انگیزه نامه یا توصیه نامه به شما مشاوره کاملاً رایگان ارائه دهد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند مشاوره حضوری، تلفنی یا مشاوره آنلاین استفاده کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.