نکات و راهنمای خرید لپ تاپ خوب (راهنمای صفر تا صد)

0

رپورتاژ

با داشتن قطعات مختلف در این وسیله از CPU و رم گرفته تا انواع درگاه‌ها و مشخصات صفحه نمایشگر باعث سردرگمی در انتخاب و خرید لپ تاپ خوب می‌شود.

به دلیل نبود اطلاعات کافی در هنگام خرید نیز کاربران دچار مشکل شده و معمولاً خرید موفقی را ندارند. به همین دلیل نیاز است تا اطلاعات کافی را در این زمینه داشتید باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات و راهنمای خرید لپ تاپ خوب پرداخته و به شما در داشتن یک خرید موفق کمک کنیم.

نکات و راهنمای خرید لپ تاپ خوب

لپ تاپ وسیله‌ای است که اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی را برای اجرای سیستم عامل و کار با آن در اختیارتان می‌گذارد؛ تنها با این تفاوت که قابل حمل بوده و حجم کمتری را اشغال می‌کند. لپ تاپ‌ها به انواع گروه‌های کاربری عمومی، مالتی مدیا، گیمینگ و در نهایت باریک و سبک تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک برای کار خاصی مناسب هستند.

شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید و کانفیگ لپ تاپ فعالیت دارند که از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به ایسوس، لنوو، ایسر، سامسونگ و دل اشاره کرد. این برندها از سیستم عامل ویندوز یا لینوکس برای محصولات خود استفاده می‌کنند که البته بسیاری از آنها بدون سیستم عامل روانه بازار می‌شوند. اما شرکت دیگری هم مثل اپل وجود دارد که محصولات خود را با سیستم اختصاصی مک روانه بازار می‌کند.

حال در این راهنما به بررسی برخی نکات ضروری که باید در هنگام خرید لپ تاپ به آنها توجه کنید می‌پردازیم.

1. نیاز خود را مشخص کنید

نه تنها در خرید لپ تاپ، بلکه در خرید هر وسیله باید ابتدا نیاز خود را مشخص کنید؛ اینکه بخواهید از لپ تاپ برای کارهای ساده و  عمومی مثل گوش دادن به موسیقی یا فیلم استفاده کنید با کسی که از لپ تاپ انتظار انجام کارهای گرافیکی یا بازی را دارد کاملا متفاوت است.

راستی گفتیم بازی!

همانطور که اشاره کردم لپ تاپ به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود که عبارتند از:

  • لپ تاپ با کاربری عمومی: مناسب برای عموم کاربران و انجام کارهایی مثل مشاهده فایل‌های چندرسانه‌ای و وبگردی
  • لپ تاپ با کاربری مالتی مدیا: مناسب برای علاقه‌مندان به موسیقی و فیلم که انتظار صدای با کیفیت و تصویر واضح و شفاف دارند
  • لپ تاپ گیمینگ: مناسب علاقه‌مندان به بازی و گیم که انتظار انجام بازی‌های سنگیم را دارند
  • لپ تاپ تخصصی: مناسب برای افرادی که از لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و برنامه نویسی استفاده می‌کنند و کاملاُ به شغل آنها وابسته است

حال شما جزو کدام یک از این گروه‌ها هستید؟

2. سایز، وزن و اندازه لپ تاپ را بررسی کنید

معمولاً دانشجوها و افرادی که نیاز به استفاده از لپ تاپ در محیط‌های گوناگون دارند برایشان مهم است که به‌راحتی لپ تاپ را حمل کرده و به هر جایی ببرند.

تا همین 3-4 سال گذشته عموماً کمترین وزنی که یک لپ تاپ داشت به 2 کیلوگرم می‌رسید؛ اما امروزه شاهد لپ تاپ هایی با وزنی نزدیک به کمتر از یک کیلوگرم هستیم.

سایز لپ تاپ نیز بسته به انتظاری که از نمایشگر دارید اهمیت دارد. وقتی قرار است برای کارهای گرافیکی و بازی استفاده کنید مسلماً اندازه صفحه مهم است. اما اگر برای وبگردی بخواهید یک لپ تاپ 13 یا 14 اینچ هم کافی به نظر می‌رسد.

3. به قدرت پردازنده، رم و گرافیک توجه کنید

پردازنده و رم جزو دو قطعه اصلی در لپ تاپ هستند که قدرت آن را به رخ می‌کشند. لپ تاپ ها از دو پردازنده intel یا AMD برای پردازنده استفاده می‌کنند که بسته به نسل ، فرکانس و تعداد هسته قادر هستند تا کارهای بسیار پیچیده را به سادگی انجام داده یا اینکه برای برخی کارهای نیمه سنگین دقایقی معطل شوید و با کندی پیش بروید.

رم نیز وظیفه بررسی لحظه‌ای درخواست‌ها را دارد که در کنار حافظه cache که درخواست‌های از پیش موجود را به صورت ذخیره سازی شده در خود دارد سرعت بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. معمولا رم مناسب برای یک لپ تاپ بیش از 4 گیگ پیشنهاد می‌شود.

در نهایت قطعه گرافیک هم مسئلو پردازش‌های گرافیکی است که در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ و خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی اهمیت بسیار زیادی دارد. حداقل میزان پردازنده گرافیکی برای یک لپ تاپ مناسب 2 گیگابایت است.

4. چه میزان حافظه نیاز دارید؟

حافظه لپ تاپ برای ذخیره سازی اطلاعات است. تا چند سال پیش شاید بیشترین حافظه محدود به 512 گیگ بود. اما امروزه لپ تاپ‌هایی با حافظه 2 ترابایت و بیشتر نیز وجود دارد.

علاوه بر این نوع حافظه نیز بسیار اهمیت دارد. اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، شرکت‌ها دیگر به سمتی پیش می‌روند که حافظه SSD را که نسبت به حافظه‌های SATA سرعت 4.2 برابری در انتقال و پردازش فایل‌ها دارند جایگزین کنند.

5. محصولات برندهای مختلف را بررسی کنید

برندهای مختلفی اقدام به کانفیگ و تهیه لپ تاپ می‌کنند که در این میان در کشور ما خرید لپ تاپ ایسوس نسبت به سایر برندها محبوبیت بیشتری دارد. البته این موضوع از نظر عمومی است که بخواهید از سیستم عامل ویندوز یا لینوکس استفاده کنید. اما هستند کسانی که اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشند محصولات اپل را ترجیح می‌دهند.

برندهای مختلف دیگری نیز شامل لنوو، ایسر، دل و HP نیز وجود دارند که می‌توانید از محصولات آنها نیز استفاده کنید.

6. گارانتی لپ تاپ را بررسی کنید

لپ تاپ خریداری شده شما اگر دارای گارانتی باشد که معمولاً شامل 18 تا 24 ماه است خیال شما را راحت‌تر خواهد کرد. اگر مشکلی از هر نظر که شامل گارانتی شود برای لپ تاپ رخ داد می‌توانید اقدام به استفاده از خدمات گارانتی پس از فروش کنید.

7. هزینه‌ها را در نظر بگیرید

برای خرید بهتر است که با در نظر گرفتن نکات یک لیست قیمت خرید لپ تاپ تهیه کنید. برندهای مختلف را به صورت دسته‌بندی شده در کنار هم قرار داده و بر اساس انتظاراتی که در این بازه‌ی قیمتی از اجزای لپ تاپ دارید و برای کار تخصصی آن را تهیه می‌کنید، اولویت بندی انجام داده و بهترین آن را انتخاب و خریداری کنید.

بهترین لپ تاپ ایسوس

نکات خرید لپ تاپ به همین موارد محدود می‌شود؟

مسلماً که اینطور نیست و شما باید برای خرید لپ تاپ به شکل تخصصی‌تری اقدام به خرید کنید. این سری از نکات به صورت تخصصی بوده و تک‌تک اجزای لپ تاپ را در نظر می‌گیرد که کوچکترین چیزها هم در انتخاب شما تاثیر می‌گذارد.

برای همین پیشنهاد می‌کنیم که از یک مرجع برای راهنمای خرید و انتخاب لپ تاپ خوب کمک بگیرید.

سایت تاپترین می‌تواند به شما در زمینه خرید لپ تاپ خوب کمک کند. می‌توانید با مراجعه به این سایت هر مدل لپ تاپ را بر اساس قیمت، برند و انتظاراتی که برای کارهای تخصصی دارید به صورت تخصصی بررسی کرده و یکی از بهترین آنها را انتخاب کنید.

هر سوالی هم در زمینه خرید لپ تاپ خوب داشتید که موفق به دریافت پاسخ مناسب نشدید، می‌توانید از بخش نظرات این سایت ارسال کنید تا کارشناسان این سایت به‌صورت رایگان شما را راهنمایی کنند.

به نظر شما چه نکات و مسائل دیگری هم وجود دارد که باید در هنگام خرید لپ تاپ خوب با قیمت مناسب به آنها توجه کنیم؟ لطفاُ از بخش نظرات همین پست برای ما ارسال کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.