پاناسونیک اولین عینک واقعیت مجازی UHD با ظرفیت‌های HDR را در اندازه یک عینک معمولی ساخت

0

شرکت پاناسونیک در نمایشگاه CES 2020 از اولین عینک واقعیت مجازی HDR رونمایی کرد. این عینک از صفحه‌نمایش با کیفیت اولد و دقت تصویر UHD بهره می‌برد تا تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن نمایش دهد.

پاناسونیک با همکاری شرکت Kopin موفق شده اولین عینک VR جهان را با رزولوشن UHD و قابلیت HDR بسازد تا مردم در هنگام استفاده از آن راحت‌تر باشند.

نکته مهم گفتنی درباره این عینک، اندازه شیشه یا نمایشگرهای آن است که همان اندازه عینک‌های معمولی است و هیچ تناسبی با هدست‌های VR ندارد.

در گذشته، هدست‌های واقعیت مجازی با کیفیت و دارای صفحه‌نمایش‌های بزرگی ساخته شده است ولی مردم برای پوشیدن آن‌ها باید یک دستگاه سنگین را روی سر خود قرار داده و کش آن را دور سر می‌بستند. لذا، پوشیدن این هدست‌های واقعیت مجازی باعث آزاد مردم در طولانی‌مدت می‌شد.

اکنون، پاناسونیک با درک این مسئله، عینک VR به بازار عرضه می‌کند که در اندازه همان عینک‌های معمولی است و نمایشگرهای آن‌ها به اندازه شیشه عینک‌هایی است که مردم روزانه روی چشم دارند ولی کیفیت تصاویر آن‌ها بسیار بالا و به اندازه UHD است؛ یعنی رزولوشن نمایشگرهای بزرگی که روی لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها شاهد هستیم.

پاناسونیک به تنهایی قادر به طراحی و عرضه این عینک VR نبود و از فناوری‌های اختصاصی توسعه‌ داده شده در شرکت Kopin استفاده کرده است. بیش از سه دهه است که مهندسان شرکت Kopin در حال توسعه فناوری‌های خلاقانه‌ای هستند که تجربیات دیداری و بینایی مردم را بهبود دهند.

مهندسان شرکت Kopin انواع دستگاه‌های خالاقانه را برای صنایع مختلف طراحی کردند. از هدست پوشیدنی Golden-i برای مصارف اینترپرایز بگیرید تا عینک‌های هوشمند Solos دوچرخه‌سواران و دوندگان. در عینک VR پاناسونیک هم از شیشه‌ها و نمایشگرهایی بهره گرفته شده که در هواپیمای F-35 لاکهید مارتین استفاده می‌شود.

صدا و تصویر با کیفیت بالا

به طور دقیق‌تر، یکی از شرکت‌های تابعه Kopin به نام NVIS که در ایالت ویرجینیا است؛ محصولات واقعیت مجازی دارد که به کاربران اجازه می‌دهند تصاویر سه‌بعدی و تعاملی با وضوح بالا در نزدیکی چشم خود مشاهده کنند. این محصولات برای سیستم‌های آموزشی، شبیه‌سازی‌ها، آزمایشگاه‌های تعاملی انسان مجازی، آموزش عملیات‌های پشتیبانی هوایی اسکادران و بسیاری مراکز دیگر استفاده می‌شود.

پاناسونیک سعی کرده از دیگر فناوری‌های پیشرو خود نیز در این عینک واقعیت مجازی استفاده کند. مثلا، شاهد فناوری‌های پیشرفته صوتی و تصویری این شرکت هستیم. این عینک قدرت پردازش سیگنال دارد تا در آینده بتواند با دستگاه‌های دیگری مانند تلویزیون‌ها، پخش‌کننده‌های فیلم‌های بلو-ری، فناوری‌های نوری استفاده شده در دوربین‌های دیجیتالی LUMIX و دیگر دستگاه‌های صوتی پیشرفته در تعامل باشد.

بنابراین، عینک VR پاناسونیک هم بسیار سبک و جمع‌وجور است و هم تصاویری با کیفیت بسیار بالا و HDR به همراه صدای HD عالی پخش می‌کند. کاربران برای استفاده از این عینک واقعیت مجازی دیگر گرفتار دردسرهای اضافی نمی‌شوند و به راحتی روی چشم قرار می‌دهند.

نکته آخر اینکه این عینک به ارتباطات نسل پنچم موبایل 5G هم مجهز است. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی شبکه‌های 5G، نسل جدیدی از خدمات و محتواها برای هدست‌ها و عینک‌های VR ارائه شود. مثلا، مشاهده بازی‌های ورزشی به صورت VR یا گردش‌ها و سفرهای تفریحی مجازی که بسیار هیجان‌انگیز هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.