اپل به‌زودی عینک هوشمندی رونمایی می‌کند؛ این عینک و سایر عینک‌های واقعیت افزوده چه تاثیری روی کسب‌وکار شما می‌گذارند؟

0

از زمان شکست پروژه عینک گوگل، ده‌ها شرکت دیگر از جمله اپل در حال کار روی یک عینک واقعیت افزوده و عینک هوشمند یا هر دو هستند.

البته، بسیاری از این اخبار در حد شایعه بوده و منبع معتبری برای آن‌ها نیست ولی اطمینان داریم شرکت‌های فناوری در آزمایشگاه‌های مخفی خود دارند روی توسعه عینک‌های هوشمند کار می‌کنند.

گزارش شده استارتاپی که سال گذشته توسط اپل خریداری شد؛ بیش از ۲۰۰ ثبت اختراع پیرامون عینک‌های هوشمند دارد. از جمله ثبت اختراع‌هایی پیرامون لنزهای عینک‌های هوشمند شفاف و نازکی دارد که می‌توانند تصاویر متحرک، تمام رنگی و با زاویه دید وسیعی نمایش دهند.

همین‌طور، برخی گزارش‌های به تازگی منتشر شده می‌گویند اپل ممکن است در سال ۲۰۲۰ پلتفرم عینک هوشمند خود شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، اپ استور و غیره را معرفی کند.

چرا عینک‌های هوشمند اهمیت دارند؟

بسیاری از مردم عینک می‌زنند؛ دقیقا مانند بسیاری از مردم که از ساعت مچی استفاده می‌کنند. هر دو این پوشیدنی‌ها هم محدوده قیمتی بسیار گسترده و متنوعی دارند. شما می‌توانید عینکی با قیمت ۱۰ دلار، ۱۰۰ دلار یا ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید. در بازار برای هر نوع عینکی یک مشتری وجود دارد.

ورود فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده، سنسورهای سلامتی و تندرسنی، جی‌پی‌اس‌ها و غیره هم دنیای عینک‌ها را متحول کردند. فناوری‌های نوظهوری مانند تشخیص چهره و تبلیغات مبتنی بر مکان هم دلیل دیگری برای حرکت به سوی عینک‌های هوشمند هستند.

الگوریتم‌های بینایی ماشینی مبتنی بر مشاهده تصاویر می‌توانند درک کنند شما در حال تماشای چه چیزی هستند و براین اساس به شما پیشنهاداتی بدهند یا تبلیغات و قیمت‌هایی مشاهده کنید. در یک گام رو به جلو، شما می‌توانید روی این تصاویر کنش‌هایی داشته باشید؛ مثلا آب‌وهوا را بررسی کنید یا محتواهایی بیشتر درباره یک محصول ببینید!

کافی است نگاهی به فیلم‌های علمی تخیلی چند سال اخیر بیندازیم تا در آن‌ها کاربردهای گسترده عینک‌های هوشمند و واقعیت افزوده را مشاهده کنیم. اینکه چطور لنزهای تماسی هوشمند می‌توانند انسان‌ها را قدرتمندتر و باهوش‌تر کنند.

چگونه عینک‌های هوشمند کسب‌وکار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

اگر سازنده و توسعه‌دهنده اپلیکیشن هستید؛ عینک‌های هوشمند پلتفرم بعدی شما هستند. اپل ثابت کرده است با فروشگاه اپ‌استور خود می‌تواند بازی را به نفع خودش تغییر دهد. چون امکان دسترسی صدها میلیون کاربر به اپلیکیشن شما روی این فروشگاه فراهم می‌شود.

همین مسئله برای اپلیکیشن‌های اپل واچ اتفاق افتاده است؛ البته در مقیاسی کوچک‌تر. بنابراین، باید بررسی کنید چگونه اپلیکیشن شما می‌تواند یک بازی، یک مربی تغذیه، یک سرویس پخش ویدیو و یک سیستم دسترسی به محتوا روی عینک هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر فروشنده هستید؛ باید زمینه‌ای فراهم کنید تا مردم با عینک هوشمند خود بارکد محصولات را اسکن کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنند. مردم دوست دارند فقط با یک نگاه، قیمت و مشخصات یک محصول را خوانده و با دیگر محصولات مقایسه کنند.

می‌توانید راه‌حل‌های سفارشی مبتنی بر واقعیت افزوده روی عینک‌های هوشمند ارائه بدهید. مثلا، مردم با مشاهده یک مبل، رخت‌خواب و دیگر وسایل منزل، سریعا بتوانند آن‌ها را در خانه‌شان تجسم کنند.

اگر به مشاغل مختلف سرویس می‌دهید؛ می‌توانید برای آن‌ها راهنماهای استفاده از واقعیت افزوده تهیه کنید یا نقشه‌هایی در مقیاس‌های مختلف از محل کار و تاسیسات و کارخانه تهیه کنید تا روی پلتفرم‌های عینک‌های هوشمند قابل استفاده باشند.

استارتاپ‌های بهداشت و درمان می‌توانند روی قابلیت‌های ویژه عینک‌های واقعیت افزوده تمرکز کنند. مثلا، سنسورهایی به این عینک‌ها افزوده شود تا پزشکان بتوانند داده‌های ورودی بیشتری نسبت به اپل واچ دریافت کنند.

عینک‌های هوشمند ده‌ها فرصت طلایی و ناب در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. قطعا این عینک‌ها نیاز به تجهیزات جانبی دارند؛ کاربران به سوی سفارشی‌سازی آن‌ها پیش می‌روند و در مشاغل خاص باید استفاده شوند.

امروز باید چه کاری انجام دهیم؟

در گام نخست، بررسی کنید کسب‌وکار شما چه ظرفیت‌هایی برای ورود به دنیای عینک‌های هوشمند و به طور خاص عینک هوشمند اپل دارد؟ آیا نیاز است استارتاپ و کسب‌وکار دیگری برای ورود به این بازار راه‌اندازی کنید؟ نیاز است نیروی انسانی استخدام کنید یا تجهیزات سخت‌افزاری خود را توسعه دهید؟

در گام دوم، با مشتریان خود صحبت و فهرست از نیازمندی‌ها و خواسته برآورده نشده آن‌ها تهیه کنید. چه سرویس‌ها و محصولاتی باید ارائه دهید تا راضی‌تر باشند. ازشان بپرسید اگر عینک‌های هوشمند وارد بازار شوند؛ چه انتظاراتی ازشان دارند و نترسید که صحبت‌های عجیب و غریب بشنوید یا درباره رویاهاشان حرف بزنند.

در گام سوم، نیازی نیست شروع به جذب سرمایه کرده و میلیون‌ها تومان پول هدر دهید. از گام‌های کوچک شروع کنید و به سود کم قانع باشید. سعی کنید بیشتر به ارائه یک پلتفرم و محصول با دوام فکر کنید تا سرویسی که سریعا هزاران کاربر پیدا کرده و سود زیادی به جیب شما سرازیر کند. همیشه ریل‌گذاری برای یک توسعه تدریجی و آینده‌نگرانه بهتر از محصولاتی ترند بازار است.

پیش‌بینی می‌شود عینک‌های هوشمند طی ۵ سال آینده وارد بازار شده و فرصت‌های شغلی و کاربردهای فراوانی برای مشاغل داشته باشند. گفته می‌شود عینک‌های AR روی تجارت‌های مختلف تاثیرگذار بوده و باعث ادغام فناوری‌ها می‌شود.

به هر حال، دیر یا زود اپل و دیگر شرکت‌های فناوری از عینک‌های خود رونمایی می‌کنند و شما باید برای آن زمان آماده باشید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5