میتسوبیشی چراغ‌های LED ساخته که نور خورشید را برای کاهش افسردگی در دفترهای کار شبیه‌سازی می‌کند

0

فناوری‌هایی که روزگاری وعده داده بودند محیط‌های کار را به بهترین فضاها تبدیل کنند؛ با شکست روبرو شده و غالب دفاتر کاری به محل‌هایی پراسترس تبدیل شدند که باعث افزایش افسردگی روح آدم می‌شوند.

اما شرکت میتسوبیشی می‌خواهد این رویه را تغییر دهد. این شرکت با طراحی چراغ‌های LED جعلی به دنبال کاهش افسردگی کارمندان خود است. این پنل‌های روشنایی سعی می‌کند محیط بیرون از دفتر و نور خورشید را شبیه‌سازی کنند تا کارمندان احساس کنند در فضای باز کار می‌کنند.

با نصب این پنل‌های ال‌ای‌دی در مکان‌هایی که کوچک‌ترین اشعه‌ای از نور خورشید بدان‌جا راهی ندارد؛ کارمندان احساس می‌کنند زیر نور طبیعی مشغول کار هستند و روحیه بهتری دارند.

البته، میتسوبیشی اولین شرکتی نیست که سعی دارد کیفیت نور در محیط‌های کار و پنل‌های روشنایی را بهبود دهد. انواع پنل‌های روشنایی تخت مصنوعی تولید و حتی برای خانه‌ها پیشنهاد شده‌اند.

یک دهه پیش شرکتی به نام SkyV اقدام به ساخت چراغ‌های LED کرد که سعی داشت انیمیشن‌هایی از ابرها، درختان، باد و نور خورشید را روی سقف‌ها پخش کند.

در سال ۲۰۱۴ شرکتی به نام Royal Caribbean روی دیوارها نمایشگرهای ۸۰ اینچی 4K نصب می‌کرد که براساس روز و شب مناظری بسیار زیبا و دلفریب نشان می‌دادند تا افراد تصور کنند مثلا در کشتی نشسته‌اند و وسط دریا هستند.

اخیرا هم شرکت Dyson محصولاتی روانه بازار کرد که با لامپ‌های Lightcycle نور خورشید را در اتاق شبیه‌سازی می‌کردند. این لامپ‌ها می‌توانستند براساس موقعیت مکانی اتاق، شدت نور و رنگ را تنظیم کنند تا افراد کاملا حسی مشابه فضای باز داشته باشند.

به هر حال، در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی سعی کردند مشکل اتاق‌های بدون پنجره را حل کنند و افراد ساکن در این اتاق‌ها حس زندانی بودن و تمام روز جدا از فضای باز را نداشته باشند.

پنل‌های Misola میتسوبیشی

میتسوبیشی در پنل‌های روشنایی خود از چراغ‌های LED به جای LCD استفاده کرده است. چراغ‌های LED می‌توانند تغییر رنگ داده و از قابی سود برده که افراد با نگاه به آن‌ها، تصور می‌کنند دارند به آسمان نگاه کرده و پنجره‌ای رو به بیرون هستند.

در طول روز فقط سه ضلع این پنل‌ها روشن می‌شود و ضلغ چهارم همیشه خاموش است تا سایه فضای باز هم در اتاق انعکاس پیدا کند. این ترفند باعث می‌شود افراد حس بهتری نسبت به نور داشته باشند و ناخودآگاه تصور کنند نور خورشید به طور غیرمستقیم بدان جا تابیده می‌شود.

ویژگی دیگر محصولات روشنایی میتسوبیشی، تنظیم تدریجی شدت و دمای نور تابیده شده است. این‌گونه، یک پنجره واقعی با پرتوهایی از خورشید تصور می‌شود که در طول روز مرتبا تغییر نور دارد.

میتسوبیشی دفاتر و انبارهای غول‌پیکر را به عنوان مکان‌ها اصلی نصب پنل‌های Misola خود می‌داند تا زندگی کارمندان این مکان‌ها کیفیت بهتری پیدا کند. این شرکت احساس می‌کند در مکان‌های دیگری مانند بیمارستان‌ها، خانه سالمندان و مراکز روانی و درمانی نیز می‌توان از این پنل‌ها استفاده کرد؛ چون باعث بهبود رفتار بیماران می‌شود.

مدل پایه و قابل برنامه‌ریزی دستی این پنل‌ها ۶۲۰۰ دلار قیمت دارد ولی مدل لوکس آن‌ها قمیتی تا ۶۸۰۰ دلار خواهد داشت که می‌تواند به صورت خودکار براساس یک تایمر کار کند. میتسوبیشی می‌گوید برنامه‌هایی برای متقاعد کردن شرکت‌ها در پرداخت هزینه خرید این پنل‌ها دارد.

فیلم کوتاهی از نحوه عملکرد پنل‌های Misola را در زیر مشاهده می‌کنید:

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5