این نقشه‌ها نشان می‌دهند کدام شرکت‌ها صدها سال و بلکه هزاران سال قدمت دارند

0

در دوره‌ای که شاید معروف‌ترین شرکت‌ها و برندهایی که روزانه نام‌شان به گوش‌مان می‌خورد یا در فهرست شرکت‌های برتر سال قرار می‌گیرند؛ بیشتر از چند دهه نیست؛ باید بدانیم شرکت‌هایی در دنیا هستند که قرن‌ها سابقه دارند.

قدیمی‌ترین شرکت جهان در ژاپن فعالیت می‌کند. یک شرکت ساختمانی به نام Kongo Gumi که قدمت آن ۵۷۸ سال است و در قرن ۱۴ میلادی برای ساخت معابد تاسیس شده است. اگرچه امروزه این شرکت توسط شرکت تازه تاسیس دیگری خریداری شده است ولی هنوز ساخت و ترمیم معابد ۸۰ درصد فعالیت او را تشکیل می‌دهد.

این اطلاعات از روی نقشه‌های جدیدی که انتشارات بریتانیایی Business Financing به تازگی منتشر کرده؛ به دست آمده و به ما قدیمی‌ترین شرکت‌های حال حاضر دنیا را در هر کشور نشان می‌دهد.

این موسسه براساس تحقیقات خودش این اطلاعات را جمع‌آوری کرده است و جالب اینکه با هیچ دانشگاه، موسسه تاریخ‌شناسی و شرکت‌های مشابه همکاری نمی‌کند. بنابراین، یافته‌های آن‌ها می‌توانند بسیار مهم و قابل توجه باشند.

آن‌ها در دیدگاهی وسیع‌تر، سراغ صنایعی رفتند که اقتصاد هر کشور را رهبری می‌کند. در این میان، جنبه‌های تاریخی برخی کشورها هم بیشتر آشکار می‌شود. مثلا، چه کشورهایی فقط از طریق برده‌داری و استعمار ملت‌های دیگر ثروت‌اندوزی کردند.

ردپای استعمار در قدیمی‌ترین شرکت‌های دنیا

به عنوان مثال، در کشور ایالات متحده، قدیمی‌ترین شرکتی که هنوز مشغول به کار است؛ شرکت Shirley Plantation در ویرجینیا با تاریخ تاسیس ۱۶۱۳ است. این شرکت در حوزه رشد تنباکو فعالیت داشته و عمده کار آن در کشورهای دیگر از جمله اروپایی‌ها بوده است. این شرکت با استفاده از برده‌داری مزارع تنباکو را در کشورهای دیگر کشت و پرورش داده و از فروش تنباکو کسب درآمد کرده است.

استعمار در سراسر نقشه‌ها به وفور دیده می‌شود. قدیمی‌ترین شرکت در کشور کنگو به سال ۱۸۸۹ برمی‌گردد؛ زمانی که این کشور در سلطه بلژیک بود. این شرکت در حوزه توسعه راه‌آهن کار می‌کند و هنوز یک نام فرانسوی طولانی دارد: Société Nationale des Chemins de Fer du Congo. البته، اکنون این شرکت در اختیار دولت کنگو درآمده است.

در کشور باربادوس (Barbados) قدیمی‌ترین شرکت به نام Mount Gay Rum در سال ۱۷۰۳ تاسیس شده است و هنوز هم زنده است. به نظر می‌رسد قدیمی‌ترین شرکت در حوزه تولید عرق نیشکر یا Rum در جهان باشد.

کشور باربادوس یک مستعمره مهم برای انگلستان بوده است و قطب تجارت برده‌های آفریقایی محسوب می‌شود. هزاران برده آفریقایی در این کشور روی مزارع نیشکر کار می‌کردند تا محصول آن‌ها به اروپا صادر شود. در سال ۱۸۰۷ برده‌داری در این کشور ممنوع شد.

وقتی به این نقشه‌ها نگاه می‌کنیم؛ غالب شرکت‌های قدیمی در کشورهای مستعمره مربوط به حوزه‌های حمل و نقل، راه‌آهن، بانک‌ها، دفاتر پست و نظایر این‌ها هستند. شرکت‌های استعماری با تاسیس این شرکت‌ها در پی زیرساخت‌هایی برای تامین نیازهای اقتصادی خود بودند.

هنگامی که در کشورهای مستعمره دفاتر پستی، راه‌آهن، موسسات مالی و بانکی راه‌اندازی شده است؛ صادرات منابع گران‌بهای کشورها مانند نفت، قند و نیشکر، روغن، پنبه و غیره به اروپا ساده‌تر شده است. پس از استقلال کشورهای مستعمره، این شرکت‌ها به تصرف دولت‌ها درآمده و برخی از آن‌ها موفق شدند بدون تغییر حوزه کاری خود هنوز زنده بمانند.

اما در اروپا، قدیمی‌ترین شرکت‌ها به طور مستقیم به فرهنگ و صنعت آن کشور مرتبط هستند. برای مثال، بسیاری از شرکت‌های قدیمی حوزه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در اروپای مرکزی هستند.

قدیمی‌ترین شرکت این قاره به نام Staffelter Hof Winery در کشور آلمان قرار داشته و قدمتی ۸۶۲ ساله دارد. در ایرلند، شرکتی به نام Sean’s Bar قدمتی ۹۰۰ ساله دارد. در هلند، یک کارخانه تولید آب‌جو در سال ۱۳۴۰ تاسیس شده است. در اتریش، قدیمی‌ترین شرکت یک رستوران به نام St. Peter Stifskulinarium است.

متاسفانه در این نقشه نامی از هیچ شرکت ایرانی و حتی خاورمیانه نیست که به نظر می‌رسد به خاطر عدم دسترسی به اطلاعات درست توسط محققان شرکت Business Financing باشد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5