چگونه با نرم‌افزار ویدیو کنفرانس زوم (Zoom)، دوری از اجتماع را به خاطر قرنطینه کرونا دور بزنیم؟

0

با بسته شدن دفاتر بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، ایجاد قرنطینه‌های اجباری در برخی کشورها و شهرها و توصیه به ماندن در خانه، میلیون‌ها کارمند و کسب‌وکار زمین‌گیر شده‌اند و تمام ارتباطات اجتماعی خود را قطع شده می‌بینند.

کوئید ۱۹ یک دوری اجتماعی سراسری را بر دنیا حاکم کرده و باعث تعطیلی جلسات، پاتوق‌های اجتماعی و تبادل نظرات شده است.

دنیای فناوری برای نشان دادن عکس‌العمل به این موضوع راهکارهای زیادی دارد که یک نمونه آن‌ها نرم‌افزار ویدیو کنفرانس Zoom است. این ابزار کمک می‌کند بتوانید در دوران قرنطینه و دوری اجتماعی، هنوز ارتباطات و جلسات و نشست‌های خود را ادامه دهید بدون اینکه از خانه خارج شوید.

اگر احساس می‌کنید اپلیکیشن Zoom به طور ناگهانی محبوب شده است؛ تنها نفری نیستید که چنین فکری می‌کند. به گزارش رسانه‌های Forbes و Vox، فقط در روز ۱۱ مارس صدها هزار نفر این برنامه را دانلود و نصب کردند. این هفته، اپلیکیشن iOS زوم در رتبه نخست اپلیکیشن‌های کسب‌وکاری دانلود شده از روی اپ استور اپل قرار گرفته است.

مدیران Zoom به یک باره با خیل عظیمی از کاربران و تازه ثبت‌نام‌ شده‌ها روبرو شدند و چشم‌انداز آن‌ها به طور کلی نسبت به آینده تغییر کرده است. قرار است ثبت‌نام در این پلتفرم برای مدارس به طور کامل رایگان شود تا امکان آموزش‌های از راه دور و مجازی با ویدیو کنفرانس فراهم شود.

چگونه از زوم استفاده کنیم؟

برای شروع کار با اپلیکیشن زوم، به سادگی ابتدا این نرم‌افزار را از اینترنت دانلود و روی کامپیوتر رومیزی یا تلفن همراه خود نصب کنید. وارد بخش دانلود سایت Zoom شده و متناسب با سیستم‌عامل اسمارت‌فون یا کامپیوتر و لپ‌تاپ خود یک نسخه را دانلود کنید. از اپ‌استور یا گوگل‌پلی هم می‌توانید نسخه مخصوص گوشی خود را دانلود کنید.

وقتی نرم‌افزار زوم را اجرا کردید؛ باید یکی از گزینه‌های Join a Meeting یا Sign In را انتخاب کنید. گزینه Join a Meeting  برای افرادی که می‌خواهند با دیگران در زوم ویدیو کنفرانس برقرار و نیاز دارند سریعا یک تماس ویدیویی را راه‌اندازی کنند؛ بهتر است.

اگر در پلتفرم زوم رجیستر و ثبت‌نام نکردید ولی یک لینک یا شناسانه برای ورود به ویدیو کنفرانس دارید؛ نیازی به Sign In ندارید.

افرادی که Sign In را انتخاب می‌کنند؛ باید یک اکانت کامل در پلتفرم زوم ساخته و برای ویدیو کنفرانس‌ها و جلسات ویدیویی خود تنظیمات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

پس از پیکربندی اکانت به یک صفحه خانگی Zoom هدایت می‌شوید؛ جایی که باید یک جلسه جدید را استارت بزنید و افراد دیگر را به آن جلسه دعوت کنید. جلسه را برنامه‌ریزی و تنظیمات میهمان‌ها را وارد کنید. شما می‌توانید صفحه Zoom Room را با استفاده از لینک یا شناسه با دیگران به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم وارد جلسه شوند.

شما می‌توانید برای جلسات آینده خود هم برنامه‌ریزی و تاریخ و ساعت مشخص کنید. در صفحه اصلی نرم‌افزار زوم به شما یادآوری می‌شود جلسه بعدی چه زمانی است.

وقتی جلسه آغاز می‌شود؛ می‌توانید تصویر خودتان و دیگران را در یک طرح موزاییکی مشاهده کنید. افراد می‌توانند صفحه خانگی خود را به اشتراک بگذارند تا دیگران آن را مشاهده کنند. یک نمونه خوب از جلسات چند نفره در نرم‌افزار زوم را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

براساس اینکه شما میزبان یک جلسه هستید یا دعوت شدید؛ نرم‌افزار Zoom تنظیماتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانند اتاق‌های استراحتی برای اعضا در جلسه درست کنید یا اینکه اعضای جدیدی را به جلسه حذف یا اضافه کنید.

اتاق‌های استراحت (Break-out rooms) یک نشست‌های جداگانه‌ای هستند که شما می‌توانید برای فرار از یک جلسه رسمی وارد آن‌ها شوید. زوم تا ۵۰ جلسه استراحت را پشتیبانی می‌کند. در جلسات استراحت افراد می‌توانند در قالب دو نفره یا گروهی کوچک ارتباط‌های صوتی و تصویری با یکدیگر داشته باشند و هر زمان که دوباره میزبان درخواست کند؛ به جلسه رسمی بپیوندند.

هنگامی که اولین جلسه رسمی خود را در زوم برگزار کردید؛ حالا نوبت به کاوش در تنظیمات و امکانات جانبی این پلتفرم ویدیو کنفرانس می‌رسد.همه مکالمات و چت‌های شما با افراد و گروه‌های مختلف در برگه Chat ذخیره می‌شوند تا بعدا بتوانید دوباره به آن‌ها مراجعه کنید.

شما می‌توانید پیام‌های مهم را ستاره‌گذاری کنید؛ از ارتباطات خود اسکرین‌ضات بگیرید و یک ارتباط ویدیویی را در حالی که با او در چت هستید؛ آغاز کنید.

نرم‌افزار زوم یک راهکار خوب برای این روزهای قرنطینه است تا دوری اجتماعی را احساس نکنید و بتوانید ارتباطات مهم و جلسات کاری کسب‌وکارتان را ادامه دهید و کمتر احساس تنهایی کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5