گوگل با استفاده از داده‌های مکانی موبایل نشان می‌دهد مردم در کدام مکان‌های شهر قرنطینه و دوری اجتماعی را رعایت کرده‌اند

0

گوگل از داده‌های مکانی جمع‌آوری شده از گوشی‌های موبایل کاربران برای مهار ویروس کرونا استفاده می‌کند.

این داده‌های مکانی به مقامات دولتی و بهداشتی کشورها کمک می‌کنند تا واکنش و حرکات مردم نسبت به همه‌گیری ویروس کرونا و ماندن در خانه و قرنطینه را بهتر رصد کنند.

گوگل یک گزارش کلی از وضعیت حرکات مردم در قبل و پس از شیوع کرونا و قرنطینه در کشورهای مختلف تهیه کرده است که از این لینک برای هر کشور به صورت یک فایل PDF قابل دانلود است. کشور ایران به خاطر تحریم بودن در این فهرست نیست.

گوگل توضیح می‌دهد این داده‌های مکانی از گوشی هوشمند افرادی جمع‌آوری شده است که اجازه دادند تاریخچه موقعیت‌های مکانی آن‌ها در گوگل ذخیره شود تا به کمک مردم و دولت‌ها برای مهار ویروس کرونا بیاید.

این داده‌ها نشان می‌دهند مردم در هفته‌های مختلف چه واکنشی به دستورات قرنطینه، جداسازی اجتماعی، ماندن در خانه، دورکاری و رعایت محدودیت‌های ترددی در بیرون از خانه داشتند.

گوگل در وبلاگش گفت: «در حالی‌که همه کشورهای جهان درگیر ویروس COVID-19 شده‌اند و استراتژی‌های بهداشتی مبتنی بر دوری اجتماعی برای کاهش سرعت انتقال است؛ این شرکت در گوگل مپس از داده‌های ناشناس برای نشان دادن وضعیت مکان‌های مختلف در کشورها و شهرها استفاده می‌کنیم.»

گوگل توضیح می‌دهد با استفاده از این داده‌ها می‌توان فهمید در هر مکان چقدر تردد وجود دارد و نسبت به روزها یا هفته‌های گذشته چقدر کاهش داشته است. این داده‌ها کمک می‌کنند مکان‌های پر تردد شهری زودتر کشف شده و به مقامات مربوطه گزارش شود.

نقشه‌هایی برای هدفمندسازی مبارزه با کرونا

این داده‌ها در تصمیم‌گیری‌های آتی کشورها و دولت‌ها اثرگذار است. گوگل تا کنون گزارش ۱۳۱ کشور را آماده‌سازی و به صورت عمومی منتشر کرده است. در این گزارش‌ها، کاربران می‌توانند دقیقا یک کشور، شهر و منطقه را انتخاب و وضعیت تردد مردم را بررسی و با گذشته مقایسه کنند.

به طور کلی، هر گزارش حاوی اطلاعاتی درباره الگوی تردد مردم در شش نقطه است:

خرده‌فروشی‌ها و مراکز تفریحی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های سینما و مکان‌های مشابه …

عطاری‌ها و داروخانه‌ها، مراکز فروش مواد و وسایل بهداشتی

پارک‌ها، ساحل‌ها، پلاژها، محل‌های گردش حیوانات اهلی و مشابه

ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ها، اتوبوس و قطار

مکان‌های کاری و دفاتر شرکت‌ها

اقامت‌گاه‌ها، خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی

گزارش‌ها آخرین وضعیت مکان‌ها در ۴۸ تا ۷۲ ساعت گذشته را نشان می‌دهند و اولین گزارش‌ها مربوط به اواخر ماه ژانویه است. این گزارش‌ها دقیقا نشان می‌دهند در یک شهر کدام پارک شلوغ‌تر و کدام‌یک خلوت‌تر است؛ کدام خیابان هنوز ترددها و ترافیک بالایی دارد یا کدام مناطق شهری بهتر دستوران دوری اجتماعی را اجرا کردند.

مزیت دیگر این گزارش‌های گوگل، نشان دادن وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است تا مشخص شود مردم به کدام بیمارستان بیشتر مراجعه کرده و تجمع بیماران، مراجعه‌کنندگان، پرستاران و پزشکان در کدام‌یک کمتر است.

برای نمونه، این گزارش‌ها نشان می‌دهند در کشور ایتالیا پس از اینکه قرنطینه اجباری برقرار شده است؛ رفتن به رستوران‌ها و کافه‌‌ها ۹۴ درصد کاهش داشته است. همین‌طور، مردم ایتالیا ۶۳ درصد کمتر به سر کار رفتند. بعد همین گزارش نشان می‌دهد مردم ۲۴ درصد تردد بیشتری در بخش‌های مسکونی و اقامت‌گاهی داشتند.

گوگل تاکید می‌کند این گزارش‌ها و جمع‌آوری داده‌ها اصلا برای اشخاص نیست و نمی‌توان از روی آن‌ها فهمید یک فرد در چه روزها به کدام مکان‌ها رفته است.

این گزارش‌های به دست آمده از داده‌های مکانی خطری برای حریم شخصی کاربران نیستند و فقط قرار است مقامات بهداشتی را کمک کنند تا زودتر سرعت انتقال ویروس کرونا را کاهش دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.