پس از بروز مشکلات اخیر، وقتش رسیده در استفاده از برنامه ویدیو کنفرانس زوم تجدیدنظر کنید

0

معلمان سنگاپوری پس از اینکه مشاهده کردند برخی از دانش‌آموزان در معرض محتوای نامناسب روی پلتفرم تماس ویدیویی Zoom قرار گرفتند؛ استفاده از این اپلیکیشن برای برگزاری کلاس‌های مجازی را کنار گذاشتند.

اپلیکیشن زوم با اوج‌گیری و همه‌گیری ویروس کرونا سر زبان‌ها افتاد و دانلودهای میلیونی در هر روز را تجربه کرد. یک نرم‌افزار ساده و سریع برای راه‌اندازی یک ارتباط تصویری یا ویدیو کنفرانس بدون نیاز به داشتن دانش خاصی یا ثبت‌نام و پرداخت هزینه.

بسیاری از مدارس و معلمان در سراسر جهان از برنامه زوم برای ارتباط با دانش‌آموزان استفاده می‌کنند. زوم طی چند هفته به نرم‌افزار نخست فروشگاه‌های نرم‌افزاری اندروید و آیفون تبدیل شد ولی طی روزهای اخیر کشف چندین باگ و ضعیف امنیتی در آن؛ همه‌چیز را برای این نرم‌افزار برعکس کرد.

گوگل به کارمندان خود گفته است در زمان دورکاری از برنامه زوم استفاده نکنند. سنای امریکا نیز به اعضای خود توصیه کرده است اصلا از این پلتفرم برای ارتباطاها ویدیویی یا برگزاری جلسات مجازی چند نفره استفاده نکنند.

علاوه بر اینکه برخی از فایل‌های ویدیویی ضبط شده کاربران روی سرویس‌های AWS آمازون در دسترس عموم قرار گرفت؛ برخی مشکلات امنیتی مهم دیگر این سرویس از جمله «زوم‌بامبینگ» آشکار شدند.

زوم‌بامبینگ

در «زوم‌بامبینگ» هکرها می‌توانند طی فرآیندهایی به جلسات ویدیویی برقرار شده در زوم دسترسی پیدا کنند. برخی از کاربران زوم اظهارنظر کردند در وسط یک تماس ویدیویی یا جلسه کاری و آموزشی شاهد ملحق شدن افراد غریبه‌ای به جلسه بودند.

این اتفاق برای دو دختر دانش‌آموز سنگاپوری افتاده است و گزارش دادند در یک جلسه ویدیویی دو فرد غریبه وارد جلسه شده و به آن‌ها تعرض کردند. معلمان سنگاپوری پس از شنیدن این سخنان دو دختر دانش‌آموز، تصمیم گرفتند استفاده از زوم را متوقف کنند. وزارت معارف سنگاپور از این حرکت معلمان حمایت کرده است.

بی‌بی‌سی هم گزارش داده ۳۹ کودک در یک کلاس ویدیو کنفرانس آموزشی بودند که باز هم این اتفاق افتاده است و سریعا کلاس را پایان دادند.

سخنگوی زوم به بی‌بی‌سی گفته است از شنیدن این اخبار بسیار ناراحت هستند و ضمن محکوم کردن این رفتارها، از مردم خواستند چنین حوادثی را سریعا و به طور مستقیم به زوم گزارش دهند تا واکنش‌های مناسب صورت گیرد.

زوم به راحتی اجازه می‌دهد در چند ثانیه و با چند کلیک یک جلسه ویدیویی تا حداکثر ۱۰۰ عضو راه‌اندازی شود. همین سادگی برپایی یک کلاس یا جلسه ویدیویی با تعداد نفرات بالا باعث توجه زیاد به زوم شد ولی ظاهرا این راحتی و سادگی برای کاربران گران تمام می‌شود و باید در استفاده از این پلتفرم تجدیدنظر کنند.

مایکروسایت اسکایپ، مایکروسافت تیمز، دیسکورد و هاس‌پارتی نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس دیگری هستند که در دوره بحران ویروس کرونا مورد توجه کاربران اینترنت قرار گرفتند. مایکروسات در اسکایپ قابلیتی به نام Meet Now راه‌اندازی کرده است که تنها با سه کلیک یک ارتباط ویدیویی را برقرار می‌کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.