جهان هرگز مانند قبل نخواهد شد؛ همه ما به یک برنامه پساکرونا نیاز داریم!

0

فعلا همه درگیر محافظت از خود و خانواده در برابر ویروس کرونا هستیم.

چندین هفته است زندگی عادی در سراسر جهان دستخوش تغییر شده است و عادت‌های روزانه را فراموش کردیم. کسب‌وکارها در یک شرایط بحرانی هستند و تکلیف بسیاری از مسایل به درستی روشن نیست.

بسیاری از افراد بیکار شدند یا فعلا در خانه به سر می‌برند و شرایط حاضر شدن در سر کار را ندارند؛ وام‌ها و قسط‌ها پرداخت نشده یا به تاخیر افتادند. معلوم نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد و چند هفته یا چند ماه دیگر درگیر این ویروس همه‌گیر هستیم.

از یک سو بسیاری از کارگران و کارمندان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محل کار حاضر نشدند و از سوی دیگر بسیاری از مردم به رستوران‌گردی، مسافرت، گردش‌گردی و تفریح نمی‌روند. حتی خدمات آرایشی و زیبایی هم تعطیل شده است.

همه این‌ها یعنی یک شوک بزرگ به جهان و اقتصاد کسب‌وکارها. یعنی تغییر مدل کسب درآمد و برهم خوردن تعادل عرضه و تفاضا!

بحران پساکرونایی

ویروس کرونا جهان را تعطیل کرده است. هری کسینجر، تئوریسین آمریکایی و وزیر خارجه اسبق ایالات متحده در یادداشت می‌گوید جهان هرگز مانند قبل نخواهد بود: «تاثیرات شیوع ویروس کرونا بسیار بلند مدت است و از چندین نسل فراتر خواهد رفت.»

خوب، در این وضعیت برای جهان پس از کرونا برنامه مشخصی داریم؟ هم برنامه شخصی و هم برنامه کسب‌وکاری و شغلی؟

هریک از ما فارغ از اینکه بیکار هستیم؛ بیکار شدیم؛ مدیر یک کسب‌وکار هستیم؛ کارمند یک شرکت خصوصی هستیم؛ دانش‌آموز و دانش‌جو هستیم یا یک مادر خانه‌دار بودیم؛ باید یک برنامه مشخص برای دوران پس از شیوع کرونا داشته باشیم.

این برنامه برای کسب‌وکار بسیار حیاتی‌تر است. آن‌ها باید برای کاهش درآمد و سود، کمبود بودجه و منابع مالی، کاهش تقاضا و خرید مردم آماده باشند.

پیش‌بینی‌های کارشناسان نشان می‌دهد مردم یک تا سه ماه زمان نیاز دارند تا دوباره به زندگی عادی برگردند و در این مدت هنوز کسب‌وکارها و فعالیت‌های اجتماعی جان نگرفته‌اند. رستوران‌ها و کافه‌ها خلوت هستند؛ نمایشگاه‌ها بی‌رونق خواهند بود؛ بازارها خلوت هستند و شاید والدین اجازه ندهند فرزندان‌شان در مدارس و دانشگاه‌ها حاضر شوند.

اگر شرکت‌ها در دوران کرونا ناچار شدند چند کارمند را تعدیل کنند؛ منتظر شکایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی و درگیری‌های دادگاهی باشند.

افزون بر این، پروتکل‌هایی را تدوین کنند تا از این دوران بحران مالی و رکود اقتصادی گذر کنند. احتمالا، بسیاری از کارمندان بهره‌وری سابق خود را از دست دادند یا تمایل به کار در خانه و دورکاری دارند. باید بسترهای دورکاری فراهم کنند و به شکل جدیدی از مدیریت کارمندان و منابع انسانی روی بیاورند.

چون هیچ بعید نیست دوباره پس از چند ماه ویروس کرونا برگردد و دوباره دوران قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی شروع شود.

باهوش باشیم و به‌روز شویم

شیوع ویروس کرونا باعث تغییر در سبک کار کردن و توجه بیشتر به دورکاری و راه دور شد. مشاغل می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با تغییرات و ارتقاهایی، بالاترین انعطاف‌پذیری را برای کارمندان فراهم کنند تا چند روز در هفته بیرون از دفتر کار کنند.

موضوع دیگر، مجهز شدن شرکت‌ها و کسب‌وکارها به پروتکل‌های بهداشتی و سلامتی است. پس از هفته‌ها تعطیلی، به یک باره همه‌جا باز می‌شود و مردم به خیابان‌ها هجوم خواهند آورد. شرکت‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی جدیدی برای مراقبت از سلامتی کارمندان خود ترتیب دهند و دائما روی علایم سلامتی آن‌ها نظارت داشته باشند.

شاید نیاز باشد اقلام بهداشتی خریداری شده و بین کارمندان تقسیم شود؛ دمای بدن آن‌ها دائما و روزانه گرفته شده و وضعیت سلامتی آن‌ها پایش شود. نحوه تعامل و ارتباط کارمندان با یکدیگر تغییر پیدا می‌کند؛ جلسات به شکل تازه‌ای برگزار می‌شود و مشتریان باید براساس پروتکل‌های جدیدی وارد شرکت شوند یا خدمات و محصولات را دریافت کنند.

حتی برای دانش‌جویان و دانش‌آموزان هم دوران پس از کرونا مانند سابق نخواهد بود و باید خودشان را برای وضعیت جدید آماده کنند.

همه نیاز دارید پس از دوران کرونا باهوش‌تر باشیم و براساس تجربه تازه‌ای که در دوران کرونا و قرنطینه به دست آوردیم؛ راهکارها و روش‌های جدیدی برای زندگی در پیش بگیریم. مهم‌تر از این‌ها، هر روز برای بازگشت دوباره ویروس کرونا یا ویروس‌های خطرناک‌تر آماده باشیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5