راز آرامش تشک‌های فنر پاکتی

0

رپورتاژ

نیاز پایان ناپذیر انسان به خواب را نمی‌توان نادیده و نه حتی دست کم گرفت. آرامشی که از خواب شبانه بدست می‌آید و روح و روان را جلا می‌بخشد در هیچ جای دیگر نمی‌توان یافت. تقویت اعصاب، جبران قوای از دست رفته روحی و جسمی و بالا رفتن سطح هوشیاری و بهره‌وری بهتر از نیروی ذهن همه ارمغان‌های لذت‌بخش خواب هستند. پس خواب راحت و کامل می‌تواند ما را به این همه برساند و برای روزی پرثمر و شاداب آماده کند.

اما ماجرا به این سادگی هم نیست! خواب شیرین، همان‌قدر که خواستنی است، به راحتی همچون پرنده‌ای از کف می‌رود. برای داشتن خوابی عمیق و آرام، و البته لذتبخش، فراهم آوردن تمهیداتی لازم است. بستری راحت را به جرأت می‌توان شرط مهم و اساسی در این پروسه دانست. اما آرامش بالاتر از راحتی است. و حتی راحت‌ترین بسترها هم در صورتی که آرامش در آنها نباشد ما را با بی‌خوابی تا صبح بدرقه خواهند کرد. برای پی بردن به راز دستیابی به این گوهر گرانبها تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تشک این بزرگترین بخش بستر چگونه در کیفیت خواب موثر است؟

اینکه آیا از تشک خود راضی هستیم یا نه از آن دسته پرسش‌هایی است حقیقتاً که نمی‌توان به سادگی به آن جواب داد. چون بین راحتی، نرمی، سلامت وکیفیت خواب، و رضایت کامل از یک تشک تفاوت‌های زیادی وجود دارد. می‌توان روی یک تشک بظاهر راحت بود اما در نهایت بدون رفع خستگی کامل از خواب برخاست! به عبارت دیگر عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا از تشک خود رضایت کامل داشته باشیم.

نرمی؟ راحتی؟ سلامت؟ یا همه موارد…؟؟

نرمی و راحتی یک تشک البته گزینه‌های مثبتی هستند که کمتر کسی آنها را انکار می‌کند. اما همانطور که هر گردی گردو نیست، هر تشک راحتی هم لزوماً بهداشتی نبوده و ضامن سلامتی ما نخواهد بود. و انتخاب نوع تشک تا حدود زیادی بستگی به آناتومی و نیازهای بدنی ما دارد. مثلاً افرادی با گودی کمر، انحراف ستون مهره یا دیگر مشکلات مفاصل، عضلات و کمر لازم است تا انتخابی مدیکال داشته باشند و…

اما آنچه در این نوشتار مدّ نظر ماست علاوه بر تندرستی جسمی در حین خواب، آرامشی است که سلامتی روح و روان ما را نیز تأمین خواهد کرد. تا رسیدن به واژه جادویی آرامش در هنگام خواب چند گام فاصله است. که باید به دقت پیموده شوند تا بتوانند نویدبخش خوابی آرام و عمیق برای ما باشند.

یک تشک راحت، حتما یک تشک آرام هم هست!!

برای آنکه خواب راحتی داشته باشیم پیش از هر چیز باید محیط اطرافمان را مهیا کنیم. بیشتر مردم برای آن که بتوانند به راحتی بخوابند به سکوت نیاز دارند. اما هر قدر هم اطرافمان ساکت باشد اگر با اولین غلتیدن بر روی تشک صدای آن بلند شود چطور خواهیم توانست خواب آرامی داشته باشیم؟

در تشک‌های کلاسیک به رغم وجود فنرهای محکم و با دوام، اتصال فنرها به یکدیگر این مشکل را پدید می‌آورد. تصور کنید که فنرهای درون تشک با هر حرکتی به جنبش درآمده و متعاقب آن… جیر جیر فنرها همان و از دست رفتن خواب شیرین همان!!

چه مزیتی فنرهای منفصل پاکتی را تا این حد محبوب کرده است؟

در سال‌های اخیر تشک‌های مدرن از نوع خوشخواب به تکنولوژی جدیدی مجهز شده‌اند. که این مشکلات را حل کرده و آرامش را مهمان اتاق‌خواب‌ها نموده است. اختراعی که با حذف لرزش و صدا از تشک علاوه بر افزودن بر کیفیت این محصولات، سطح کیفی خواب افراد را هم بالاتر برده است.

راز آرامش تشک‌های فنر پاکتی چیست؟

این فنرها که نسل جدید تشک‌های مدرن را به ما هدیه کرده‌اند با کیفیت‌های متنوعی تولید و با اسامی مختلفی نامیده می‌شوند. آنها را در بازار با نام فنر پاکتی منفصل (Pocket Sparing) پاکتی میکرو سل (Micro Pocket Cell) میکرو پاکت (Micro Pocket) و… خواهید یافت.  این محصولات گرچه در برخی نکات فنی با هم تفاوت دارند اما همه در داشتن فنرهای منفصل مشترکند.

این فنرها اکثراً از جنس استیل یا  فولاد آبدیده هستند. که معمولاً به شکل ساعت شنی طراحی می‌شوند. یعنی دو سطح مقطع نسبتاً پهن و بخش میانی اندکی باریکتر که با داشتن فنریت لازم فشار ناشی از وزن را بخوبی تحمل کرده و آن را در تشک پراکنده می‌کند. نکته جالب در این نوع فنرها وجود پاکت‌های محافظ است. که از فوم فشرده و مقاوم پلی‌یورتان تهیه شده‌اند.

این نوع فوم بخاطر دانسیته بالایی که دارد در برابر کشیدگی، ضربه و فشار بسیار مقاوم است. این خواص فنرها را از آسیب و عوامل محیطی مضر مصون می‌کند. با وجود این پاکت‌ها فنرها در معرض رطوبت محیطی قرار نمی‌گیرند. زنگ نمی‌زنند و ساییده نمی‌شوند. هم‌چنین اصطکاک ناشی از تماس با سایر فنرها هم با وجود این بسته‌بندی اسفنجی غیر ممکن است. پس فنرها از این نظر هم آسیب‌ناپذیرتر می‌شوند. نتیجه همه این‌ها افزایش طول عمر بیشتر برای این نوع فنرها و در نتیجه تشک خواهد بود. که صرفه اقتصادی برای مشتریان را هم به دنبال خواهد داشت.

مورد دیگری که در این نمونه تشک‌ها بسیار کاربردی بوده و به آنها خواص مدیکال خوبی می‌بخشد تقسیم فنرها در نواحی چندگانه است. در این سیستم دسته‌های فنر پاکتی در گروه‌های چندتایی در نواحی مختلف تشک تقسیم می‌شوند. تا بار فشار وزن را از نقاط خاص و پرتماس تشک برداشته و از تمرکز خارج ‌کند. با این کار از دفرمه شدن، فرورفتگی موضعی و تخریب تشک جلوگیری می‌شود. هم‌چنین از ایجاد آسیب در آناتومی طبیعی بدن جلوگیری و کمر و ستون مهره در هنگام خواب از تغییر شکل محافظت می‌شوند.

 

برای دیدن قیمت تشک می توانید به صفحه تشک در وبسایت گم و نرم سری زده و از قیمت روز محصول مورد نظرتان آگاه شوید.

 

تشک فنری اما بدون لرزش: چطور ممکن است!!؟

برای اکثر ما کلمه “فنر” با خاطره شیرین لرزش و حتی بالا و پایین پریدن‌های دوران کودکی‌مان بر روی تشک‌های فنری قدیمی مترادف است. که گرچه برای ما بسیار لذت‌بخش بود اما بدون شک بزرگترها را کلافه می‌کرده و خواب راحت را از آنها می‌گرفته است. اکنون سالها گذشته و حالا ما همان بزرگترهای تشنه آرامش هستیم!

اما جای نگرانی نیست. با وجود فن‌آوری‌های جدید این آرامش را امروزه می‌توان حتی روی تشک‌ فنری هم پیدا کرد. تشک‌های فنر پاکتی این امکان را فراهم آورده‌اند.

این فنرها که با بسته‌های اسفنجی از هم جدا می‌شوند حرکت جداگانه و مستقلی دارند. زیرا در عمل به هم متصل نیستند و با هم ارتباطی ندارند. این جدایی باعث می‌شود تا حرکت یک فنر به فنر بعدی منتقل نشود. و به همین ترتیب از ایجاد موج حرکت جلوگیری شود. این مسئله باعث می‌شود تا از ایجاد لرزش که در تشک‌های فنری معمولی و کلاسیک کاملاً مشهود است جلوگیری شود. همین مزیت به ایجاد آرامش در تشک‌های فنر پاکتی کمک زیادی می‌کند.

این خاصیت خصوصاً در مورد استفاده دو نفره از تشک بسیار مفید است. حتی تصور این که برخاستن یک نفر از بستر یا غلتیدن او در رختخواب باعث بیداری یا بدخوابی نفر دوم شود هم آزار دهنده است. این در حالی است که حتی آرام‌ترین افراد هم در حین خواب ناخودآگاه حرکات رفلکسی دارند. این تغییر حالت‌ها در زمان خواب اجتناب‌ناپذیر بوده و بخشی از عملکرد سیستم بدنی است. که از زخم بستر پیشگیری کرده و تعادل بدن و تنظیم فشار خون را کنترل می‌کند. و اصولاً نباید حذف شود. پس چاره‌ی کار چیست؟

در تشک‌های فنر پاکتی همانطور که گفته شد جدایی فنرها و عدم تماس آنها با هم زنجیره انتقال موج حرکت را قطع و از گسترش آن جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از زوج‌ها ترجیح می‌دهند تا این نوع تشک را برای بستر مشترکشان انتخاب کنند. وجود آمار بالای تشک‌های فنر پاکتی در لیست خرید جهیزیه عروس هم دقیقاً به همین دلیل است.

فنرهای پاکتی، آرام، بادوام و… بی‌صدا!!

صدای ناشی از تماس و سایش فنرها با یکدیگر نیز مورد دیگری است که خواب را مختل و آرامش شبانه بستر را از بین می‌برد. در این نوع تشک‌ برای حذف این صدای مزاحم هم چاره‌اندیشی شده است. این سایش هم باعث تخریب فنرها می‌شود و هم طول عمر تشک را کم می‌کند. اما صدای آزار دهنده‌ای که تولید می‌کند شاید بزرگترین مشکل آن باشد. صدایی که در سکوت شب براحتی بگوش رسیده و راحت‌تر از آن هم خواب را مختل می‌کند.

قطع ارتباط فنرها با هم راهکاری است که نجوای شبانه آنها را هم به سکوت آرامش‌بخش تبدیل می‌کند. وجود لایه فوم محکمی که فنرها را مانند غلافی در بر گرفته است حذف این صداها را برعهده دارد. خصوصاً که این فوم از جنس عایق صدا هم هست. بکارگیری این لایه حتی از انتشار صدای حرکات و غلتیدن فرد بر روی بستر هم جلوگیری می‌کند.

در نظر داشته باشید با اضافه کردن فوم و اسفنج به ساختار تشک های فنری یک تشک طبی فنری تولید می شود. تشک طبی خواص درمانی داشته و برای افراد حساس یا افرادی با نیازهای درمانی خاص مورد بسیار مناسبی به شمار می رود.

در این بخش شما را با نمونه‌هایی از تشک‌های فنر پاکتی و خواص ویژه آنها آشنا می‌کنیم:

از نمونه تشک‌های فنر منفصل پاکتی نام آشنا و شناخته شده در دنیای کالای خواب مدرن می‌توان به تشک‌ فنر منفصل پاکتی رویا  اولترا اشاره کرد. که در 4 شماره عرضه شده‌اند. تا نیازهای گروه‌های مختلف با سلیقه‌ها و الزامات متنوع را تأمین نمایند. کاربرد چندین لایه اسفنج این تشک‌ها را علاوه بر راحتی بسیار مقاوم و بادوام نیز نموده است. درجه سفتی متوسط اسفنج‌های مصرفی در این محصولات شرکت رویا هم عملاً استفاده از آنها را بین طیف حداکثری مردم مفید کرده است. وجود لایه‌های فوم هوشمند و رویه بهداشتی ضدحساسیت و آنتی‌باکتریال هم از دیگر خواص این تشک‌هاست. این رویه‌ها 3 لایه، نقش‌دوزی شده و بسیار زیبا هستند. و به اتاق‌خواب جلوه خاصی می‌بخشند.

تشک برلینا برن هم نمونه دیگری از محصولات تشک‌های فنر پاکتی منفصل است. در این محصول شرکت برن قابلیت استفاده از هر دو طرف تشک در نظر گرفته شده است که بر طول عمر محصول می‌افزاید. بعلاوه به دلیل تفاوت دانسیته فوم مصرفی در طرفین تشک به محصولی با کاربرد دوگانه تبدیل شده است. به این شکل که یک روی آن برای افرادی با گودی کمر بیشتر مناسب است. و سمت دیگر تشک برای کسانی که گودی کمر کمتری دارند کارایی بهتری دارد. در این محصول چند لایه فوم و اسفنج با خواص و فشردگی‌های مختلف نیز بکار رفته است. که هر کدام نقشی مفید و موثر در تشک ایفا می‌کنند. وجود فریم فلزی دورتادور تشک هم آن را به لحاظ زیبایی و دوام بیمه می‌کند. تا در اثر وزن زیاد یا فشار و ضربه دفرمه یا تخریب نشود.

نگارش توسط مهین مکتبی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.