آیا می‌دانستید که ایلان ماسک، مربی پرورش ذهن داشته؟ این 3 توصیه این مربی برای یادگیری سریع است

1

در شرایطی که بسیاری از مشاهیر، مربی ورزش و تناسب اندام دارند، ایلان ماسک مربی پرورش ذهن دارد.

اصلا خیلی جالب است که شغل و یا عنوان و مهارتی به نام مربی پروش مغز یا Brain coach داشته باشیم.

موضوع از این قرار است که ایلان ماسک و یکی از این مربی‌ها به نام «جیم کویک»، به سبب برخی از علایق مشترک از جمله رمان اراباب حلقه‌های و نیز سری کتاب‌های بنیاد ایزاک آسیموف، آشنایی با هم پیدا کرده بودند.

ایلان ماسک -رئیس تسلا و اسپیس ایکس- متوجه مهارت‌های به درد‌بخور این مربی از جمله کمک به مطالعه سریع کتاب‌ها و ارتقای حافظه و یادگیری سریع شد. پس با خودش گفت که چطور است که جیم کویک را استخدام کند.

ماسک بر این باور که برای تداوم موفقیت، حتی آدم‌های موفق هم باید همیشه در حال یادگیری باشند.

مربی ماسک بودن، کار ساده‌ای نبود، چون او از پیش، بسیاری از مهارت‌های حافظه‌ای را بلد بود.

کویک از تجربه مربی ماسک بودن استفاده کرده و به تازگی یک کتاب جالب هم در این مورد نوشته که بد نیست ناشران و مترجمان ایرانی پیدایش کنند و وارد بازار کتاب کنند.

عنوان این کتاب این است:

Limitless: Upgrade your brain, learn anything faster, and unlock your exceptional life.

پرورش ذهن

شاید دهه‌های پیش کار مهندسان خبره و رؤسای شرکت‌ها آسان بود، آنها چند مهارت محوری را فرامی‌گرفتند و در تمام عمر از این مهارت‌ها و تجربه خود استفاده می‌کردند، اما دنیای امروز، پیوسته در حال تغییر است و شاید خود شما هم متوجه شده‌اید که در پیشه خودتان اگر هر چند وقت یک بار، چیز تازه‌ای یاد نگیرید و به موازات تغییرات پیش نروید و تغییر ایجاد نکنید، خیلی راحت جا می‌مانید و حذف می‌شوید.

مشکل اینجاست که در مدارس و دانشگاه‌های ما مهارت‌های فکر کردن و یادگیری به صورت نظام‌مند اصلا آموزش داده نمی‌شود و فقط معدودی از ماها با هوش ذاتی و آزمون و خطا مهارت‌هایی یاد می‌گیریم.

محور و خمیرمایه کتاب کویک این است که شما برای یادگیری به سه چیز متکی باشد: ذهنیت – انگیزه و تکنیک.

1-افکار منفی را از خود دور کنید

به نظر خیلی شعاری به نظر می‌رسد. اما هر وقت می‌خواهیم چیز تازه‌ای یاد بگیریم و کاری انجام بدهیم که قبلا انجام نداده بودیم و یا در آزمونی شرکت کنیم، هاله‌ای از افکار منفی که با نهیب می‌زنند، نمی‌توانی و توانایی‌اش را نداری، احساس می‌کنیم.

باید پیوسته پیش خود تکرار کنیم که ما -علیرغم همه مشکلات و تفاوت‌های ذهنی- توانایی اموختن هر چیزی را داریم.

2-مغزتان را با غذای سالم، تغذیه کنید

وقتی ورزش و بدنسازی می‌کنیم، بسیاری به تغذیه اهمیت می‌دهیم، اما ما گاهی در دوره‌های یادگیری فشرده به کل از اهمیت تعذیه سالم غافل می‌شویم.

ما باید مغزمان را از تنش اکسیداتیو دور نگه داریم تا از پدیده سالخوردگی که دیر یا زود به مغزمان هجوم می‌آورد پیشگیری کنیم و یا دست‌کم آن را کند کنیم.

سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، تم‌مرغ، آووکادو، غذاهای دریایی، برخی ادویه‌جات مثل زردچوبه، گردو، شکلات تلخ و البته خوردن آب فراوان را فراموش نکنید.

3-روش مطالعه سریع و صحیح را یاد بگیرید

حتما خوانده‌اید که بیل گیتس مرتب کتاب معرفی می‌کند. او هر سال 50 کتاب می‌خواهند. از آن سو وارن بافت هم هر روز 500 صفحه مطالعه دارد!

افراد اهل مطالعه یادگرفته‌اند که چطور مطالعه مستمر داشته باشند و چطور از حواس‌پرتی خود جلوگیری کنند.

شما باید برنامه زمان‌بندی شده برای مطالعه داشته باشید و همچنین به تکنیک‌های تندخوانی مجهز شوید. در ابتدای کار می‌توانید تعقیب سریع سطرها را با چشم با گذاشتن نوک انگشت در زیر سطور، پرورش بدهید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. Amirbahram می گوید

    کاش واقعا وبسایت شما حالت دارک مود داشت. اوایل که در فیدلی می خواندیمش خوب بود چرا که کل متن را نمایش می‌داد اما الان که به وبسایت مراجعه می کنم جای خالی دارک مود حس میشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5