درمان ریزش مو با روش های خانگی

0

رپورتاژ

ریزش بیش از حد و غیر طبیعی مو می تواند آزار دهنده باشد و همینطور بر زیبایی و اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد. با این حال در صورت تشخیص درست و به موقع می توانید ریزش مو را با دارو های گیاهی و روش های خانگی درمان کنید.

درمان های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

دارو های گیاهی ضد ریزش مو

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو استفاده از دارو های گیاهی است. یکی از بهترین دارو های گیاهی که برای درمان ریزش مو در افراد مورد استفاده قرار می گیرد داروی گیاهی درمان ریزش مو آمیلا است. روغن آمیلا از ترکیب مصطکی، امله، سلق، مورد، حنا، مازوج، کنجد و سیاوشان درست شده و استفاده از آن باعث افزایش جریان خون در سطح پوست سر می شود که این عمل باعث تحریک و تقویت پیاز مو می گردد. همچنین در کنار روغن آمیلا پودر شامپو آمیلا هم باعث متعادل شدن چربی سطح پوست می شود.

یکی دیگر از دارو های گیاهی که برای تقویت مو ها و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود داروی ضد ریزش مو پراتسوم است. محتویات پکیچ ضد ریزش مو پراتسوم شامل، 2 عدد بطری شامپو مناسب مو های دارای ریزش، 1 عدد تونیک مناسب مو های دارای ریزش و 1 عدد روغن تقویت کننده موی سر می باشد. استفاده از داروی ضد ریزش مو پراتسوم باعث کمک به باز سازی و رشد سریع مو های جایگزین، استحکام مو های نازک و شکننده و تقویت فولیکول مو، کمک به تقویت ریشه های ضعیف مو و کمک به تقویت و حفظ سلامت پوست سر با مکانیسم عمل کلاژن سازی می شود.

ماسک تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از گوگرد، فسفر، سلنیوم، ید، روی و پروتئین است که در کنار هم به رشد مو کمک می کنند.

مراحل تهیه ماسک :

اول، سفیده یک عدد تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و یک قاشق چایخوری از روغن زیتون و عسل به آن اضافه کنید.

دوم، سفیده تخم مرغ را در تمام سطح سر و ریشه مو ها مالش دهید.

سوم، بعد از 20 دقیقه مو ها و کف سر را با یک شامپوی ملایم شست شو دهید.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان از ریزش مو و آسیب بیشتر به مو ها جلوگیری می کند. این گیاه به بهبود پوست سر کمک کرده و مانع پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر می شود.

روش استفاده از شیرین بیان :

ابتدا یک قاشق غذا خوری شیرین بیان و یک چهارم قاشق چای خوری زعفران را در یک لیوان شیر ریخته و هم میزنیم.

سپس آن را بر رو پوست سر و موها ریخته و یک شب به همین صورت نگه دارید.

صبح روز بعد مو های خود را بشورید.

این کار را دوبار در هفته تکرار کنید.

ماست یونانی و عسل

ابتدا 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی را با 1 قاشق غذا خوری عسل و لیمو در یک کاسه مخلوط کنید.

سپس با استفاده از یک براش رنگ مو، این خمیر را روی پوست سر و ریشه موها بمالید.

بعد از تقریبا 30 دقیقه می توانید مو ها را با آب سر بشورید.

هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید.

عوامل شایع در ریزش مو

رژیم غذایی

ممکن از برخی از مواد غذایی ضروری مانند آهن، مس، روی و پروتئین ها در رژیم غذایی شما حذف شده باشند، این مواد غذایی را حتما در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. کمبود ویتامین D یکی دیگر از دلایل ریزش مو است. برای تامین این ویتامین روزانه چند ساعت زیر نور آفتاب پیاده روی کنید.

عدم تعادل هرمونی

بعد از 30 سالگی خانم ها ممکن است عدم تعادل هرمونی را تجربه کنند که این یکی از دلایل طبیعی ریزش مو در آنها است. این اتفاق معمولاً در اثر تبدیل بیش از حد دی هیدروتستوسترون (DHT) در بدن ایجاد می شود. با وجود اینکه استروژن هورمون اصلی است که در خانم ها تولید می شود، اما تستوسترون و آندروژن های دیگر مانند DHEA نیز در بدن خانم ها تولید می شود. وقتی خانم ها به سن خاصی میرسند، بدن آمها ممکن است شروع به تبدیل این آندروژن ها به DHT کنند.

مشکلات تیروئید

اگر غده تیروئید که در قسمت جلوی گردن قرار دارد به مقدار کمتر از نیاز بدن و یا بیش از اندازه هورمون تولید کند، ممکن است چرخه رشد مو را تحت تاثیر قرار دهده و تغییر دهد. البته مشکل تیروئید در بدن افراد باعث بروز علائم دیگری نیز خواهد شد، که از جمله می توان، کاهش یا افزایش وزن، حساسیت به سرما و گرما و تغییر در ضربان قلب را نام برد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار عدم تعادل هورمونی هستند. این سندرم سطح آندروژن های بالاتری را در بدن نسبت به حالت عادی ایجاد می کند، که اغلب باعث رشد مو در صورت و بدن می شود، در حالی که موهای روی سر نازک تر می شوند. سندرم تخمدان پلی کیستیک همچنین می تواند منجر به مشکلات تخمک گذاری، آکنه و افزایش وزن شود.

قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری می توانند باعث ریزش مو در خانم ها شوند. هورمون های موجود در قرص که تخمک گذاری را سرکوب می کند، به خصوص در خانم هایی که سابقه خانوادگی ریزش مو دارند، می تواند باعث نازک شدن موها شوند و در برخی مواقع ممکن است ریزش مو بعد از قطع مصرف قرص اتفاق بیفتد. دارو های رقیق کننده خون و داروهایی که فشار خون بالا، بیماری های قلبی، آرتروز و افسردگی را درمان می کنند از جمله داروهای هستند که باعث ریزش مو شوند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5