وقتی همه خواب بودیم رخ داد: بزرگ‌ترین هک تاریخ توییتر! حساب‌های کاربری اوباما، جو بایدن، ایلان ماسک، اپل و دیگران هک شدند!

0

در رویدادی کاملا مشکوک که شاید برخی از ابعاد هرگز به وضوح روشن نشد و فقط باید در مورد آن حدس زد، بامداد امروز، اکانت‌های بسیاری از شخصیت‌های مشهور در توییتر هک شد و توییت‌هایی با هدف کلاهبرداری از طریق بیت‌کوین در آنها منتشر شد.

به نظر می‌رسد که هکرها، رخنه‌ای در سیستم توییتر پیدا کرده‌اند و از طریق آن کار خود را انجام داده‌اند. به عبارت دیگر صاحبان اکانت‌ها، تک تک به خاطر مشکلات امنیتی شخص، هک نشده‌اند.

دسترسی هکرها به اکانت‌ها اشخاص مشهور حدود 2 ساعت طول کشید. این امر باعث واکنش سریع توییتر شد؛ طوری که در توییتی بخش پشتیبانی توییتر اعلام کرد که از حادثه پیش آمده آگاه است و در حال تحقیق و انجام کارهایی برای برطرف کردن مشکل است و به‌روزرسانی‌های لازم را به زودی انجام خواهد داد.

نگرانی توییتر باعث شد که به صورت موقت، جلوی انتشار توییت توسط اکانت‌های تاییدشده را بگیرد تا در این مدت بتواند مشکل را حل کند.

این نخستین بار است که توییتر برای برطرف کردن یک مشکل امنیتی مجبور شده است که به صورت موقت، جلوی انتشار توییت توسط برخی‌ ار کاربرانش را متوقف کند.

در پایین توییت جک دورسی را می‌بینید که از روز سخت تیم توییتر و تلاششان برای تشخیص مشکل و برطرف کردن آن می‌گوید:

ماجرا از اکانت ایلان ماسک شروع شد. شاید در چند دقیقه اول با توجه به لجن عجیب برخی از توییت‌های ایلان ماسک، کسی گمان نمی‌کرد که اکانت او هک شده است. در حساب کاربری او یک توییت کذایی در مورد بیت‌کوین منتشر شده بود.

بعد از ایلان کاسک، توییتر بیل گیتس هم درگیر شد. سردبیر سایت Recode با تماس مستقیم با بیل گیتس، اطمینان کسب کرد که توییت توسط خود او انجام نشده و اکانت او هم هک شده است.

بعد از این دو، موج هک‌ها ادامه پیدا کرد و توییتر اپل، اوبر، باراک اوباما، جف بزوس، جو بایدن، خواننده هیپ هپا مشهور کین وست، فرماندار نیویورک، میلیاردر مشهور مایک بلومبرگ و تعدادی دیگر از اکانت‌ها هم هک شدند.

حدس اولیه این است که شخص یا گروهی رخته‌ای در سیستم ورود توییتر یا فرایند ریکاوری پسورد توییتر یا شاید ورود از طریق یک اپلیکیشن ثالث پیدا کرده باشد.

حتی Motherboard ادعا کرده است که هکرهای زیرزمینی کوتاه‌زمانی قبل از این ماجرا اسکرین‌شات‌هایی از دسترسی‌شان به ابزار مدیریت داخلی توییتر را در خود توییتر منتشر کرده بودند! توییتر حالا این اسکرین‌شات‌ها را برداشته و حساب این کاربران خاطی را معلق کرده است.

توییتی که در حساب ایلان ماسک و سپس اکانت‌های دیگر منتشر شده بود، عجیب بود و مضمون آن این بود که به خاطر شرایط کرونا، صاحب حساب، در ازای هر میزان تراکنشی که به یک آدرس انجام شود، دو برابر مبلغ را ظرف یک ساعت به صاحب حساب بیت کوین برمی‌گرداند! این توییت به‌زودی با توییت دیگری که می‌گفت در ازاری هر هزار دلار، دو هزار دلار عودت داده می‌شود، جانشین شد.

شاید تصور کنید که کسی پی چنین توییت مشکوکی را نمی‌گیرد. اما برآورد می‌شود که 120 هزار دلار از طریق این هک و کلاهبرداری نصیب هکرها شده باشد.

با همه اینها به گمانم برای برآورد ابعاد این هک باید منتظر بنشینیم و حدس اولیه من این است که این هک شاید اهدافی فراتر از کسب چند صدهزار دلار پول را دنبال می‌کرده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.