ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام و تلگرام

0

رپورتاژ

این روزها کمتر کسی است که از فضای مجازی مطلع نباشد و بخشی از زمان روزانه خود را به گشت و گذار در آن نپردازد. اما در این بین ، خیلی ها به فکر کسب درآمد از این فضاهای مجازی هستند ، تا در کنار زمانی که میگذراند و از اطلاعات و اخبار روز مطلع میشوند ، بتوانند بیزینس و کسب و کار خود را نیز معرفی کنند و موجب رونق آن شوند.

دوتا از بزرگترین و محبوب ترین فضاهای مجازی که همیشه مورد استقبال کاربران سرتاسر دنیا بوده است ، اینستاگرام و تلگرام میباشد. این دو پلتفرم با برخورداری از قابلیت های عالی جهت تبلیغات ، نمایش محصولات و ارتباط راحت و نزدیک با مشتریان ، باعث راه اندازی کسب و کار و اشتغال زایی  بسیاری شده است.

به همین دلیل خالی از لطف نیست که در این مقاله به بررسی این دو فضای مجازی پرقدرت و راه های تبلیغات و بهبود فروش در آنها بپردازیم . قطعا اینستاگرام و تلگرام قابلیت هایی دارند که شما از آن بی خبرهستید و یا ممکن است فکر کنید این قابلیت ها برای کشور ما ایران امکان پذیر نخواهد بود. پس اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید پیشنهاد میکنم تا اخر این مطلب همراه ما باشید.

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

در یک نظرسنجی که توسط فیس بوک انجام شده است ، 81٪ از پاسخ دهندگان اذعان داشتند که اینستاگرام در جستجوی محصولات و خدمات به آنها کمک می کند؛ یعنی اینستاگرام بتدریج رقابت تنگاتنگی با گوگل خواهد داشت . در نتیجه این خبر مهم ، اگر شما محصولات خود را به خوبی معرفی کنید ، میتوانید نیاز بسیاری از افراد را برآورده سازید و در نتیجه به آمار مشتریان واقعی خود اضافه کنید.

یکی از راه های جذب مشتری از طریق اینستاگرام ، نحوه معرفی محصولات جدید و ارتباط نزدیک با کاربران میباشد. برای این منظور میتوانید :

  • پیش از معرفی کالا ، محصولات تبلیغاتی ایجاد کنید : یعنی برای جلب توجه مشتریان و ایجاد اشتیاق در آنها ، بخش کوچکی از محصول را به نمایش بگذارید و یا بخشی از فرایند تولید محصولات را در اینستاگرام به اشتراک گذارید.
  • برای ایجاد اعتماد ، تعامل داشته باشید: اینستاگرام دو تا سلاح خوب در این زمینه در اختیارتان گذاشته است ؛ لایو و استوری ! شما میتوانید در استوری ها از فیلد سوالات و نظرسنجی استفاده کنید و در لایوها به سوالات مشتریان پاسخ دهید. : این کار باعث میشود مشتری حس کند در جمع شما قرار دارد در نتیجه بیشتر به شما و خدماتتان اعتماد میکند .
  • آموزش های متعدد داشته باشید : میتوانید آموزش های خود را در غالب فیلم های طولانی در IGTV به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید حتی اگر مردم از شما خرید نکنند ، اما اگر آموزش های شما برای آنها مفید باشد بازهم به صفحه شما می آیند و در نهایت مشتری شما خواهند شد.

قابلیت های حساب تجاری اینستاگرام

همچنین از جمله مهم ترین راهکار افزایش فروش در اینستاگرام ، داشتن یک حساب تجاری میباشد. زیرا وقتی حساب اینستاگرام شما تجاری باشد ، شما میتوانید تعداد افرادی که روزانه به صفحه شما مراجعه کرده اند را مشاهده کنید حتی می توانید جنسیت ، میانگین سنی ، شهر و کشور و حتی بیشترین ساعت بازدید آنها را نیز ببینید. همچنین می توانید میزان بازنشر شدن و یا ذخیره شدن پست ها را نیز مشاهده کنید. بنابراین با صرف کمی وقت ، به راحتی متوجه سلیقه مشتریان میشوید و میدانید که باید برای چه رده سنی و با چه جنسیتی فعالیت کنید.

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام

و اما حالا میرسیم به هیجان انگیز ترین و مهم ترین بخش افزایش فروش در اینستاگرام یعنی ؛ ایجاد فروشگاه اینستاگرام ! قابلیت فروشگاه اینستاگرام یا Shopping Instagram که مدتی است به آن اضافه شده است ، به یکی از قدرتمند ترین ابزارهای فروش در اینستاگرام تبدیل شده است. در اصل انگار با داشتن فروشگاه اینستارگرامی ، یک وب سایت فروشگاهی نیز دارید . زیرا مشتریان میتوانند در عین حال که تصاویر محصولات و قیمت و مشخصات آن را مشاهده می کنند ، با کلیک کردن بر روی آن مستقیما وارد صفحه خرید شوند .

چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟

سوالی که اکنون ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ، چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟ در جواب باید بگویم که بدلیل وجود تحریم ها ، نحوه فعال کردن فروشگاه اینستاگرام در ایران کمی متفاوت و البته دشوار تر از سایر کشورهاست ، اما این به معنی انجام نشدن آن نمیباشد. فقط کافی است اطلاعات و دانش مربوط به آن را بیاموزید و با صبوری مراحل آن را طی کنید تا در نهایت به معدود فروشگاه های اینستاگرامی ایران تبدیل شوید و آن موقع با سیل عظیمی از مشتریان جدید و خریدهای مکرر آنها روبرو خواهید شد!

در یک دسته بندی مختصر ، مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرام به شرح زیر میباشد :

  1. ایجاد حساب تجاری فیس بوک و ساخت کاتالوگ
  2. متصل کردن حساب ووکامرس
  3. افزودن محصولات به کاتالوگ جدید
  4. ایجاد حساب تجاری اینستاگرام
  5. اتصال فیس بوک و اینستاگرام
  6. فعال کردن تگ محصولات در اینستاگرام

توجه داشته باشید که برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی شما میتوانید از چندین فروشگاه ساز استفاده کنید مانند شاپیفای و ووکامرس ، اما بدلیل اینکه متاسفانه کشور ما تحریم است و برای استفاده از برخی خدمات شاپفای در این زمینه باید تعرفه هایی خریداری کنید ، ما به شما استفاده از افزونه ووکامرس را توصیه می کنیم.

اگر میخواهید تمامی مراحل لازم جهت ایجاد فروشگاه اینستاگرام را گام به گام همراه با عکس مربوط به هر صفحه باهم پیش برویم ، میتوانید به صفحه « آموزش فروش صفرتا صد اینستاگرامی » وب سایت صدر مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشید که قابلیت فروشگاه اینستاگرام تنها زمانی رخ میدهد که مدتی از شروع فروش در اینستاگرام شما گذشته باشد و حداقل نه پست در فروشگاه اینستاگرام داشته باشید.

دریافت تیک آبی اینستاگرام

اگر چندین سال است که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستید و کسب و کار شما تا حدودی شناخته شده است ، اکنون وقت آن رسیده است که با شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام آشنا شوید. تیک آبی یا همان Verified Badge  که در کنار نام پروفایل نمایش داده می‌شود ، نشان از رسمی بودن اکانت در شبکه اجتماعی دارد.  نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام به این صورت است که حساب شما باید واجد یک سری شرایط باشد از جمله :

  • حساب شما باید بیانگر یک شخص حقیقی ، یک شرکت تجاری یا یک نهاد ثبت شده باشد.
  • حساب شما باید مخصوص همان شخص یا برند تجاری که آن را معرفی کردید باشد.
  • حساب شما باید باز (Public) باشد ، عکس پروفایل داشته باشد ، قسمت بیوگرافی (Bio) آن تکمیل شده باشد و حداقل یک پست داشته باشید.
  • آخرین شرط دریافت تیک آبی این است که حساب شما باید شناخته شده باشد و توسط افراد دیگر جستجو شده باشد و فعالیت زیادی داشته باشید

توجه داشته باشید که اگر درخواست دریافت تیک آبی بدهید و اکانت شما فاقد این شرایط باشد ، تا یک ماه بعد از تاریخ رد صلاحیت ، نمیتوانید برای دریافت مجدد تیک آبی درخواست بدهید .

ترفندهای افزایش فروش در تلگرام

برخلاف باور خیلی از مردم که فکر میکنند قدرت فروش تلگرامی به اندازه اینستاگرام نمیباشد ، اما جالب است بدانید که فروش در تلگرام یکی از بهترین راه های فروش و کسب درآمد در دنیا و بخصوص در ایران میباشد. پس شاید بهتر باشد از امروز نگاه دیگری به استفاده از تلگرام داشته باشید.

تلگرام بیش از 365 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد . با توجه به اینکه شرکت های رقابتی با محبوب ترین شبکه هایی همچون فیس بوک و اینستاگرام دست و پنجه نرم می کنند ، این پیام رسان میتواند یک موقعیت عالی برای افزودن آن به ترکیب بازاریابی خود و سرمایه گذاری در آن میباشد.

اولین گام برای شروع فروش در تلگرام ، ایجاد کانال تلگرامی میباشد. این کانال مانند همان صفحه اینستاگرام و یا فیس بوک میباشد و شما میتوانید عکس ، فیلم و تمام مشخصات محصولات خود را در کانال تلگرامی خود قرار دهید. هرچقدر اطلاعات کاربردی تر و منحصر به فرد تری وارد کنید ، پاسخ بیشتری از کاربران خود دریافت می کنید. در ادامه چند نکته استراتژی که شما میتوانید برای کانال تلگرام خود انتخاب کنید وجود دارد :

  • فقط کالاهای جدید و آنهایی که در حال حاضر موجود هستند را منتشر کنید
  • مسابقات و پیشنهادات ویژه ای اعلام کنید و جوایزی نیز برای برندگان در نظر بگیرید
  • اخبار مربوطه به حوزه کاری خود را پوشش دهید

آشنایی با ربات تلگرام

همچنین یکی دیگر از قابلیت های فروش در تلگرام ، ربات فروشگاه ساز تلگرام رایگان میباشد. ربات های تلگرام در واقع حساب های کاربری تلگرام هستند که از طریق نرم افزار و به صورت خودکار عمل می کنند. هر ربات یک کاربر تلگرام است که برای اهداف خاصی طراحی می شود و عمل می کند و بر مبنای پیام های خاصی که به او ارسال میشود ، پاسخ میدهد. در نتیجه ربات ها می توانند یک رابطه دو طرفه با مخاطب خود برقرار کنند با این قابلیت که هرموقع از روز که شما به آن پیام دهید ، فورا پاسخ میدهد.

در نتیجه ، ربات ها هم برای تسهیل فعالیت کاربران میباشد و هم افزایش فروش کانال ها و فروشگاه های تلگرامی . علاوه بر اینها ، یکی از مهم ترین کاربردهای ربات ها ارسال پیام های تبلیغاتی برای اعضای گروه میباشد. به این صورت که ربات بانک اطلاعاتی از یوزرها و شماره هایی که به آنها پیام داده است جمع آوری میکند و در نوبت‌های بعدی در ارسال تبلیغ آنها را مخاطب قرار می‌دهد.

روند ساخت ربات فروشگاه ساز تلگرام رایگان بسیار آسان تر و البته کوتاه تر از ساخت فروشگاه اینستاگرامی میباشد و شما میتوانید ربات های مختلفی در تلگرام بسازید تا هرکدام وظایف خاص خود را انجام دهند. ما در صفحه « ساخت فروشگاه تلگرامی » صدر ، تمام مراحل ساخت ربات و همینطور لینک خرید کوتاه را با درج تصاویر به طور کامل توضیح داده ایم .

امیدواریم اکنون پس از مطالعه این مقاله ، با دید متفاوت تری به فضاهای مجازی نگاه کنید و به فکر راه اندازی کسب و کار خود در فضای مجازی افتاده باشید و یا اگر قبلا تجارت خود را در این پلتفرم ها ایجاد کرده اید ، از این لحظه به بعد بتوانید با بهره گیری از ویژگی های متعدد فضاهای مجازی، برند خود را بهتر معرفی کنید و در نتیجه میزان فروش خود را افزایش دهید.

علاوه بر تمام نکات گفته شده  اگر شرایط ویژه ای را برای ارسال محصولات در نظر بگیرید ، میتواند در میزان فروش و جلب مشتریان جدید نیز موثر باشد . شرایطی از قبیل پرداخت درب منزل و یا ارسال رایگان برای برخی کالاهای خاص یا در نظر گرفتن حداقل مقدار خرید برای اینکه ارسال رایگان شامل آنها شود. و در نهایت ، کیفیت و صداقت همیشه حرف اول را در هر کسب و کاری میزند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.