تینا ترنر، صدایی احیاکننده نوستالژی‌های نسل‌ها

0

تینا ترنر، خواننده پرآوازه موسیقی پاپ بانویی سرزنده است که داستان زندگی سخت و پرمشقت‌ او بی‌شباهت به صدای استثنایی و پر قدرتش نیست. بیش از ۱۸۰ میلیون آلبوم موسیقی از تینا ترنر در دوران فعالیتش فروخته شده است.

تولد در خانواده‌ای مذهبی

پدر تینا ترنر کارگر کارخانه بود و خانواده‌ی آن‌ها ‌در فضای موسیقی سیاه‌پوستان جنوب آمریکا می‌زیست؛ هرچند بعدها تینا ترنر به موسیقی راک سفیدپوستان روی آورد و ترانه‌هایش هر گونه مرز میان شنوندگان سیاه و سفید را از میان برداشت.

آشنایی با آیکه

تینا ترنر هنوز بیست ساله نشده بود که یکی از مدیران موسیقی او را کشف کرد. به این ترتیب تینا همکاری خود را با نوازنده ‌و خواننده‌ی دیگری به نام آیکه ترنر آغاز کرد. این دو به شهرهای زیادی سفر کردند و نامشان رفته رفته بر سر زبان‌ها افتاد. نه تنها در موسیقی که در زندگی شخصی هم این دو به یک زوج تبدیل شدند، هر چند پشت موفقیت‌های موسیقایی‌شان، لحظه‌های تاریک خصوصی نهفته بود.

اولین ترانه پرفروش

در سال ۱۹۶۰ تینا ترنر موفق شد نخستین ترانه پرفروش خود را به ثبت برساند. ترانه A fool in love توانست رده ۲۷ ترانه‌های پرفروش روز آمریکا را به خود اختصاص دهد و اولین گام باشد در راه محبوبیت و شهرت این خواننده پرتوان.

تلخی زندگی

آیکه مردی معتاد و خیانت‌کار بود که همسرش را کتک می‌زد و اعتیادش نه تنها زندگی شخصی ‌بلکه زندگی حرفه‌ای آن دو را به نابودی کشاند. پس از یک دعوای شدید تینا ترنر در نیمه‌های شب از خانه فرار می‌کند، در حالی‌که نه تنها هیچ پولی نداشت، بلکه مبالغ زیادی هم بدهکار بود. او در ابتدا پیش دوستانش زندگی می‌کند و با کمک‌های اجتماعی و همچنین خوانندگی در کافه‌ها و بارهای کوچک از عهده‌ی مخارج خود برمی‌آید.

موفقیت غیرمنتظره

دسامبر سال ۱۹۸۳، زندگی سرانجام روی خوشش را به او نشان داد. ترانه‌ی “بیا با هم بمانیم” به طور غیرمنتظره‌ای به پرفروش‌ترین ترانه سال بدل شد. یک سال بعد آلبوم افسانه‌ای وی به نام Private Dancer به انتشار رسید که بیش از یازده میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این، برای تینا ترنر که در آن زمان ۴۵ سال داشت، به معنای بازگشتی قدرتمندانه بود که ستایش منتقدان و طرفداران را به همراه داشت.

در خدمت مردم

نه تنها صدای ویژه، که ظاهر منحصر به فرد تینا ترنر، به ویژه آرایش خاص موهایش از او یک ستاره ساخت: «من در کنسرت‌هایم به مردم همان چیزی را ارائه می‌دهم که می‌دانم دوست دارند. فکر می کنم آن‌ها دوست دارند مدل موهایم، پاها یا لب‌های قرمزم را ببینند؛ به عبارتی تمام آن چیزهایی که من به خاطرشان به شهرت رسیدم.»

عشق خواندگی

تینا ترنر درباره خواندن و خوانندگی می‌گوید: «من کارم را دوست دارم و هنگامی که می‌خواهم آن را انجام بدهم به معنای واقعی کلمه آماده‌ی انجامش هستم. حتی اگر حالم هم خوب نباشد. کارم چیزی است که من را سرپا نگه می‌دارد و زندگی من است.» ناگفته نماند که در تالار مشاهیر راک اند رل نیز ستاره‌ای به تینا ترنر اختصاص یافته است.

عشق خواندگی

تینا ترنر درباره خواندن و خوانندگی می‌گوید: «من کارم را دوست دارم و هنگامی که می‌خواهم آن را انجام بدهم به معنای واقعی کلمه آماده‌ی انجامش هستم. حتی اگر حالم هم خوب نباشد. کارم چیزی است که من را سرپا نگه می‌دارد و زندگی من است.» ناگفته نماند که در تالار مشاهیر راک اند رل نیز ستاره‌ای به تینا ترنر اختصاص یافته است.

رکوردشکنی

در سال ۱۹۸۶ نام تینا ترنر در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید، زیرا کنسرتی که وی در شهر ریو د ژانیرو برگزار کرد، بیش از ۱۸۶ هزار نفر تماشاگر داشت که این بیشترین تعداد تماشاگر برای یک خواننده محسوب می‌شد.

“آخرین بار”

تینا ترنر در یکی دو دهه گذشته بارها “برای آخرین بار” به روی صحنه رفته و کنسرت خداحافظی برگزار کرده است، اما هر بار این وداع‌ها با بازگشتی دوباره همراه شده است. البته تورعظیم او را که در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برگزار شد، می‌توان به‌طور رسمی آخرین کنسرت وی دانست.

طعم خوشبختی

تینا ترنر در سال ۲۰۱۳ با شریک دیرینه‌ی زندگی خود اروین باخ ازدواج کرد. این خواننده ۷۵ ساله اکنون در سوئیس زندگی می‌کند و از شهروندی این کشور نیز برخوردار است.

اعتقادات بودایی

تینا ترنر سال‌هاست به دین بودا باور دارد و خود نیز زمانی اظهار داشته که در این دوران سخت زندگی تنها چیزی که توانسته او را به زندگی امیدوار نگه دارد، اعتقادات بودایی‌اش بوده است.

توصیه به جوانان

تینا ترنر یک بار در مصاحبه‌ای به طرفداران جوانش توصیه کرده بود: «روی صحبتم با دخترهاست. اگر می‌خواهید زیبا به نظر برسید باید این کار را به خاطر خودتان انجام دهید نه به خاطر همسر یا مرد زندگی‌تان. باید در آینه نگاه کنید و برای خودتان قشنگ باشید. باید این را برای خودتان بخواهید.»

منبع: دویچه وله


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.