فکر می‌کنید نرون و دیگر امپراتورهای رومی چه قیافه‌ای داشتند؟ ترسیم پرتره ۵۴ امپراتور روم باستان با هوش مصنوعی

0

احتمالا درباره نرون، پادشاه مستبد قرن یکم روم چیزهایی شنیده‌اید. امپراتوری که ۱۴ سال بر روم باستان حکم‌رانی کرد و مرتکب قتل‌ها و ترورهای سیاسی بزرگی شد و مسیحیان را تحت تعقیب قرار می‌داد تا سرانجام با شورش مردم دست به خودکشی زد.

در این مطلب نمی‌خواهیم درباره این شخصیت دیکتاتور معروف تاریخ روم بنویسیم؛ بلکه دنبال چهره و پرتره او هستیم. با توصیفاتی که از نرون شنیده‌اید؛ تصور می‌کنید چه شکلی بوده است؟ عکس‌ها و مجسمه‌هایی از این امپراتور ساخته شده ولی چقدر به واقعیت نزدیک است؟

طراح تورنتویی به نام دانیل ووشارت (Daniel Voshart) به دنبال یافتن پرتره نرون و دیگر امپراتورهای روم قدیم رفته است و ظاهرا موفق شده تصویر آن‌ها را طراحی و عکاسی کند.

دانیل ووشارت با بخشی از اطلاعات و مجسمه‌های در دسترس به همراه پرتره خودش، توانسته پرتره‌هایی رنگی و عکاسی مانندی از نرون و ۵۳ امپراتور دیگر روم را ترسیم کند. البته، در این مسیر از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به همراه هنرهای طراحی و ترکیب چهره کمک گرفته است.

این طراحی برای این کار از ابزاری به نام Artbreeder استفاده می‌کند که یک اپلیکیشن و فریم‌ورک یادگیری ماشینی برای تولید شبکه‌های عصبی GAN است. با اپلیکیشن Artbreeder می‌توان تصاویری کامپوزیت مبتنی بر هوش مصنوعی ساخت.

تبدیل مجسمه‌های خشک و بی‌روح به پرتره‌های زنده

برای مردم عادی، استفاده از این برنامه بسیار ساده است. دو تصویر آپلود کرده و این برنامه با مقایسه آن‌ها و ترکیب‌شان یک عکس نهایی می‌سازد که با عکس‌های کامپوزیتی استاندارد و پایه کمترین شباهت را دارد.

اما پروسه استفاده دانیل ووشارت از ابزار Artbreeder کمی متفاوت و سخت‌تر بوده است و نیاز به کمی نوآوری بیشتری دارد. او برای هر پرتره، ده‌ها عکس از مجسمه‌های باقیمانده یا فرضی مطرح و مرتبط با هر امپراتور را یافته و روی نرم‌افزار آپلود می‌کند.

ابتدا سعی کرده در فتوشاپ این عکس‌ها را بازسازی کند؛ نقاط شکسته شده مجسمه یا ترک برداشته شده را ترمیم و به یک پرتره و چهره سالم و کامل تبدیل کند و بعد به شبکه عصبی Artbreeder بدهد. برخی اوقات مجبور شده بافت‌های صورت، رنگ چشم و پوست و … را نیز تغییر دهد تا به عکس واقعی مجسمه نزدیک‌تر شوند.

برخی پرتره‌ها نیاز به تحقیقات وسیعی داشتند و گاهی کار به حدس و گمان کشیده شده است. اطلاعاتی براساس نوع زندگی، زادگاه، خانواده و نوع حکومت آن‌ها جمع‌آوری و براساس آن‌ها به پرتره‌ها جان داده است تا مجسمه‌های سنگی تبدیل به عکس‌هایی باورپذیر شوند.

هنر این طراح، تبدیل چهره‌های سرد و خشک و بی‌روح مجسمه‌های تاریخی به پرتره‌هایی زنده و دارای گوشت و خون است.

دانیل ووشارت در پروژه‌های قبلی خود سعی کرده پرتره‌هایی از مومیایی‌های مصری تهیه کند یا مجسمه‌های خشتی ساخته شده توسط دانشجویان آکادهی هنر نیویورک را به چهره‌هایی واقعیت‌گرایانه تبدیل کند. در تمام این پروژه‌ها هم از یادگیری ماشینی بهره گرفته و خلاقیت‌ها و تصورات خود را با اطلاعات موجود ترکیب کرده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.