با این ۱۰ عادت قدرتمند، به بهترین نسخه شخصی خود ارتقا یابید!

1

سراغ کدام عادت‌های خوب برویم تا فرد بهتری شویم؟

نمی‌توانیم همه عادت‌های خوب کارآفرینان، افراد موفق، ثروتمندان و مدیران کسب‌وکارهای بزرگ را کسب کنیم ولی کدام عادت‌های خوب باعث می‌شوند بهترین نسخه خودمان شویم؟

نلسون ونگ (Nelson Wang) موسس CEOLifestyle به این پرسش اساسی پاسخ داده است. او با ۳۳ سال بررسی و مطالعه سرگذشت کارآفرینان و مدیران شرکت‌های فورچون ۱۰۰۰ به فهرست ۱۰ عادتی برای بهترین نسخه شدن، رسیده است:

۱- اولویت‌بندی

هر روز صبح فهرستی از ۳ کار مهمی که باید آن روز انجام دهید؛ تهیه کنید تا بیشترین کارایی و تاثیرگذاری را داشته باشید. این فهرست به کاهش حواس‌پرتی کمک می‌کند و شما را مجبور به اولویت‌بندی وظایف روزانه خواهد کرد.

به طور مثال، فهرست کار مهم یک روز می‌تواند میزبانی از یک مربی آموزشی، شرکت در دو جلسه کاری و نوشتن دو مقاله علمی باشد.

۲- آزمون ۱۰ ساله

همه ما در شرایط سخت قرار می‌گیریم و ممکن است یک تصمیم یا کار اشتباهی انجام دهید که نتیجه فاجعه‌باری به دنبال دارد. مدیرمان ما را توبیخ و سرزنش می‌کند و شاید برای چند روز اصلا سرکار نرویم و ناپدید شویم. خودمان را در خانه حبس کنیم و از زندگی ناامید باشیم.

اما آیا ۱۰ روز بعد، ۱۰ ماه بعد، ۱۰ سال بعد این اتفاق مهم است و اصلا آن را به یاد می‌آوریم؟ چند فاجعه در زندگی گذشته ما رخ داده که اصلا امروز به خاطر نمی‌آوریم؟

پس هر زمان با یک شکست و موقعیت سخت روبرو شدید؛ از خودتان بپرسید آیا این مسئله ۱۰ روز دیگر مهم است؟ ۱۰ ماه؟ ۱۰ سال؟ چیزهای کوچک را برای خودتان بزرگ نکنید و تصویری درست ازشان در ذهن بسازید.

۳- آموختن هر روزه

عادت کنید هر روز یک چیز جدید؛ هرچند کوچک بیاموزید. این می‌تواند یک عادت جدید، زبان جدید، یک مهارت یا بینش باشد. به خودتان فشار بیاورید تا هر روز رشد کنید. هر روز کمی بیشتر پیشرفت کنید و به این موضوع فکر کنید که این آموزش‌ها در آینده چقدر تاثیرگذار خواهند بود.

۴- الهام‌گیری

هر هفته سرگذشت یک رهبر و مدیر فکری را در یوتیوب تماشا کنید. مدیرانی که روی ایده و اندیشه و فکر شما تاثیرگذار هستند.

خواندن کتاب و سرگذشت‌نامه‌ها خوب است ولی آموزش تصویری می‌تواند ماندگاری و تاثیرپذیری بصری بیشتری برای شما داشته باشد. مشاهده فیلم سخنرانی‌ها و داستان‌های زندگی این افراد برای تکمیل یادگیری‌های روزانه شما بسیار مفید هستند.

در این لینک می‌توانید برخی از این فیلم‌ها الهام‌دهنده را ببینید.

۵- دسته‌بندی ایمیل‌ها

وقتی هزار ایمیل وارد صندوق پست الکترونیکی ما می‌شود؛ دیگر تمرکز کافی نخواهیم داشت و به راحتی حواسمان پرت می‌شود.

عادت کنید ابتدا همه ایمیل‌ها را دسته‌بندی کرده و هر ۳ ساعت سراغ یک دسته از ایمیل‌ها بروید. همان صبح زود و به محض رسیدن به محل کار یا نشستن پای کامپیوتر سراغ جواب‌گویی تصادفی ایمیل‌ها نروید.

ایمیل‌های فوری و مهم‌تر در اولویت قرار دارند ولی مگر هر روز چند ایمیل مهم و فوری داریم که باید هرچه زودتر جواب داده شود؟

۶- اسموتی سبز

این عادت برای شما سریع، آسان و سالم است. هر روز صبح به جای خوردن و جویدن میوه‌ها و سبزیجات، می‌توانید یک لیوان اسموتی بخورید. یک روش عالی برای به دست آوردن مقدار زیادی پروتئین و موادی که به عملکرد ذهن و بدن کمک می‌کنند.

می‌توانید مقدار زیادی میوه و سبزیجات را منجمد کنید و در فریز بگذارید. هر روز صبح یک بسته درآورده و سریع اسموتی درست کنید. بسته‌های میوه و سبزیجات منجمده هم ماندگاری بیشتری دارند و هم شکل و قیافه این نوشیدنی را بهتر می‌کنند.

شاید ایرانی‌ها زیاد به نوشیدنی اسموتی علاقه‌ای نداشته باشند. در عوض، می‌توانند هر نوشیدنی مفید دیگر از نظر پروتئینی و دریافت مواد معدنی لازم بدن در ابتدای صبح را میل کنند.

۷- ورزش در صبح

یک عادت خوب، ساده ولی بسیار کارآمد است. هر روز صبح زود کمی پیاده‌روی کنید یا چند تمرین ورزشی و ورک اوت را انجام دهید.

این ورزش صبحگاهی باعث افزایش روحیه، نشاط، انرژی و سلامتی شما در طول روز می‌شود. شاید هر روز موفق نشوید پیاده‌روی و ورزش کنید ولی سعی کنید بیشتر روزهای هفته این عادت را داشته باشید و بر عدم ترک آن اصرار بورزید تا پس از مدتی آثار مفید آن را در زندگی و کار ببینید.

۸- سپاس‌گذاری

هر روز صبح زود و پیش از شروع برنامه‌های روزانه یا آخر شب و پیش از خواب، سه مورد را نام ببرید و بابت‌شان از خداوند سپاس‌گذار باشید. این عادت باعث می‌شود احساس خوشبختی کنید.

روش دیگر، نوشتن دلایل سپاس‌گذاری روی کاغذ و چسباندن به میزکار، پشت شیشه، بورد کارهای روزانه و نظایر این‌ها است تا همیشه پیش چشم باشند. هر زمان احساس ضعف و سستی کردید؛ یکی از این برگه‌ها را نگاه کنید.

۹- بودن با افراد خوب

اوقات فراغت، سرگرمی و تفریح خود را با افراد خانواده و دوستانی بگذرانید که حس خوبی در شما ایجاد می‌کنند و برای شما آرزوی موفقیت و درخشش دارند. بهترین‌ها را برای شما می‌خواهند و دیدن‌شان حس خوب و لذت‌بخشی ایجاد می‌کند.

برعکس، از افراد منفی‌نگر یا افرادی که حس منفی نسبت به شما دارند یا شما با دیدارشان حس منفی و ناخوش‌آیندی پیدا می‌کنید؛ دوری و اجتناب کنید.

افراد خوب می‌توانند در زندگی الهام‌بخش باشند و باعث بهبود روحیه شوند. معمولا اتفاقات خوب پس از یک دیدار خوب رخ می‌دهد.

۱۰- تمایل به آزمایش

چیزهای زیادی در زندگی هست که ما نتیجه یا جواب درستش را نمی‌دانیم. چه راهی برای فهمیدن آن هست؟ فقط آزمایش کردن!

باید روی آزمایش راه‌های جدید، ایده‌های بکر و کارهای تازه تعصب و تمایل داشته باشید. تا شروع به پیاده‌سازی ایده‌ای نکنید؛ مشکلات و نتایج آن مشخص نمی‌شود و قادر نخواهید بود آن را به موفقیت برسانید.

همیشه دنبال یافتن ایده‌های جدیدی برای رسیدن به موفقیت یا انجام یک کار، حل یک مسئله و از بین بردن یک مشکل در زندگی و کار باشید. این ایده‌ها را آزمایش کنید؛ حتی اگر غالب آن‌ها با شکست مواجه شوند و به ناچار باید فراموش کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سینا می گوید

    در مورد ورزش صبحگاهی فکر می‌کنم که مدتی است که نظرات موافق ورزش صبحگاهی کمی تعدیل شده و زمان ورزش صبحگاهی به حداقل دو ساعت پس از بیداری موکول شده تا موجبات آسیب‌های عضلانی و به‌خصوص آسیب به دیسک‌ها فراهم نشود. طبق تحقیقی که در کانادا انجام شده، ورزش در صبح زود خطر آسیب دیدن دیسک‌ها را تا 300 درصد افزایش می‌دهد. از سایت یک پزشک که توسط افراد تحصیل‌کرده و آگاه اداره می‌شود انتظار می‌رود که در مورد توصیه‌هایی که می‌کند دقت بیشتری به عمل بیاورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5