چری Ant: شاسی بلند الکتریکی زیبا و فناورانه‌ای که با یک بار شارژ ۵۱۰ کیلومتر طی می‌کند

0

شرکت چینی چری (Chery) از جدیدترین خودروی شاسی بلند خود به نام Ant یا S61 رونمایی کرد که به نظر می‌رسد کامل‌ترین و مدرن‌ترین خودروی الکتریکی این شرکت است

چری در تمام بخش‌های طراحی، ظاهر، مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند Ant، تغییراتی اعمال کرده و اوج خلاقیت خود را به نمایش گذاشته است.

اولین خودروی این شرکت است که بدنه‌ای کاملا آلومینیومی دارد و ظاهر آن به هیچ‌یک از خودروهای SUV این شرکت یا رقیب در بازار شبیه نیست. چری در دماغه، چراغ‌ها، صندوق، خطوط بدنه و آیینه‌ها تغییراتی داده و جذابیت‌هایی افزوده است تا این محصول‌اش کمترین شباهت را به خودروهای «لینک اند کو» داشته باشد.

بدنه آلومینیومی خودروی Ant باعث کاهش وزن ۴۰ درصدی آن نسبت به خودروهای معمولی شده در حالی‌که اندازه‌ای ۴۶۳۰ در ۱۹۱۰ میلی‌متر از نظر طول و عرض دارد و ارتفاع آن به ۱۶۵۵ میلی‌متر می‌رسد.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند چری برای افزایش استحکام بدنه این خودرو از آلیاژهای آلومینویم و منیزیم استفاده کرده است. گفته می‌شود بیش از ۹۳ درصد بدنه از ترکیب این دو آلیاژ است. به همین دلیل هم فریم خالی این خودرو تنها ۹۴.۴ کیلوگرم وزن دارد.

داخل کابین: لوکس، زیبا و فناورانه

شرکت چری روی طراحی محیط داخل کابین این خودرو وقت زیادی گذاشته و خواسته یک خودروی کاملا لوس و مدرن بسازد. داخل کابین انواع فناوری‌ها و عناصر محیط‌ دوست را می‌بینیم.

دو نمایشگر بزرگ یکی برای نشان دادن علایم و آمپرها و دیگری برای سیستم سرگرمی نصب شده است. نمایشگر سیستم ناوبری و سرگرمی ۱۲.۳ اینچ و به سبک خودروهای مرسدس بنز است.

طراحی دستگیره‌های درب‌ها به همراه روکش صندلی‌ها از چوب و چرم مصنوعی است. یک ساندروف پانوراما مشکی، پریز برق ۲۲۰ ولت، فناوری شارژ سریع Qi، فناوری تشخیص چهره، سیستم مدیریت هوشمند کیفیت هوای داخل کابین از دیگر امکانات فناورانه این خودرو هستند.

به فیلتر هوای N95، صندلی‌های برقی، سیستم تشخیص صدای مبتنی بر هوش مصنوعی به همراه سیستم‌عامل Harmony هواوی نیز مجهز است. در واقع، چری Ant اولین خودروی جهان با سیستم سرگرمی هارمونی هواوی محسوب می‌شود. با فناوری رانندگی خودران L2.99 نیز عرضه خواهد شد که البته هنوز جزئیات دقیق آن را نمی‌دانیم.

برخی از مشخصات این سیستم شامل پارک خودکار، سیستم ترمز فعال، هشدار خروج از خط و دستیار رانندگی بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی است.

 مشخصات فنی: طی مسافت ۵۱۰ کیلومتر با یک بار شارژ

مشخصات فنی این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است ولی می‌دانیم موتور الکتریکی این خودرو روی محور عقب نصب شده و قدرتی ۱۷۸ اسب بخار به همراه گشتاوری ۲۸۰ نیوتن متر دارد. فاصله دو محور این خودرو هم ۲۸۳۰ میلی‌متر است.

سیستم باتری لیتیوم یونی این خودرو شامل سه باتری می‌شود که در مجموع ظرفیتی بیش از ۷۰ کیلووات ساعت دارند.

چری می‌گوید با یک بار شارژ این سیستم باتری می‌توان مسافتی ۵۱۰ کیلومتری را طی کرد که برای یک خودروی شاسی بلند بسیار خوب است. اگر با سرعت میانگین ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، مسافتی ۶۰۰ کیلومتری طی خواهد شد.

مدت زمان شارژ این سیستم باتری نیز با یک شارژر ۶.۶ کیلوواتی حدودا ۱۱ الی ۱۳ ساعت طول می‌کشد که چندان خوب نیست ولی با فناوری شارژ سریع در مدت زمانی ۳۰ دقیقه‌ای می‌توان از ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کرد. تفاوت این ظرفیت شارژ باتری به خاطر تفاوت فناوری‌های شارژ سریع مختلف در بازار است.

چری این خودروی SUV را در چهار مدل مختلف روانه بازار می‌کند که محدوده قیمتی از ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ یوان تا ۱۸۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۲۲۱۱۰ تا ۲۸۰۱۴ دلار) دارند. تفاوت قیمتی مدل‌های مختلف خودروی S61 فقط در آپشن‌ها است وگرنه سیستم محرکه مشترکی به همراه باتری یکسانی برای همه مدل‌ها انتخاب شده است.

در مجموع، چری Ant یک خودروی SUV جذاب و هیجان‌انگیز برای بازارهای خاورمیانه و آسیا نشان می‌دهد و مدرن‌ترین خودروی این شرکت چینی است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5