اولین پرواز آزمایشی نمونه مفهومی هواپیمای آینده‌نگرانه Flying-V: مسافرها و بارها در بال‌ها می‌نشینند

0

محققان و مهندسان دانشگاه صنعتی «دلفت» (TU Delft) موفق شدند هواپیمای نسل آینده Flying-V را به پرواز دربیاورند.

مدت‌ها است این مهندسان با همکاری ایرلاین هلندی KLM مشغول طراحی هواپیمایی آینده‌نگرانه هستند تا اینکه در تابستان امسال این طراحی‌ها به سرانجام رسید و اولین پرواز موفق این هواپیما انجام شد.

هواپیمای Flying-V از نظر طول اصلا قابل مقایسه با هواپیمایی مانند ایرباس A350 نیست ولی از همان اندازه بال سود می‌برد تا با تجهیزات و زیرساخت فرودگاه‌های موجود تطابق و سازگاری داشته باشد.

تقریبا می‌تواند به همان اندازه مسافر در خود جای دهد. یعنی با یک پیکربندی استاندارد باید ۳۱۴ مسافر را به آسما ببرد و همان حجم ایرباس A350 بار حمل کند.

طراحی انقلابی و V شکل این هواپیمای هلندی باعث شده کابین مسافران، محفظه سوخت و بارها دقیقا در ساختار بال‌های هواپیما ادغام شوند. یعنی مسافرها در بال‌های هواپیما می‌نشینند.

پیش‌بینی می‌شود هواپیمای Flying-V با توجه به وزن کم و کاهش مقاومت در برابر هوا، روی کاغذ ۲۰ درصد کاهش مصرف سوخت داشته و از افزایش پایداری بیشتری برخوردار باشد. همچنین، این هواپیمای پیشگام، می‌تواند از هیدروژن مایع به جای نفت سفید استفاده شود.

پرواز آزمایشی هواپیمای Flying-V

برای نخستین پرواز هواپیمای Flying-V، مهندسان یک مدل مفهومی و شبیه‌سازی شده ۵۰ پوندی (۲۲.۵ کیلوگرم) و ۹ فوتی (۳ متر) را به فرودگاهی در آلمان منتقل کردند. وظیفه این هواپیمای اولیه بررسی و تست تیک آف، لندینگ، انواع مانورها و آزمایش‌های حین پرواز زیر نظر مهندسان ایرباس بود.

یک خلبان از راه دور، این نمونه اولیه Flying-V را هدایت می‌کرد. این هواپیمای مفهومی می‌تواند با سرعت ۵۰ مایل در ساعت بلند شود و به پرواز درآید. زاویه بلند شدن و پرواز آن از پیش برنامه‌ریزی شده است.

یکی از نگرانی‌های تیم طراحی هواپیمای Flying-V در زمان بلند شدن بود؛ جایی که محاسبات قبلی نشان می‌داد احتمال چرخش و زاویه پیدا کردن بر اثر سرعت روتینش وجود دارد. تیم مهندسی دانشگاه TU Delft روی این مسئله کار کردند و برای جلوگیری از بروز مشکلی، بارها مدل پرواز هواپیما را مقیاس‌پذیری و بهینه‌سازی کردند.

اما هیچ‌چیزی روی کاغذ مشخص نیست تا اینکه هواپیما در عمل به پرواز درآید. بیشتر متغیرها و شرایط پروازی با پیش‌بینی توسعه‌دهنده‌ها مطابقت داشت ولی باز تیم مهندسی مرتبا مجبور به انجام تغییرات و اصلاحاتی شدند؛ مرکز ثقل هواپیمای بازتنظیم شد؛ آنتن اصلاح می‌شود و روی نوسان‌های هواپیما کار شد.

پس از پشت سر گذاشتن اولین پرواز موفق و آزمایشی این هواپیما، تیم طراحی اعتقاد دارد هنوز مسایلی هست که باید بهبود داده شوند تا Flying-V چرخش‌ها و فرودهای خشنی نداشته باشد و نرم‌تر روی زمین بنشیند.

قرار است با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از این پرواز، روی مدل نرم‌افزار آیرودینامیکی Flying-V کار شود تا در آینده برای شبیه‌سازی پرواز و ویژگی‌های آن نیز استفاده شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.