چگونه خانه خودمان را در گوگل «استریت ویو» تار کنیم؟ (اصلا چرا باید این کار را بکنیم؟)

1

گوگل استریت ویو پنجره تازه‌ای برای تماشای جهان است و اتفاقا این پنجره رو به خانه شما هم باز می‌شود.

در حالت عادی شاید دیدن خانه‌تان در گوگل استریت ویو هیجان‌انگیز و غافل‌گیرکننده باشد ولی همیشه پایان خوشی ندارد.

شاید دقیقا اتاق خواب شما در گوگل استریو ویو با پنجره‌هایی باز یا پرده‌های نکشیده دیده شود و شاید چیزهای دیگری از درون خانه شما پیدا باشند که هرگز دوست ندارید دیگران ببینند و بدانند.

در سطحی بالاتر، اصلا نمی‌خواهید کسی بفهمد این خانه شما است یا اینکه چه شکلی است و شما در کدام طبقه زندگی می‌کنید.

خوش‌بختانه، روشی وجود دارد که خانه شما در گوگل استریت ویو دیده نشود. شما می‌توانید از گوگل بخواهید خانه شما را برای همیشه محو کند و فقط یک ساختمان لکه‌دار بر جای بماند. کل این فرآیند هم به طرز شگفت‌انگیزی آسان است.

چرا باید خانه‌مان را محو کنیم؟

همان‌طور که از نامش مشخص است؛ استریت ویو در سال ۲۰۰۷ برای نمایش نمای شهرها و خیابان‌ها در کشورهای مختلف جهان راه‌اندازی شد. کارمندان گوگل با کوله‌پشتی‌های مجهز به دوربین‌های ۳۶۰ درجه یا با پهپادها و وسایل دیگر قدم به قدم خیابان‌ها و کوچه‌های شهرها را فیلم‌برداری کردند تا استریت ویو به تدریج شکل گرفت.

اما این پروژه گوگل از همان ابتدا بحث‌برانگیز بود و برخی اشخاص حقیقی و حقوقی یا سازمان‌ها و نهادهای امنیتی و رسمی دولتی کشورها اعلام کردند نمی‌خواهند تصویر و نمای ساختمان آن‌ها دیده شود.

به تدریج چندین شکایت از گوگل به دادگاه‌ها برای نقض حریم خصوصی در استریت ویو رسید. تصاویری از برخی افراد و بدون اطلاع از آن‌ها در این نرم‌افزار پیدا شد و داستان‌های عجیب پشت سر آن‌ها که عرصه را برای گوگل تنگ‌تر کرد.

زنی دروغ‌گویی شوهرش را با استریت ویو برملا کرد و مردی خیانت زنش در سال‌های گذشته را فهمید. تصویر یک سارق ساختمانی در استریت ویو پیدا شد و کار زشت و خشونت‌آمیز دو فرد در یک خانه!

گوگل هرگز محافظ حریم خصوصی کاربران نبوده است و در سال ۲۰۱۰ هم اعتراف کرد کارمندانش در سراسر جهان بی‌وقفه در حال فیلم‌برداری برای این پروژه بودند؛ به طور مخفیانه اطلاعاتی از شبکه‌های وای‌فای عمومی و رمزنشده را جمع‌آوری کردند.

چگونه نمای یک خانه را محو کنیم؟

بنابراین، دلایل زیادی برای محو کردن نمای یک ساختمان در استریت ویو هست. شاید لحظه‌ای که دوربین‌های این شرکت در حال ضبط نمای خانه شما هستند؛ بدترین لحظه‌ای است که انتظارش را ندارید. شاید دوست ندارید غریبه‌ای به شما زنگ بزند و بگوید در پنجره خانه‌تان چه چیزهایی دیده است!

محو کردن نمای یک خانه و آپارتمان در Google Street View آسان است. کافی است مراحل زیر را طی کنید:

۱- وارد گوگل مپس شوید و آدرس خانه خود را وارد کنید.

۲- با کشیدن آیکون کوچک زرد رنگ شبیه انسان در گوشه سمت راست پایین نقشه، وارد حالت Street View گوگل مپس شوید و خانه خود را پیدا کنید.

۳- وقتی خانه شما روبروی شما است؛ روی گزینه «Report a problem» در گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.

۴- کادر قرمز رنگ را دقیقا روی نمای خانه خود و محلی که باید محو شود؛ قرار دهید و «My home» را در فیلد «Request blurring» انتخاب کنید.

۵- حالا، در بخش ظاهر شده در یک جمله بنویسید چرا می‌خواهید تصویر خانه شما تار شود. می‌توانید بنویسید نگران مسایل امنیتی هستم.

۶- آدرس ایمیل خود را وارد کنید و روی گزینه «Submit» بزنید.

مطمئن شوید دقیقا تصویری که می‌خواهید تار شود؛ را انتخاب و به گوگل گزارش دادید. این شرکت سریعا به شما پیغام می‌دهد تار کردن این تصویر دائمی است.

تاری دائمی نمای ساختمان

پس از زدن کلید submit، یک ایمیل از گوگل دریافت خواهید کرد که می‌گوید در حال بررسی تصویری هستند که شما گزارش دادید و در صورت حل مشکل اطلاع می‌دهند.

ممکن است گوگل در ایمیل‌های دیگری از شما بخواهد منطقه‌ای که باید تار شود را دقیق‌تر اعلام کنید. در این صورت شما باید دوباره تمام مراحل گفته شده در بالا را تکرار کنید ولی این بار با جزئیات و واضحی بیشتری، عکسی که می‌خواهید تار شود را مشخص کنید.

دقیقا مشخص نیست گوگل چه زمانی نمای خانه شما را در گوگل استریت ویو تار می‌کند. بنابراین، بهتر است هم‌اکنون شروع کنید تا هرچه زودتر به نتیجه برسید.

فراموش نکنید در Bing Maps مایکروسافت هم این مراحل را تکرار کنید تا نمای ساختمان و خانه شما تار شود. تمام مراحل به طرز شگفت‌آوری مشابه استریت ویو است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    آخه این چه مطلبی یه؟، تو ایران استریت ویو داریم؟ اصلاً کی تو این مملکت خونه داره که بخواد تارش کنه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.