ال‌جی وینگ با نمایشگر چرخان، شیوه عجیب جدید ساخت گوشی‌های دونمایشگره

0

دیروز شاهد رونمایی از جسورانه‌ترین گوشی و تلاش شرکت ال‌جی برای ورود به بازار اسمارت‌فون‌های دو نمایشگری بودیم.

گوشی ال‌جی وینگ فایوجی (LG Wing 5G) با یک صفحه‌نمایش چرخان و ایده جدید برای استفاده از گوشی‌های هوشمند معرفی شد. ظاهر این گوشی بسیار متفاوت از آن چیزی است که تا کنون از اسمارت‌فون‌ها دیدیم؛ حتی متفاوت‌تر از گوشی‌های دو نمایشگری مانند سامسونگ گلسی زد فولد یا هواوی میت ایکس و مایکروسافت دوئو!

اولین گوشی هوشمند دو نمایشگری ال‌جی نیست و ما پیش از «وینگ» گوشی‌های دیگری مانند G8X ThinQ یا Velvet را از این شرکت دیدم بودیم ولی LG Wing ادامه همین مسیر و مبتنی بر طراحی گوشی یک دهه پیش این شرکت یعنی LG VX9400 ساخته شده است.

همچنین، گوشی وینگ اولین محصول تحت برند جدید «Explorer Project» ال‌جی است که به دنبال کشف روش‌های جدید دمیدن یک زندگی تازه در گوشی‌های هوشمند است.

جالب‌ترین ویژگی ال‌جی وینگ برخورداری از دو صفحه‌نمایش اولد کاملا مجزا است. پنل اولد اول یک نمایشگر ۶.۸ اینچی استاندارد و بدون حاشیه یا بریدگی است. ال‌جی برای این صفحه‌نمایش از لنزهای دوربین پاپ‌آپ استفاده کرده است.

دومین پنل اولد این گوشی ۳.۹ اینچ و در زیر نمایشگر اصلی است و نسبت تصویری ۱.۱۵:۱ دارد. رزولوشن هر دو نمایشگر +FHD است. ال‌جی می‌گوید کاربران با خیال راحت می‌توانند تا ۲۰۰ هزار بار نمایشگر اصلی را بچرخانند و از گوشی برای مصارف دیگر استفاده کنند.

بی‌نهایت کاربرد برای نمایشگر چرخان

ال‌جی آرزوها و برنامه‌های زیادی برای این نمایشگر چرخان تدارک دیده است و تاکید دارد هر کاربری می‌تواند یک استفاده منحصربه‌فرد از این گوشی داشته باشد. می‌توان از صفحه اصلی برای باز کردن یک برنامه یا وظیفه اصلی سود برد و صفحه‌نمایش دوم برای اجرای اپلیکیشن‌های جانبی یا مکمل باشد تا قابلیت‌های گسترده‌تری به گوشی بدهد.

هنگام استفاده از دوربین گوشی ال‌جی وینگ، می‌توان از صفحه‌نمایش اصلی برای منظره‌یاب و از صفحه‌نمایش دوم برای اجرای برنامه دوربین و تنظیمات عکاسی استفاده کرد.

از نمایشگر اصلی به عنوان صفحه‌کلید بزرگ و عریضی استفاده کنید و در نمایشگر دوم برنامه پیام‌رسان یا صفحه تایپ ظاهر شده باشد. در تماشای ویدئو، می‌توان از نمایشگر دوم برای تنظیم صدا یا کنترل روی ویدئو استفاده کرد.

x-default

مثال جالب دیگر، اجرای یک بازی تلفن همراه روی نمایشگر اصلی و پخش آن برای دوستان با نمایشگر دوم است. می‌توانید در هنگام تماشای تلویزیون و فوتبال، در نمایشگر دوم برنامه توییتر را باز کنید و مشغول توییت‌زنی باشید.

توسعه‌دهنده‌های شخص ثالث، مسئله قطعات مکانیکی

بسیاری از این کاربردها به توسعه‌دهنده‌های شخص ثالث بستگی دارند که باید اپلیکیشن‌هایی برای نمایشگر دوم این گوشی توسعه دهند. در غیر این صورت، همه این کاربردها و ایده‌های خلاقانه و جالب محدود به ویژگی‌های نرم‌افزاری ال‌جی می‌شوند.

کاملا طبیعی است هر کاربری با دیدن این گوشی و نمایشگر چرخان آن، نگران مسئله اجزای مکانیکی گوشی و دوام و طول عمر آن‌ها بیفتد. در اینجا ما کلی قطعه متحرک داریم و ال‌جی هم از این نگرانی‌ها مطلع است.

گوشی وینگ فایوجی هنوز نهایی شده و یک محصول مفهومی در شرف عرضه است. ال‌جی می‌گوید هنوز روی دوام و عمر بخش‌های مکانیکی این گوشی کار می‌کند و شاید طرح‌های دیگری را هم تست بزند تا قابلیت نمایشگر چرخان را داشته باشند ولی قطعات متحرک کمتری استفاده شود.

به جز ویژگی نمایشگر چرخان در این گوشی، سایر مشخصات و ویژگی‌ها مشابه یک اسمارت‌فون امروزی در بازار هستند.

مشخصات سخت‌افزاری و دوربین

پردازنده اسنپدراگون 765G با مودم مجتمع شده کوالکام اسنپدراگون X52 روی ال‌جی وینگ نصب شده است تا از شبکه‌های 5G پشتیبانی کند.

۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. به یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی و سنسور زیر صفحه‌نمایش مجهز است و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه ضد آب و گردوغبار نیست؛ ویژگی که انتظار می‌رفت در یک گوشی این چنینی شاهدش باشیم. البته، استاندارد IP54 را دارد که فقط مقاوم در برابر پاشش آب است.

استفاده از دو نمایشگر به ضخامت و وزن گوشی افزوده است. وزن ال‌جی وینگ نزدیک به ۲۶۰ گرم است و از ضخامت ۱۰.۹ میلی‌متر برخوردار است.

دو سیم‌کارته است و از اندروید ۱۰ به عنوان سیستم‌عامل سود می‌برد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است و گفتیم به صورت پاپ‌آپ و جهنده عمل می‌کند.

در بدنه پشتی گوشی یک ماژول دوربین سه‌گانه دیده می‌شود که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید دیگر است. لنز اولتراواید دوم در حالت افقی کار می‌کند

ال‌جی می‌گوید گوشی وینگ ابتدا در کشور ایالات متحده و با اپراتور ورایزون عرضه می‌شود. سپس اپراتورهای AT&T و T-Mobile نیز این گوشی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند.

رنگ‌بندی، قیمت، زمان عرضه و سایر مشخصات این گوشی به اپراتورهای موبایل عرضه‌کننده بستگی دارند. به عنوان مثال، مدلی از این گوشی که به اپراتور AT&T داده می‌شود؛ فقط از 5G زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و ارزان‌تر است.

مدلی که اپراتور ورایزون به بازار می‌دهد؛ از امواج میلی‌متری در شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کند و گران‌قیمت‌تر خواهد بود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.