مصاحبه با آقای فراز قورچیان درباره ی خیانت

0

رپورتاژ

با خیانت چه کنیم؟

در متن زیر مصاحبه با فراز قورچیان آمده است که در آن به پرسش هایی در ارتباط با خیانت پرداخته است.
موضوعاتی که در این مصاحبه مورد بررسی قرار گرفته، عبارت است از؛ خیانت چیست؟، خیانت در کجا و به چه دلایلی رخ می دهد؟، خیانت چگونه تشخیص داده می شود؟ و….فراز قورچیان در ابتدا در پاسخ به این سوال که خیانت چیست؟

گفت: اول از همه لازم است بگویم که خیانت  فقط مختص به رابطه ی عاطفی  و وجود فرد سوم در یک رابطه نیست بلکه از نظر من هرگونه ناصداقتی، ناراستی، مکر و حیله با خود و دیگران خیانت محسوب می شود و در روابط، هر گونه شکستن تعهد، خیانت است.

وی در رابطه با اینکه خیانت در کجا و به چه دلایلی روی می دهد و اینکه چرا به این اندازه شیوع پیدا کرده است، گفت؛

دلایل زیاد و مختلفی می تواند در ایجاد خیانت دخیل باشند اما جمله ای که در رابطه با خیانت به نقل از ((رابرت بلای)) است و با آن موافقم این است که:

((خیانت در سرزمین خامی پرورش می می یابد.))

یعنی هر وقت، در هر جایی از زندگی شما خامی وجود داشته باشد، زندگی شما در آن نقطه دستخوش خیانت می شود.
به  دلیل خامی های زیاد در ما انسان هاست که احتمالاً خیانت در تمام قسمت ها و حوزه های زندگی  ما زیاد شده است. پس خیلی لازم است آگاه شوید، خام بودن چه ویژگی هایی دارد؟ و در کدام قسمت از زندگی خام هستید؟، در چه قسمت هایی از زندگی مسئولیت پذیر نیستید؟

در ادامه در پاسخ به این سوال که بعد از خیانت، چگونه برخورد کنیم و به چه شکل رابطه و زندگی خود را بهبود بخشیم، گفت:

وجود خیانت در زندگی علاوه بر خامی، نشان دهنده ی تضادهای درونی شما است و اولین کاری که لازم است در این زمینه انجام دهید این است که با خیانت رو به رو شوید و آن را بپذیرید.

دلایل خیانت کردن و خیانت دیدن خود را و همچنین تمام قسمت هایی که در زندگی خیانت کردید یا مورد خیانت واقع شدید را شناسایی کنید حتی اینکه کجاهای زندگی به خود خیانت کردید. اینها تمامی قسمت هایی از درون شماست که از زخم ها و رنجش های شما نشات گرفته اند و شفا نیافته اند و لازم است که دیده و پذیرفته شوند.

باید خامی های زندگی خود را در حوزه های مختلف زندگی بشناسید و بپذیرید. ممکن است برایتان سوال شود، خامی یعنی چه؟ خامی یعنی؛ وقتی وارد رابطه می شوید حد و حریم ندارید، تعهد ندارید، از درون احساس ارزشمندی نمی کنید، به دیگران به خصوص شریک عاطفی تان در رابطه وابستگی زیاد دارید و انسانی هستید که فردیت ندارید و…

پس توصیه ام این است که به خودتان تا اینجایی که زندگی کرده اید، به تمام خامی ها و تضادهایتان سر بزنید.
راه بهبود زندگی و حتی رابطه ی شما بعد از خیانت، عاملی بیرونی یا فردی در بیرون نیست بلکه همه چیز در درون شماست.
سوال دیگری که در این موقعیت یعنی زمانی که در رابطه بهش ما خیانت شده است باید از خود بپرسید این است که چرا در کنار انسانی باقی مانده اید که همچنان در حال خیانت کردن است؟ انسانی که عزت نفس سالم دارد و از احساس ارزشمندی برخوردار است در کنار شریک عاطفی خود که او را تا این اندازه بی ارزش کرده است به زندگی ادامه می دهد؟

چگونه فردی که در رابطه خیانت کرده را ببخشیم؟

در رابطه با بخشش همیشه صحبتم این است که هر زمان توانستید مسئولیت خود را برعهده بگیرید و خود را بابت تمام اشتباهات خود بپذیرید یعنی نسبت به انسان بودن خود و همچنین بازسازی و اصلاح خود متعهد شوید، می توانید دیگری را ببخشید پس اگر در بخشش، پذیرش و صلح فرد مقابل در رابطه مشکل دارید به این دلیل است که تمایل به بخشش  خود و همچنین مسئولیت پذیری نسبت به خود و زندگی ندارید.

وی این را اضافه کرد؛ که بخشش خیانت شریک عاطفی تان حتماً به معنای بازگشت به رابطه و همراه شدن با فرد مقابل در رابطه نیست بلکه به معنای صلح و پذیرش با فرد مورد نظر شماست به شکلی که دیگر از طرف شریک عاطفی تان آزار نمی بینیدحتی یاد و خاطش شما را اذیت نمی کند.

و جواب آقای قورچیان به این موضوع که چگونه خیانت را تشخیص دهید این بود که:

تشخیص دادنی وجود ندارد یعنی تمام انسان ها تقریبا خیانت را تشخیص می دهند و متوجه آن می شوند و خیلی نیاز به پلیس بازی نیست اما مشکلی که وجود دارد، تشخیص خیانت نیست بلکه شهامت رو به رو شدن با خیانت است که از آن فرار می کنید، نادیده می گیرید و در نهایت به انکار می پردازید.

شاید نشانه ی خیلی بارزی را که بتوان در خیانت گفت این باشد؛ که حال شما و شریک عاطفی تان در رابطه خوب نیست، در حال تجربه ی یک رابطه ی خوشایند با هم نیستید و در حال فرار از هم و زندگی هستید.

نظر شما در مورد دلایل زنان و مردان در خیانت

بستگی دارد که این سوال را از چه دید و نظری می خواهید پاسخ دهید: اگر بخواهید از نظر علم روان شناسی این موضوع را بررسی کنید بنا به تفاوت های میان زنان و مردان مطمئناً دلایل هر کدامشان برای خیانت کردن متفاوت است زیرا مغز زنانه و مردانه، ویژگی های فیزیولوژیکی و همچنین ویژگی های شخصیتی و رفتاری آنها متفاوت است.

طبق یک نظرسنجی، یکی از ده دلایل خیانت مردان، شهوت و یکی از مهم ترین دلایل زنان خانه دار در خیانت، احساس تنهایی است.

اما موضوع تفاوت خیانت در زنان و مردان در ارتعاش بالاتری از زندگی مثل ارتعاش عشق جایی که از ابعاد ذهنی و طبقه بندی کردن بالاتر رفته می شود، مطرح نیست .

در این مرحله و ارتعاش یا این بعد از زندگی، دیگر جنسیت مطرح نیست اما لازم است برای دستیابی و زندگی در این ارتعاش، به طور دائمی کار درونی انجام داد و در فرآیند خودشناسی و سفر به درون باشید.

آیا فرآیند شفای زخم ها بر بهبود خیانت تاثیرگذار است؟

بله صد در صد تاثیرگذار است. در واقع یکی از راهکارهای اصلی بهبود خیانت یا بهتر است گفته شود بهبود خامی ها و تضادهای درونی تان، فرآیند شفای زخم هاست چون همان طوری که گفته شد خیانت کردن و خیانت دیدن از دل زخم ها و خامی ها ایجاد می شوند که نیاز به شفا دارند.

در ادامه در پاسخ به این سوال که چه دوره ها و آموزه هایی در بهبود مسئله ی خیانت موثر است، وی به این نکته می پردازد که علاوه بر کارگاه شفای زخم ها که در گروه آموزشی ((من حقیقی)) به راهبری خودشان برگزار می شود، دوره هایی تحت عنوان؛ احساس ارزشمندی، عزت نفس، ترس، مشیت الهی، رهایی از مقاومت، راهبری نیروی جنسی، سواد رابطه ی عاطفی، سفر به اعماق و سفر به ناخودآگاه، در این گروه به تدریس و سرپرستی خودشان تدوین شده است که هر کدام از این آموزه ها در مسیر آگاهی و خودشناسی و در نهایت موضوع خیانت کمک زیادی به هر فرد می کنند.

 و سوال آخری که ایشان پاسخ دادند که آیا می توان خیانت در رابطه را با گفتگو حل کرد؟

شاید به همین سادگی نباشد اما در صورت تمایل دو طرف به بهبود و شفای خود و همچنین بهبود رابطه، می تواند گفتگو چاره ساز باشد اما تاکید می کنم که در صورت تمایل و پذیرش، راهکار گفتگو امکان پذیر و عملی می شود. اگر هر فرد در رابطه به این درک برسد که اول از همه خود نیاز به بازسازی و شفا دارد و سهم خود را بپذیرد و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد می توان به نتایج رضایت بخشی رسید.

در این مصاحبه خیانت و سوال های رایج در این باره  مورد بررسی قرار داده شد تا بتوانید نسبت به دغدغه ی رایج خیانت، شناخت و آگاهی بیشتری پیدا کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.