معرفی انواع تست کرونا ; آزمایشگاه پاتوبیولوژی کیمیاگر

0

رپورتاژ

در حال حاضر چندین نوع تست کرونا مانند تست‌های اولیه CBC و CPR، تست  PCR(پی سی آر) و تست شناسایی آنتی‌بادی‌های IgG و IgM برای تشخیص این ویروس در کشور ما انجام می‌شود. تست‌هایی مانند CBC، CRP، ESR حساسیت بسیار زیادی دارند، اما متاسفانه اختصاصی نیستند. به همین دلیل در مراحل اولیه مشاهده علائم بیماری، پیش از تست‌های مولکولی و سرولوژی به منظور غربالگری و به نوعی تشخیص اولیه انجام می‌شوند. اصولا پس از نمونه‌گیری خون و آنالیز آن، در صورت وجود هرگونه التهاب و یا افزایش عوامل التهابی نتایج این تست‌ها مثبت می‌شوند. بنابراین مثبت بودن آن‌ها اختصاصا به معنی ابتلا به ویروس کرونا نیست و حتما باید پس از آن‌ها تست تکمیلی و اختصاصی PCR انجام شود. در ادامه این مطلب می‌توانید با جزئیات تست PCR و تست سرولوژی شناسایی آنتی‌بادی‌های کرونا آشنا شوید.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی کیمیاگر با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت ایمنی و رفاه حال اشخاصی که به نمونه‌گیری برای تست کرونا در منزل و یا محل کار خود تمایل دارند، کارشناس مجرب نمونه‌گیر اعزام می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش سامانه آزمایش آنلاین وب‌سایت کلینیک کیمیاگر و ارائه مشخصات خود، بدون نیاز به مراجعه حضوری، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای آزمایش کرونا نمونه بدهید. نمونه شما با دقت و تحت دمای خاص نگهداری و به سرعت توسط کارشناس به آزمایشگاه پاتوبیولوژی کیمیاگر ارسال می‌شود. بدین شکل، در این شرایط پاندمی ویروس کرونا، از ازدحام معمول جمعیت در آزمایشگاه ایمن خواهید بود و سالمندان و افراد ناتوان نیز به راحتی می‌توانند از خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.

تست PCR کرونا

ویروس کرونا از ماده ژنتیکی به نام RNA تشکیل شده است که توسط پروتئین‌ها و لیپیدها (چربی‌ها) احاطه شده است. وقتی ویروس وارد سلول‌های شما می‌شود از RNA خود برای تکثیر استفاده می‌کند. اساسا تست مولکولی PCR ماده ژنتیکی DNA را تشخیص می‌دهد. پس اولین قدم در فرآیند تست PCR کرونا، تبدیل RNA ویروس به DNA با استفاده از آنزیم رونوشت‌بردار معکوس است. هنگامی که این کار انجام شد؛ از مواد شیمیایی برای تکثیر DNA حاصل‌شده توسط دستگاه PCR استفاده می‌شود. در واقع در آزمایشگاه، نوعی از آزمایش PCR به نام RT-PCR (واکنش زنجیره‌ای پلیمراز رونوشت بردار معکوس) برای تشخیص اختصاصی وجود ویروس کرونا به کار گرفته می‌شود.

برای نمونه‌گیری تست PCR کرونا، معمولا نمونه‌گیر سوآب پنبه‌ای استریل 15 سانتی‌متری را درون بینی و حلق شما وارد می‌کند و به مدت 15 ثانیه حرکت می‌دهد؛ سپس سوآب به آزمایشگاه منتقل می‌شود. طبق شرایط، گاهی نمونه‌گیری با سوآب از دهان و حلق یا وسط یا جلوی حفره بینی انجام می‌شود. از طرفی نمونه می‌تواند شامل خلط یا مایعات جمع‌شده از اعماق ریه‌ها نیز باشد. مطمان باشید که کارشناسان مجرب نمونه‌گیر آزمایشگاه پاتوبیولوژی کیمیاگر، طبق دستورالعمل پزشک و با کمترین درصد خطا، در این زمینه خدمات لازم را به شما در منزل ارائه خواهند داد. در نهایت زمانی‌که فرد از عفونت بهبود می‌یابد، نتایج آزمایش RT-PCR به سرعت منفی می‌شود.

تست سرولوژی کرونا

تست سرولوژی کرونا با آزمایش RT-PCR آن متفاوت است. در این تست به جای شناسایی مواد ژنتیکی ویروس، آنتی‌بادی‌های اختصاصی آن اندازه‌گیری می‌شوند. اصولا آنتی‌بادی‌ها توسط لنفوسیت‌ها علیه انواع ویروس مانند کرونا تولید می‌شوند تا به غیرفعال شدن آن‌ها کمک کنند. اولین نوع آنتی‌بادی تولید‌شده IgM نام دارد و ممکن است ظرف چند روز از ابتلا به بیماری ظاهر شوند و معمولاً چند ماه پس از عفونت از بین می‌روند. انواع دیگر آنتی‌بادی‌های تولیدشده IgG و در عفونت‌های تنفسی مانند ویروس کرونا، IgA است. آنتی‌بادی‌های IgG معمولاً پس از بهبودی، تا سال‌ها یا حتی در تمام طول زندگی، در جریان خون باقی می‌مانند.

پس از نمونه‌گیری خون و آنالیز آن توسط تست اِلایزا، اگر در سرم خون شما هم IgM و هم IgG اختصاصی ویروس کرونا شناسایی شوند، نشان می‌دهد که شما در حال حاضر یا اخیرا به این ویروس مبتلا شده‌اید. اما اگر فقط آنتی‌بادی IgG شناسایی شود، نشان می‌دهد که شما در گذشته مدتی به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اید و ممکن است طبق تحقیقات انجام‌شده فقط در حدود 3 ماه در برابر عفونت مجدد به آن مصون شوید.

با وجود اینکه تست آنتی‌بادی  IgMکرونا این پتانسیل را دارد که برای تشخیص عفونت فعلی استفاده شود؛ اما طبق داده‌های ارائه‌شده معمولا 5 تا 10 روز پس از بروز علائم نتیجه‌بخش است که برای شروع درمان برخی از بیماران با علائم حاد تنفسی مطمانا خیلی دیر است. از طرفی از نتایج تست آنتی‌بادی IgG کرونا فقط می‌توان برای بررسی میزان مصونیت جامعه، پیش‌بینی روند احتمالی اپیدمی و شناسایی آنتی‌بادی در پلاسما افراد بهبودیافته برای کمک به درمان بیماران بد حال استفاده کرد. به همین دلیل در حال حاضر دقیق‌ترین و سریع‌ترین روش برای شناسایی وجود ویروس کرونا در بدن، آزمایش RT-PCR می‌باشد. اکیدا توصیه می‌کنیم که اگر در حال حاضر علائمی از بیماری کووید-19 دارید؛ تست آنتی بادی کرونا را انجام ندهید و حتما به سراغ تست PCR کرونا بروید. در مورد واکسن کرونا نیز نتایج امیدبخشی گزارش شده است، مبنی بر اینکه تا اواخر سال 2020 تولید عمده و توزیع آن آغاز خواهد بود. با این حال تنها راه برای ایمن ماندن از کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، هم چنین اگر علائمی در خود مشاهده کردید، برای انجام تست کرونا اقدام کنید تا اطرافیان شما به خطر نیفتند. البته توجه داشته باشید که مراجعه حضوری به آزمایشگاه‌ها برای آزمایش کرونا، ریسک بسیار زیادی دارد. پس بهترین راه، انجام تست کرونا در محل است.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی کیمیاگر تخفیف ویژه‌ای برای اعزام نمونه‌گیر به شرکت‌ها، موسسات و کارخانه‌ها به منظور انجام تست کرونا در نظر گرفته است. شما می‌توانید برای مشاوره و نوبت‌دهی، علاوه بر مراجعه به وب‌سایت کلینیک این آزمایشگاه با شماره‌های 44172220-021، 44119611-021، 44146900-021 و 44132964-021 نیز برای اطلاع از شرایط انجام تست کرونا تماس بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5