فیزیوتراپی در منزل

0

رپورتاژ

فیزیوتراپی در منزل شاخه ‌ای از علم پزشکی است که برخلاف سایر رشته ‌های آن با خون و ترشحات بدن سر و کار ندارد.

به درمان بیماری‌ها و به ‌کارگیری عوامل فیزیکی و مکانیکی، از قبیل سرما، گرما، الکتریسیته، آب، ورزش و ماساژ فیزیوتراپی می‌ گویند.

کارشناس فیزیوتراپی شخصی است که بدون استفاده از دارو و مواد شیمیایی به ترمیم آسیب‌ های جسمانی بیماران، از جمله مشکلات استخوانی، گرفتگی رگ و عصب‌ ها می ‌پردازد.

برخی از بیماران نمی توانند از خانه بیرون رفته و به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کنند، این افراد می توانند از مزایای فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوند.

فیزیوتراپی در منزل شیوه ‌ای از درمان بیماری ‌ها و اختلالات عصبی ماهیچه ‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌ های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است.

در این روش ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می ‌شود. فیزیوتراپی حیطه ‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت می‌ باشد.

تمامی روش های درمانی فیزیوتراپی دارای شواهد و پایه علمی و تحقیقاتی بوده و با درمان هایی مثل طب فیزیکی،کایروپراکتیک،طب سنتی،ورزش درمانی و ماساژدرمانی کاملا متفاوت می باشد.

درمان در فیزیوتراپی به طور کلی به سه گروه اصلی تقسیم می ‌شود:

تمرین درمانی:

فیزیوتراپیست به وسیله تجویز؛ انجام و آموزش ورزش های درمانی خاص؛ ماساژ؛ ورزش در آب (آب ‌درمانی)؛ اقدام به درمان بیمار یا افزایش سطح سلامت می‌ کند.

الکتروتراپی:

درمان به وسیله دستگاه های ویژه انجام می ‌شود این دستگاه ها معمولاً امواج خاصی را (امواج مایکرو ویو؛ امواج کوتاه رایویی؛ امواج مافوق صوت؛ امواج الکتریکی) که همگی توسط دستگاه به شکل خاصی تولید شده و تغییر می‌ یابند.

مهارت های درمان با دست:

مهم ترین حیطه‌ های فعالیت فیزیوتراپی در پزشکی شامل درمان موارد زیر است:

  • بیماری های دستگاه حرکتی (ارتوپدی)
  • بیماری های دستگاه قلبی و تنفسی.
  • بیماری های دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی.
  • بیماری های پوستی و سوختگی ها.
  • درد و کنترل درد.
  • بیماری های شغلی.

 برخی از مزایای درمان فیزیوتراپی در خانه عبارت ‌اند از:

  • راحت ‌تر بودن بیمار
  • ارائه‌ی یک درمانی خصوصی برای بیمار ارائه می ‌شود.
  • تسریع روند بهبودی بیمار
  • عدم وجود مشکلاتی در حرکت و رفت و آمد بیمار
  • مدیریت بهتر زمان
  • مقرون به صرفه بودن
  • کمک و نظارت اعضای خانواده

چه زمانی به درمان فیزیوتراپی نیاز دارید؟

از تأثیرات مخرب زندگی مدرن می ‌توان به زانو درد، کمر درد، کشیدگی و رگ به رگ شدن گردن اشاره کرد که جزئی از زندگی انسان شده ‌اند.

وقتی درد خاصی دارید که در طی مدت زمانی برطرف نشود و بعد از انجام حرکت خاصی این درد را احساس می ‌کنید، بهتر است به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید.

همچنین برای راحتی بیشتر در درمان، می ‌توانید از مزایای درمان فیزیوتراپی در منزل تهران بهره بگیرید.

 

فیزیوتراپی در منزل تهران  دامنه‌ی وسیع و متنوعی از تخصص ‌ها را در برمی ‌گیرد و افراد می‌توانند برای هر یک از موارد و مشکلاتی که در ادامه به آن‌ ها اشاره می کنیم، از درمان فیزیوتراپی استفاده کنند: مشکلات عصبی، مشکلات و اختلالات عصبی-عضلانی- اسکلتی، بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات تنفسی.

مشکلات عصبی-عضلانی- اسکلتی شامل همه‌ ی انواع درد از جمله کمر درد، زانو درد، آرتروز، آسیب ‌های ورزشی و آسیب شلاقی گردن می ‌شوند.

فیزیوتراپیست چه کمکی می ‌تواند به بیمار خود کند؟

فیزیوتراپیست می ‌تواند بیمار خود را در محیط راحت خانه‌ی خود درمان کند. وی بیمار را ارزیابی کرده، مشکل او را تشخیص داده و یک برنامه‌ی درمانی متناسبی را برای او در نظر می ‌گیرد که بسته به نیازهای بیمار متغیر خواهد بود. یک جلسه‌ی فیزیوتراپی معمولاً یک ساعت طول می‌ کشد، این مدت‌ زمان به بحرانی یا پیچیده بودن مشکل بیمار بستگی خواهد داشت.

این کارشناسان، با انجام تمرینات حرکتی پیشرفته برای بیمار، به بهبود توانایی حرکتی او کمک می‌ کنند.

 

فیزیوتراپی سکته مغزی منزل :

فیزیوتراپی سکته مغزی به عنوان موثرترین راهکار توانبخشی این عارضه مغزی شایع شناخته می شود.

سکته مغزی یک ‌فوریت پزشکی است که درصورت عدم ‌تشخیص و درمان فوری می‌ تواند باعث آسیب دائمی عصبی، ایجاد عوارض و مرگ شود.

سکته مغزی یکی از اختلالات عملکردی پیچیده است که با آسیب به مغز به ‌وجود می‌آید و منجر به اختلال در نورون محرکه فوقانی می ‌شود و سبب فلج یا ضعف در یک طرف بدن (شامل: تنه، اندام‌ ها و گاهی اوقات نیز صورت و ساختارهای دهانی سمت مقابل نیمه آسیب دیده مغز)می ‌شود.

علاوه بر فلج حرکتی، یک سری از اختلالات عملکردی ازجمله اختلالات حسی، اختلالات درکی، نقص‌ های بینایی، تغییرات شخصیتی و عقلانی و مجموعه پیچیده‌ ای از اختلالات گفتاری و زبانی را نیز به همراه دارد.

فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی یکی از مهم ترین تصمیمات درمانی است و شروع به موقع حرکت باعث جلوگیری از عوارضی نظیر کوتاهی اندام ها و یا ضعف و بی حسی خواهد شد.

فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی پروسه ای تخصصی است که باید مرحله به مرحله و با صبر و شکیبایی از سمت بیمار جهت ارتقا حرکت و فعالیت در اندام ها انجام گردد .

وظیفه فیزیوتراپیست در درجه اول ارزیابی بیمار سکته مغزی و ایجاد اعتماد و اطمینان در بیمار است.

یکی از بزرگ ترین دغدغه های این بیماران کنار امدن با وضعیت موجود است و پذیرش ای موضوع برای خیلی از افراد جامعه ما سخت و گاهی توام با مشکلات روحی از جمله افسردگی است.

در موارد زیادی فرد بعد از سکته مغزی دچار ناامیدی از خود و کاهش اعتماد به نفس می شود.یک فیزیوتراپیست حرفه ای در اولین قدم می تواند بیمار را امیدوارانه برای بازگشت به سطوح قبلی حسی و حرکتی تشویق نماید.

انجام فیزیوتراپی سکته مغزی منزل:

باید توجه داشت که سطح ضایعه در افراد مختلف متفاوت است و بنابراین ممکن است پروسه بازتوانی از بیماری با بیمار دیگر متفاوت باشد و گاهی بازتوانی تا ماهها ادامه می یابد.

از دیگر موارد اختلال در بیمار سکته مغزی بی اختیاری ادرار و مدفوع است.

فیزیوتراپی جهت تقویت عضلات کنترل کننده ادرار و مدفوع نیز امری ضروری است و آموزش بیمار جهت انجام تکنیک های تقویتی و استفاده از تحریکات حسی از جمله بایوفیدبک سبب بازگشت تدریجی بیمار خواهد شد.

فیزیوتراپی گام به گام بیمار را از مرحله فلج شل (فلاسید) تا راه اندازی کامل پیش خواهد برد و بیمار با مشاهده حرکت و تغییرات ایجاد شده در دست و پا هر روزه امید بیشتری جهت ادامه درمان خواهد یافت.

نکته حائز اهمیت در سکته مغزی که بسیاری از خانواده های این عزیزان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند درمان در منزل (سکته مغزی) انتقال بیمار به کلینیک توانبخشی است و به علاوه به علت شرایط روحی بیمار جابجایی و فعالیت در کلینیک همیشه توام با چالش ها و مشکلات فراوان است.

به علت فلج و ضعف نیمه بدن معمولا بیمار بعد از یک جلسه درمان دچار خستگی شده و شروع به غر زدن و ناامیدی از وضع موجود می کند ، در این شرایط گزینه مناسب درمان بیمار در منزل است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5