بیماری هلیکوباکتر پیلوری معده

0

رپورتاژ

بیماری هلیکوباکتر پیلوری معده همان طور که از نامش پیداست یک نوع بیماری باکتریایی میباشد که یکی از شایع ترین عامل های بیماری، در جهان وجود میکروب ها می باشد، تشخیص این نوع بیماری در آزمایشگاه تشخیص طبی بوده که در واقع با بررسی بر روی نمونه خونی یا نمونه مدفوع در آزمایشگاه عماد انجام میشود.

به خصوص زمانی که میکروب ها وارد بدن افراد گردند و به نوعی در عملکردسیستم های داخل بدن مشکلاتی را ایجاد نمایند و یکی از مشکلات رایج درافراد که در اثر ورود میکروب ها به داخل دستگاه گوارش می باشد،

بیماری هلیکو باکتر پیلوری معده می باشد. در حقیقت هلیکوباکتر پیلوری نوعی باکتری می باشد که با وارد شدن در دستگاه گوارش منجر به  ایجاد بیماری هایی مانند زخم های معده، در پوشش معده یا قسمت فوقانی روده کوچک شما می شود و حتی در برخی افراد این عفونت ممکن استبه سرطان معده  منجر شود.

آزمایشگاه

عوامل و علائم بیماری

در واقع افراد زیادی در جهان به این بیماری مبتلا هستند و می توان گفت که عامل اصلی پیدایش این بیماری استفاده از آب های آلوده برای آشامیدن است و چنان چه این بیماری به موقع تشخیص داده و  درمان گردد، فرد بیمار به مشکلاتی،که در قسمت بالا اشاره  کردیم، مبتلا نخواهد شد.

در نتیجه بر هر شخص لازم و ضروری است که از آب آشامیدنی  سالم استفاده کرده و هم چنین با رعایت اصول و عادت های درست بهداشتی خود را در برابر مبتلا شدن به بیماری هلیکو باکتر پیلوری مصون نماید.

و اما علائم هلیکو باکتر پیلوری معده با علائم زخم معده یکسان بوده و به این صورت است که، ممکن است درد شکمی یا سوزش در شکم خود احساس نموده و البته این امکان وجود دارد که درد زودگذر باشد، اما احتمالا در زمانی که معده خالی بوده، درد بیشتری را احساس خواهید کرد و این درد می تواند چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشد.

در ضمن علاوه بر درد در ناحیه شکم فرد ممکن است، علائم دیگری مانند پف کردن بدن، بی اشتهایی، کاهش سریع وزن، استفراغ و حالت تهوع را هم با خود به همراه داشته باشد.

آزمایشگاه تشخیص طبی

در واقع علائم گفته شده، به بیمار هشدار می دهند تا به درمان این بیماری بپردازد. ولی چنان چه بیمار علائم دیگری مانند سرگیجه،  خستگی، مشاهده خون تیره یا سیاه در مدفوع،  تنگی نفس، رنگ پوست پریده،  استفراغ  خونی و درد معده شدید را در خود مشاهده نماید، باید این بیماری را جدی گرفته و سریع برای درمان اقدام نماید.

در صورتی که هیچ کدام از این  علائم را نداشتید، لازم است که به پزشک معالج علاوه بر معاینات بدنی، آزمایشاتی را در راستای تشخیص این بیماری برای شما تجویز نماید

آزمایش و نتایج بیماری

همانطور که اشاره شد پزشک معالج علاوه بر اینکه معایناتی را در جهت تشخیص بیماری انجام میدهد اقدام به درخواست جهت انجام یکسری از آزمایشها دارد که میتوان در ادامه به جزییات این آزمایشها بررسی نمود در واقع انجام این آزمایشها به تشخیص نوع بیماری کمک میکند که به جزییات آن در ادامه توضیح داده شده است

آزمایش خون،  آزمایش مدفوع،  اندوسکوپی، سی تی اسکن معده، تست GI و آزمایش تست اوره در حقیقت آزمایش خون که در قسمت تشخیص طبی آزمایشگاه  انجام می شود، با اندازه گیری گلبول های قرمز، به بررسی کم خونی در داخل بدن می پردازد و این که به بررسی احتمالی خونریزی معده نیز می پردازد.

آزمایش مدفوع هم از جمله آزمایش هایی بوده که خون داخل مدفوع را، که با چشم قابل مشاهده نیست، در بخش آزمایشگاه تشخیص طبی بررسی می شود و نتایج آن به استحضار پزشک معالج میرسد.

در آزمایش تست اوره، بیمار مایع خاصی را خورده، که دارای ماده ی اوره است،  سپس در کیسه ای که پزشک برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال خواهد کرد.

اگر بیمار هلیکوباکتر پیلوری معده داشته باشد، میتواند باکتری اوره را در بدن وی به دی اکسید کربن تغییر می دهد و آزمایش های آزمایشگاهی نشان می دهد که نفس بیمار بالاتر از حد طبیعی گاز دارد.

آزمایشگاه عماد

و اما در آزمایش سی تی اسکن به کمک اشعه ایکس وضعیت داخلی معده را برای تشخیص  وجود زخم معده بررسی می نمایند.

در تست GI بیمار مایعی به نام باریم را مصرف کرده و پزشک به کمک اشعه ایکس و مایع باریم  گلو و شکم بیمار را به تصویر می کشد.

در اندوسکوپی از بافت معده، نمونه برداری شده و سپس نمونه ها را به بخش پاتوبیولوژی آزمایشگاه ارسال خواهند کرد تا از لحاظ عواملی چون سرطان ، بررسی شوند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.