بررسی تبلت هواوی مدیاپد T5: بزرگ، ارزان‌قیمت و با کیفیت برای دانش‌آموزان و دانشجویان

0

تبلت‌ها نسبت به گوشی‌های موبایل اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارند و کار کردن با آن‌ها در کلاس‌های مجازی و آموزش آنلاین راحت‌تر است.

بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند به جای خرید یک گوشی موبایل برای فرزندشان، سراغ خرید یک تبلت بزرگ و ارزان‌قیمت بروند که کارایی بیشتری دارد و برای سلامتی چشمان دانش‌آموزان هم بهتر است.

تبلت هواوی مدیاپد تی ۵ یکی از بهترین تبلت‌های میان‌رده بازار ایران با قیمت حدودا ۶ میلیون تومان است. تبلتی که اندازه صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ ۱۰.۱ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی دارد و به باتری نسبتا بزرگ ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز مجهز شده است.

به علاوه، به پردازنده و رم نسبتا مناسبی برای مصارف دانش‌آموزی و دانشجویی مجهز شده است تا بهترین ابزار برای حضور در کلاس‌های درس آنلاین و تماشای ویدئوهای آموزشی باشد. باهم نگاهی کوتاه به تبلت هواوی MediaPad T5 بیندازیم:

طراحی

مدیاپد T5 یک تبلت تازه‌وارد به بازار نیست و بیش از دو سال از عرضه آن می‌گذرد. بنابراین، انتظار نداشته باشید با زبان طراحی بسیار مدرن و جدیدی مشابه اسمارت‌فون‌های امروزی روبرو شوید.

هنوز حاشیه‌های بزرگ و زیادی در اطراف صفحه‌نمایش می‌بینیم که شاید برای یک تبلت ۱۰ اینچی خیلی ناجور نباشد. طراحی شیک و خواستنی دارد و پس از مدتی کار با آن، چه بسا شیفته آن هم شوید.

لوگوی هواوی در حاشیه پایین تبلت خودنمایی می‌کند و در حاشیه بالا شاهد دوربین سلفی برای چت تصویری، ویدئو کنفرانس، آموزش آنلاین و کاربردهای دیگر هستیم.

در کناره راست این تبلت نسبتا جمع‌وجور، کلید پاور و کلیدهای کنترل حجم صدا را می‌بینیم و در کنار سمت چپ هم اسلات‌های سیم‌کارت و کارت حافظه میکرواس‌دی به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و درگاه Micro USB قرار گرفتند.

پس، این تبلت جک هدفون دارد ولی به درگاه USB-C مجهز نشده است و باید از شارژرهای قدیمی استفاده کرد. شاید یکی از معایب بزرگ تبلت مدیاپد تی ۵ هواوی از نظر بسیاری از کاربران همین استفاده از شارژرهای کند قدیمی باشد.

دو بلندگوی تبلت در زیر بدنه کار گذاشته شده‌اند و صدای فراگیری در هر وضعیتی به گوش شما برسانند.

وزن دستگاه ۴۶۰ گرم و ضخامت آن ۷.۸ میلی‌متر است. چنین وزن و ابعادی نباید برای افراد بزرگ سال مشکلی ایجاد کند ولی شاید برای دانش آموزان دوره ابتدایی کمی سنگین باشد و بهتر است روی یک پایه یا میز قرار دهند و با تبلت کار کنند.

جنس بدنه دستگاه هم در بیشتر بخش‌ها از جمله فریم و بدنه پشتی از آلیاژ آلومینیوم است تا استحکام کافی در برابر فشار و ضربات داشته باشد. در کل کار کردن با این تبلت لذت‌بخش است و اگرچه شاید محل قرارگیری کلیدها اذیت کنند ولی به راحتی با آن کنار خواهید آمد.

نمایشگر

یکی از دلایل خرید تبلت، صفحه‌نمایش بزرگ آن برای بهتر دیدن فیلم‌ها و بازی‌ها است. تبلت هواوی مدیاپد تی ۵ به یک صفحه‌نمایش ۱۰.۱ فول اچ‌دی پلاس با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل مجهز است و جنس پنل نمایشگر IPS LCD است.

اولین ایراد این نمایشگر به نسبت تصویر ۱۶:۱۰ برمی‌گردد که باعث می‌شود در هنگام تماشای محتواهای چند رسانه‌ای مانند فیلم‌ها، همیشه یک حاشیه نسبتا ضخیم و مشکی رنگ در دو سوی تصویر باشد.

تراکم این پنل ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ است که باز نسبتا در مقایسه با نمایشگرهای امروزی، مقداری کم است. ولی کیفیت تصاویر، تفکیک و عمق رنگ‌ها، شفافیت و وضوح عکس‌ها و محتواها روی این صفحه‌نمایش خوب است.

هنگام وب‌گردی، نوشته‌ها به اندازه کافی خوانا هستند و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک شدند. می‌توانید میزان گرمی و سردی رنگ‌ها را تغییر یا نور آبی مضر نمایشگر را کاهش دهید تا آسیب کمتری به چشمان فرزندتان وارد شود.

سخت‌افزار

مدیاپد تی 5 هواوی به پردازنده مرکزی کرین ۶۵۹ و ۲ الی ۳ گیگابایت رم مجهز شده است. کرین ۶۵۹ یک تراشه ۶۴ بینی و ۸ هسته‌ای است. همه هسته‌ها از معماری Cortex-A53 بهره می‌برند ولی چهار هسته در سرعت ۱.۷ گیگاهرتز و چهار پردازنده دیگر در سرعت بالاتر ۲.۳۶ گیگاهرتز کار می‌کنند تا به خوبی بار ترافیکی دستگاه را بین خودشان تقسیم کنند.

نسبت به پردازنده‌های امروزی کوالکام، ضعیف‌تر ولی نسبت به پردازنده کرین ۶۲۰ خود هواوی تا ۷۰ درصد کارایی بهتری دارد. ظرفیت ارائه شده برای این تبلت ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی است که قطعا برای هر کاربری کم خواهد بود و باید با کارت حافظه افزایش پیدا کند.

این پردازنده از یک تراشه گرافیکی Mali-T830 نیز بهره می‌گیرد که دو هسته‌ای است و عملکردی متوسط در میان تراشه‌های گرافیکی دارد.

در مجموع، عملکرد این تبلت نه خیلی بالا است که ما را ذوق‌زده کند و نه خیلی سطح پایین است که ناامید شویم. دقیقا یک کارایی و عملکرد میان‌رده دارد تا از پس همه کارهای روزانه ما برآید و هیچ کندی یا ضعفی دیده نشود.

مطمئن باشید با این تبلت می‌توانید خیلی تمیز و نرم و روان با نرم‌افزارهای آفیس کار کنید؛ در اینترنت وب‌گردی کنید و در شبکه‌های اجتماعی بچرخید. فیلم و سریال تماشای کنید و برنامه‌های آموزشی مانند نرم‌افزار شاد را اجرا کنید و وارد کلاس‌های آنلاین ویدئویی شوید.

در بازی‌های با گرافیک پایین و متوسط باز هم می‌شود این تبلت را تحمل کرد ولی وقتی یک بازی با گرافیک بالا نصب و اجرا می‌کنید؛ کیفیت صفحه‌نمایش افت می‌کند و از سوی دیگر با داغی تبلت روبرو می‌شوید.

گفتیم روی این تبلت یک باتری لیتیوم یونی ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. اگر مصارف معمولی داشته باشید؛ این باتری تقریبا دو روز دوام می‌آورد و نیازی به شارژ ندارد ولی برای شارژ باتری نزدیک به ۳ ساعت زمان نیاز دارید.

دوربین

همیشه از دوربین تبلت‌ها انتظار بالایی نداریم؛ چون هیچ‌گاه برای عکاسی و فیلم‌برداری مناسب نبودند.

دوربین نصب شده روی این تبلت هم ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فوکوس خودکار است. یک دوربین کاملا معمولی و بدون فلاش برای مصارف روزانه مانند چت ویدئویی و کلاس آموزشی.

نرم‌افزار دوربین هم ویژگی‌هایی کاملا معمولی و عادی دارد. می‌توانید عکس پانوراما بگیرید و از فیلترهای خاصی روی عکس استفاده کنید. از تصویربرداری HDR، عکاسی خودکار با تشخیص لبخند یا دنبال کردن سوژه نیز برخوردار است.

حرف آخر

اگر بخواهیم درباره نقاط قوت تبلت هواوی مدیاپد تی ۵ صحبت کنیم؛ باید به بدنه فلزی با استحکام بالا و کیفیت ساخت خوب، نمایشگر بزرگ و نسبتا با کیفیت، دوربین سلفی خوب، دوام باتری ۲ روزه، درگاه کارت حافظه مجزا و قابلیت مکالمه اشاره کنیم.

از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی نباید انتظار بالایی از این تبلت داشت ولی کارهای روزانه یک کاربر، به‌ویژه دانش‌آموز و دانش‌جو را انجام می‌دهد. فاقد حسگر اثر انگشت است و درگاه شارژ USB-C ندارد.

کاملا یک تبلت میان‌رده برای بازار ایران محسوب می‌شود و انگار هواوی ان را برای این روزهای کرونایی ساخته است تا بچه‌های با آن مشغول تحصیل و آموزش دروس باشند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.