همکاری دارید که همیشه با همه نظرات شما مخالفت می‌کند و مانعتان شده، این 10 کار را می‌توانید انجام دهید …

0

شما در طول زندگی با افراد مختلفی روبرو خواهید شد. به‌ویژه، اگر تمام وقت کار کنید؛ همکاران زیادی دارید که هر روز باید را ببینید؛ با آن‌ها همکاری کنید و در کنارشان زندگی کنید.

نکته مهمی که هست؛ شما این افراد را انتخاب نمی‌کنید و تصمیم‌گیرنده نیستید که در کنار چه افرادی کار کنید یا با چه افرادی مستقیما همکار نشوید!

وقتی همکار شدن با فردی خارج از اراده و تصمیم شما است؛ به این معنی نیست که نباید یک رابطه قوی با او داشته باشید یا اینکه نمی‌توانید یک ارتباط محکم میان شما شکل بگیرد.

شما باید بهترین ترفندها و روش‌ها برای معاشرت با افراد مختلف، به خصوص همکارانی که هم‌عقیده نیستید و شاید مشکل‌زا هستند؛ پیدا کنید و یاد بگیرید که با افراد مخالف خود از نظر فکری و شخصیتی ارتباط داشته باشید. هرچه بیشتر بتوانید با افرادی که ظاهرا مخالف شما هستند؛ کار کنید؛ باعث رشد شخصیتی خودتان شدید و یک کارمند قوی‌تر خواهید بود.

براساس گزارش موسسه Bravely، حدود ۷۰ درصد کارمندان از شروع مکالمه‌های دشوار با رئیس و همکاران خود اجتناب می‌کنند. ۵۳ درصد کارمندان ترجیح می‌دهند مشکلات محل کار را نادیده بگیرند تا اینکه آن‌ها را حل کنند و فقط ۳۱ درصد مدیران معتقد هستند که می‌توانند به خوبی رویارویی‌های محل کار را حل کنند.

در اینجا، ۱۰ نکته تخصصی از رفتار افراد موفق را ذکر می‌کنیم که به شما کمک خواهند کرد ارتباطات قوی‌تری با همکاران خود داشته باشید:

۱- قبول کنید نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید

این یک حقیقت است: هرگز موفق نمی‌شوید همیشه دیگران را از خود راضی نگه دارید. ممکن است کار درستی انجام دهید که باعث رنجش دیگران شود. اینکه یک فرد از دست شما دلگیر است؛ لزوما به معنی مشکل‌دار بودن شما یا او نیست؛ بلکه به سبک‌های زندگی و رفتاری مختلف افراد برمی‌گردد. بهترین کار این است که با قدرت رفتار مناسب و درست را در محیط کار داشته باشید و سعی کنید حرفه‌ای برخورد کنید.

۲- روشن و مثبت نگاه کنید

سعی کنید عملکرد دیگران را از جنبه‌های مختلف و گاها متفاوت و مثبت ببینید. شما این فرد هیچ‌گونه سوءنیتی ندارد و نمی‌خواهد بر ضد شما رفتار یا کاری انجام دهد. شاید یک روز کاری سخت و پراسترس را پشت سر گذاشته است؛ شاید روز تعطیل خوبی نداشته و اکنون بداخلاق و خسته است. برخی افراد وقتی خواب خوبی نداشته باشند؛ درست تصمیم نمی‌گیرند و رفتارهای متناقضی دارند یا برخی افراد در ابتدای ارتباطات و همکاری با دیگران، برداشت‌های نادرستی دارند که به تدریج درست می‌شود.

۳- سعی کنید با آن‌ها همدلی کنید

باید تلاش کنید دیگران را درک کنید تا موفق به برقراری ارتباط و نزدیکی بیشتر با آن‌ها شوید. همدلی کلید ارتباطات قوی است. همدلی فاصله میان ما و دیگران را کاهش می‌دهد و ارتباط و انسجام اجتماعی را تسهیل می‌بخشد. همدلی یکی از معیارهای سنجش هوش هیجانی است و عنصری است که رهبران، مدیران، پزشکان و شرکای تجاری در گفت‌وگوهای بهتر از آن بهره می‌برند.

۴- هوشیار باشید

حفظ هوشیاری و خودآگاهی در زمان بروز اختلاف‌نظرها با دیگران، به‌ویژه یک همکاری در محیط کاری حرفه‌ای، بسیار مهم است. جمله معروف «النور روزولت» را فراموش نکنید: «هیچ‌کسی بدون رضایت شما نمی‌تواند در شما احساس حقارت به وجود بیاورد.» باید هوشیارانه احساس خشم، نفرت یا هر احساس دیگری در وجود خود را تشخیص داده ولی در این احساس گرفتار نشوید. این احساس‌ها را تصدیق کنید و بعد رها کنید.

۵- مسایل را شخصی نکنید

آیا اگر فردی در بعدازظهر مشغول کشیدن سیگار است؛ آیا شما باید تمام مدت در آن‌جا باشید تا دود این سیگار را استنشاق کنید؟ در حقیقت، وقتی از دست خودتان عصبانی هستید؛ همان‌طور که از خودتان فاصله می‌گیرید؛ باید در چنین مواقعی از دیگران هم فاصله بگیرید و مسئله را شخصی نکنید. در بیشتر اوقات، بهتر است خودتان را از یک محیط تنش‌زا یا یک رفتار ناشایست دور کنید تا به شما مربوط نشود.

۶- آرام باشید

به قول معروف باید همیشه آرام باشید و ادامه دهید. بهتر است صدای عقل را بشنوید و قدرت حفظ آرامش در شرایط مختلف را به دست بیاورید تا توانایی یافتن راه‌حل‌های منطقی و سازنده را داشته باشید. یک فرمول ساده را رعایت کنید و آن انجام ندادن هر کار یا راه‌حلی است که سریعا به ذهن شما رسیده است. دنبال روش‌ها و راه‌کارهای متفاوت در زمان بروز اختلاف‌ها و رویکردها باشید تا شاید موفقیت‌های بزرگ‌ترین در کار و تجارت به دست بیاورید.

۷- در دستور کار خودتان شفاف باشید

مهم است درک کنید نتیجه ایده‌آل شما در یک موقعیت استدلالی چگونه خواهد بود تا بتوانید به روشنی رفتار کنید. برقراری ارتباط معمولا یک کار سخت و پر فشار است. برای این کار باید خوب فکر کنید دنبال چه چیزی هستید و چه باید بگویید و مهم‌تر از آن، چگونه باید آن را بیان کنید.

۸- نبردهای خود را انتخاب کنید

گاهی اوقات باید نبردهای واقعی خود در محیط کار را انتخاب کنید. هیچ‌چیزی ارزشمندتر از وقت شما نیست و باید انرژی و تمرکز خود را در جای دیگری و برای کارهای مهم خود صرف کنید. روابط سالم میان همکاران به این بستگی دارد که بدانند کدام‌یک از موضوعات ارزش جنگیدن و کدام‌یک از آن‌ها ارزش رها شدن را دارند. فقط برای موضوع‌ها و مباحثی وقت بگذارید و بجنگید که ارزشش را دارد و به یک نتیجه واضح ختم می‌شود. برای آن برنامه عملیاتی بدهید و زمان تعیین کنید. واقعا یک نبرد را انتخاب کنید و به آن احترام بگذارید؛ بدون فریاد و دشنام و تنفر!

۹- دفاع نکنید

وقتی با یک همکار کنار نمی‌آیید؛ ممکن است هیچ ارتباطی به شما نداشته باشد. ممکن است همه‌چیز به طرف مقابل و مثلا احساس ناامنی او ارتباط داشته باشد. زورگویی و اصرار بر یک تصمیم و عملکرد در محیط کار می‌تواند یک رفتار تهاجمی یا زمینه قلدری دیگران بر افراد زیردست و ضعیف را به وجود بیاورد.

۱۰- اجازه ندهید روز شما خراب شود

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که احساس غم و اندوه دارند؛ در کارهای دارای جزئیات زیاد، عملکرد بهتری داشته و کارآمدتر از افرادی شاد و خوشحال هستند. احساس غمگینی و ناراحتی باعث می‌شود بیشتر با دیگران مذاکره کنید و تحت تاثیر قرار بگیرید و در نتیجه روی کار خود تاثیرات زیادی بگذارید. چه شاد باشید؛ چه ناراحت و غمگین یا عصبانی؛ سلامت روانی شما روی کارتان تاثیرگذار است. اگر اجازه بدهید دیگران روی احساسات شما تاثیرگذار باشند؛ در یک محیط سمی قرار گرفتید. افراد حرفه‌ای سعی می‌کنند روی کار خودشان تمرکز کنند و اجازه ندهید دیگران یک روز خوب کاری آن‌ها را منحرف کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.