مهم‌ترین دانستنی‌های جراحی زیبایی بینی

0

رپورتاژ

عمل‌زیبایی بینی ( رینوپلاستی) برای تغییر فرم یا بهبود عملکرد بینی می باشد. عمل بینی می تواند به علت های پزشکی (مثل اصلاح مشکلات تنفسی مرتبط با بینی یا اصلاح بدفرمی ناشی از ضربه یا نقص مادرزادی) انجام شود.

عمل زیبایی بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی یک جراحی می باشد که به طور معمول برای رفع کردن نقص زیبایی ، ترمیم بینی بعد از ضربه و یا رفع بعضی مشکلات تنفسی انجام می شود. هدف عمل زیبایی بینی این می باشد که تناسب بینی و هماهنگی صورت را افزایش دهد.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

عامل اصلی تعیین کننده بینی استخوانی و گوشتی ضخامت پوست است. بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم می باشند، ولی بینی های استخوانی دارای پوستی نازک و یا متوسط هستند .

البته پوست قسمت بالایی بینی که استخوان را می پوشاند  نسبت به پوست بخش پایینی که روی غضروف قرار دارد نازکتراست.

عده ای از مردم فکر می کنند، بینی استخوانی حتما باید دارای قوزدار باشد و پوست بهتری دارد و جراحی آن هم نسبت به بینی گوشتی آسان تر میباشد .

با این وجود احتمال دارد یک بینی دارای قوز باشد اما پوست نوک و کناره های بینی ضخیم ‌باشد که جزو بینی های گوشتی قرار می گیرد.

برعکس این امر هم امکان دارد باشد که یعنی بینی هایی هستند فاقد قوز می باشند و پوست مناسبی مثل بینی های استخوانی دارند و جزو بینی های استخوانی هستند.

به صورت کلی می توان بیان کرد هر چه پوست‌ بینی ‌ضخیمترباشد بینی گوشتی تر می باشد و هر چه جنس پوست بینی بهتر باشد و اختلالات مرتبط به قسمت استخوانی و غضروفی بینی باشد بینی استخوانی تر است .

مراحل عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

عمل بینی به طور معمول درمراکزجراحی ‌محدود انجام می شود ، به این صورت که نیازی به ‌بستری ‌شب وجود ندارد.این عمل ‌با بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی ‌وخواب ‌عمیق ‌قابل ‌انجام ‌است.
با بیهوشی عمومی، فرد در حین عمل بیهوش‌خواهد بود درصورتیکه ‌در بی‌حسی موضعی‌ بینی مراجع بی حس می شود، وبا داروی آرامبخش ‌به ‌خواب ‌نسبتا عمیق فرومیرود و معمولا دردزیادی‌ احساس نمی‌کند.

تصمیم گیری درباره عمل بینی

  • اگر که به فکر عمل بینی می‌باشید، با جراح خود درباره ‌انتظاراتتان ‌ازعمل ‌زیبایی ‌بینی ‌صحبت کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کرده و با پزشک مشورت کنید و چه چیزی از بینی شما را ناراضی‌کرده ‌است.
  • به یاد داشته باشید که چیزی به اسم بینی کامل وجود ندارد. هرچند که جراحی می تواند ویژگی های صورت را بهتر کرده و زیبایی‌ چهره طبیعی فرد را افزایش دهد.
    یک جراح‌ با تجربه می تواند ویژگی های صورت را که مراجع را منحصر به فرد می کند توصیف کرده و به فرد بگوید که چگونه تغییرات موجب بهبود ظاهر او می شود.
  • جراح ساختارهای بینی و دیگر ویژگی های صورت فرد را ارزیابی می کند. پس از این ارزیابی ، او می تواند به فرد بگوید که انتظارات او واقع بینانه می باشد یا نه.
  • جراح بعلاوه سلامت کلی مراجع رادر نظر می گیرد و حتما در مورد خطرات، مدت بهبودی و هزینه های مرتبط با عمل با او صحبت‌می کند.

 مراقبتهای پیش و پس از عمل بینی 

رعایت نکات مهم پیش از عمل جراحی بینی

  • آسپرین و داروهای همانند آن مثل بروفن دست کم دو هفته قبل از عمل به هیچ وجه نباید مصرف شوند چون‌ خطر خونریزی را افزایش می دهند.
  • در صورت سرما خوردگی ‌شدید ویروسی لازم می باشد عمل جراحی را به مدت دو هفته عقب بیندازید.
  • پس از عمل بینی ، اشخاص به طور معمول برای هفته اول آتل بینی می بندند. پس از جراحی می توانید انتظار تورم و مقداری کبودی در اطراف چشم را داشته باشید که بعد از روز سوم بهبود می یابد. هرچند که امکان دارد دو هفته زمان ببرد.
  • انتظار داشته باشید که بینی شما مقداری تورم داشته باشد که امکان دارد قابل ملاحظه‌ باشد و بویژه ‌در بینی‌های ‌گوشتی ‌بیشترخواهد بود این‌تورم ظرف‌ یکسال ‌بتدریج‌ برطرف خواهد شد و فرم نهایی بینی پس از بهبودی کامل مشخص می شود.
  • سه تا شش هفته بعد از جراحی باید از انجام فعالیت های سنگین خود داری کنید. شما می توانید پس ازیک هفته به فعالیت های اجتماعی خود بازگردید بدون این که‌مشکل‌زیادی وجود داشته باشد.

عوارض عمل زیبایی بینی 

هرچند که جراحی زیبایی بینی یک شیوه جراحی متداول و پرتکرار می باشد ، ولی مانند هر جراحی ‌دیگری ‌ممکن است‌ عوارض‌ ناخواسته‌ای ‌داشته ‌باشد، در نتیجه باید از آن آگاهی داشت.

بیهوشی:
هر زمان بیمار تحت بیهوشی قرار می گیرد ، خطراتی‌ممکنست‌بروزکندچون واکنش افرادبه بیهوشی متفاوت‌‌است و بعضی اوقات ، غیر قابل پیش بینی  می باشد.
البته احتمال‌خطربسیارکم  ولی درک آنها مهم می باشد و اگرقبلاعمل‌جراحی کرده اید که منجر به مشکلات مربوط به بیهوشی شده، حتما با جراح خود مشورت کنید.

عفونت:
هر زمان در بدن به هر صورتی برشی ایجاد شود، خطر عفونت هست.عفونت بعد از عمل ‌با تورم، درد و قرمزی ‌بینی ‌تظاهر میکند و نیازمند تشخیص‌ و درمان ‌سریع ‌با آنتی‌بیوتیک‌ مناسب ‌‌می باشد. تاخیر در درمان ‌مناسب ‌عفونت ‌بعد ازعمل ‌ممکن است‌ منجر به ‌بروز آبسه ‌و آسیب ‌به ‌غضروف ‌و در نتیجه ‌تغییر شکل ‌بینی ‌شود.

ایجاد اسکار:
مهارت جراح ، کیفیت مراقبت های پس از عمل و کیفیت روند بهبودی در این مسئله موثر می باشد که زخم پس از عمل اسکارزیاد یا کم برجا بگذارد. درشرایط‌ طبیعی معمولا ‌اسکار جراحی ‌رینوپلاستی ‌چندان ‌مشهود نیست.

 چرا می خواهید عمل زیبایی انجام دهید؟

به علت های بسیاری اشخاص عمل زیبایی انجام میدهند؛ بعضی می خواهند جوان تر به نظر برسند. دیگران به دنبال تغییر ویژگی ای می باشند که هرگز دوستشان نداشته اند؛ تصمیم فردی میباشد . یکی از اصل ها تعیین انتظارات واقع بینانه می باشد.

عمل زیبایی زندگی شما را تغییر نخواهد داد، این‌عمل مشکلات فردی را حل نمی کند یا مراجع را شبیه شخص دیگری نمی کند. ولی امکان دارد اعتماد به نفس بیشتری به فرد بدهد و حس او را بهتر کند.

با این وجود ، اشخاص دیگری هم هستند که این عمل را انجام می دهند تا تلاش کنند شخص دیگری را (اغلب همسر یا شریک زندگی خود) راضی کنند و خواسته های آن ها فراتر از آن چیزی که این جراحی می تواند انجام دهد ، می باشد.

از خودت بپرس:

  • انگیزه شخصی چیست؟ آیا شما عمل کار را برای فرد دیگری انجام می دهید ، یا برای شخص خودتان است؟
  • چه چیزی را می خواهید تغییر دهید و چرا؟
  • چه زمانی این کار را می خواهید انجام دهید؟
    •توقعات شما چیست؟
  • آیا جراح موافق می باشد که اهداف شما واقع بینانه است؟

دانستن این امر که به چه علتی فرد می خواهد جراحی زیبایی انجام دهد و این که آیا احتمالاً به نتایج دلخواه خود خواهد رسید ، به فرد کمک می کند تا تصمیم بگیرد که آیا این‌عمل ‌را انجام دهد یا درتصمیم خودش تجدید نظر کند.

 چه فردی کاندید مناسب عمل زیبایی بینی می باشد؟

کاندیداهای مناسب برای عمل بینی فردی می باشد که رشد صورت او کامل باشد، این به طور معمول برای مردان حداقل ۱۸ سال و برای زنان ۱۶ سال می‌باشد. جراح متخصص ترین فرد برای مشخص کردن این ‌زمان می باشد.

شیوه عمل زیبایی بینی می تواند بینی ها و نوک بینی های عجیب و غریب یا نافرم را اصلاح کند و چهره را زیباتر کند. زیرا بینی برجسته‌ترین عضو در صورت و یکی از مهم ترین عوامل زیبایی آن می باشد.

عمل زیبایی بینی می تواند طیف وسیعی از قسمت های مسئله دار را برای بیماران مناسب اصلاح کند:

  • افرادی که نوک بینی آویزان، ضخیم یا بزرگ دارند.
  • بینی بدون تناسب و بزرگ
  • نمای جانبی محدب بینی به علت برجستگی در پل بینی
  • بینی کج و خارج از مرکز در نتیجه تصادف ، جراحی یا نقص مادرزادی
  • سوراخ های بینی تنگ ‌و فرورفته ‌که تنفس را مختل می کند
  • بزرگتر کردن ‌اندازه ‌بینی‌درافرادیکه ‌بطورمادرزادی ‌و یا در اثر ضربه ‌یا جراحی ‌قبلی ‌بینی ‌کوچکترازاندازه‌ مطلوب‌ دارند.

یک کاندیدای مناسب توقعات واقع بینانه‌ای از رویه و مهم تر از آن نتیجه خواهد داشت. فرد باید انتظار یک ظاهر طبیعی و تغییرات ‌معقول ‌داشته باشد که همزمان با بهبود ظاهری و رفع مشکلات ساختمانی موجب بروز اختلالات ‌عملکردی ‌و نقص تنفسی وبویایی نشود.

دکتر امید ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی از جراحان شناخته شده عمل جراحی بینی در ایران می باشند. که با سابقه جراحی بیش از ۱۶ سال و انجام بیشتر از ۴۰۰۰ عمل جراحی بینی در خدمت هم وطنان عزیز هستند.

از ویژگی‌های بارز دکتر ابراهیمی توجه بسیار به حفظ سلامتی و همچنین طبیعی بودن و تناسب بینی با دیگر اجزای صورت است. برای آشنایی بیشتر و مشاهده نمونه عمل های ایشان می توانید به وبسایت دکترامید ابراهیمی مراجعه کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.