نماوا تی وی در مقابل فیلیموباکس، کدام یک را انتخاب کنیم؟ آیا اصلا ما به یک اندروید باکس اختصاصی نیاز داریم؟

8

به دنبال فیلیموباکس، به تازگی از نماوا تی وی هم رونمایی شده است. سؤالی که مطرح می‌شود این است که اگر قرار باشد، یکی از آنها را انتخاب کنیم و بخریم، کدام یک را برگزینیم؟ خرید کدام یک به‌صرفه‌تر است و ویژگی‌های سخت‌افزاری بهتری دارد؟

اما بهتر است، اول به سؤالات پایه‌ای‌تری پاسخ بدهیم؟

1-اصلا vodهای ایرانی را دوست دارید؟!

هم فیلیمو و هم نماوا انبوهی فیلم و سریال و مستند ایرانی و خارجی و برنامه‌ و شوی اختصاصی دارند.

یک زمانی شما برای دنبال کردن یک سریال شبکه خانگی مجبور بودید، هر اپیزود آن را جداگانه به صورت اینترنتی بخرید و دانلود کنید یا DVDهایش را هر هفته تهیه کنید، اما حالا به سادگی چند کلیک می‌توانید در موبایل، تبلت، لپ تاپ یا تلویزیون هوشمند خود تماشا کنید.

آرشیو VODهای ایرانی بسیار قابل توجه است. فرضا اگر ناگهان شبی نوستالژی یک فیلم دهه شصتی به سرتان زد، به سادگی می‌توانید دقایقی از آن را تماشا کنید و از نظر روحی ارضا شوید.

اما در مقابل همه VODهای ایرانی محدودیت‌های و معذوریت‌هایی دارند و باید مطابق قوانین داخلی خیلی از صحنه‌های را تعدیل کنند و حتی در سکانس‌هایی که مشکل خاصی ندارند، لباس و ظاهر هنرپیشه‌های را محو نمایند.

خیلی‌ها که به صورت حرفه‌ای فیلم و سریال می‌بینند این امر را نمی‌پسندند، آنها محتوای بدون تغییر را می‌خواهند. ضمن اینکه گاهی تعدیل‌ها و حذفیات زیاد هم از منطق خاصی پیروی نمی‌کنند و گاهی هم معنایی می‌شوند، یعنی شما با زیرنویسی که ترجمه درست، زیرنویس اصلی نیست، مواجه می‌شوید.

برخی‌ها هم که می‌گویند که مسئله کپی‌رایت محتواهای فرنگی برایشان مهم است و نمی‌پسندند که محتواهای شبکه‌های فرنگی، بدون رعایت این مسئله در VODهای ایرانی پخش شود.

اما مسئله دیگر این است که ذات خیلی از ماها را با دانلود سرشته‌اند. یعنی تا عین یک محتوا در هارددیسک ما جا خوش نکند، همیشه در هراس پنهانی از دست دادن آن هستیم. بسیاری از ماها جزو آرشیوکننده‌های وسواسی هستیم و دوست داریم آثار شاخص را خیلی مرتب، بایگانی کنیم و VOD برای ما یک چیز سست و فانی محسوب می‌شود.

پس قبل از اینکه به خرید نماوا تی وی یا فیلیموباکس فکر کنید، اول کلاهتان را قاضی کنید و ببینید که عملا چقدر از اینها استفاده می‌کنید. اگر مصرفتان موردی و محدود است، مثلا فقط یک سریال را دنبال می‌کنید یا گاه به گاه فیلم ایرانی با آن می‌بینید، می‌توانید هزینه نکنید و بگذارید پولتان در جیبتان باقی بماند.

2- چرا به جای خرید نماوا تی وی و فیلیموباکس، یک اندرویدباکس دیگر نخریم یا اصلا یک پی‌سی مالتی‌مدیای متصل به تلویزیون خود نداشته باشیم؟

این هم سؤالی است که باید به آن پاسخ بدهید. خب، من هر دو شیوه را آزموده‌ام. اولین اندروید باکس من یک Egreat بود که ویژگی‌های خیلی خوبی داشت و با آن می‌توانستم حتی ایمیچ فیلم‌های سه‌بعدی را پخش کنم، پخش HD باکیفیت بالای و روانی آن هم قابل توجه بود.

من مدتی فیلم‌ها و سریال‌های دانلودی را با همین Egreat تماشا می‌کردم، اما سرانجام این اندروید باکس که هنوز هم دارمش، دلم را زد!

چرا؟

چون می‌خواستم خیلی روان‌تر و ساده‌تر فیلم‌ها را جلو و عقب بزنم و زیرنویس‌ها را با فونت مورد علاقه‌ام ببینم و با سرعت خیلی بیشتری در هارد دیسک متصل گردش کنم و محتوای مورد نظر را انتخاب کنم.

پس راه حل بهتر و نهایی را پیدا کردم. یک پی سی به تلویزیون متصل کردم. یک کیبورد کوچک وایرلس در اندازه کمی بزرگ‌تر از یک کنترل از راه دور تلویزیون هم تهیه کردم.

شورت‌کات‌های نرم‌افزار VLC را با دکمه‌های این کیبورد هماهنگ کردم. حالا دیگر فیلم دیدنم حرفه‌ای‌تر شده بود. می‌توانستم به سرعت و بدون کنید با فشار دادن روی دکمه‌های کیبورد، فیلم را به جلو و عقب ببرم. خیلی روان سرعت پخش فیلم را هر وقت فیلم کشدار می‌شد به اندازه دلخواه زیاد کنم. یعنی در یک آن سرعت را از عادی به 1.1 برابر و حتی تا 4 – 5 برابر سرعت ببرم. حتی می‌توانستم با فشار یک دکمه از فیلم اسکرین شات ببرم.

همه اینها به جز آخری با اندروید باکس هم ممکن بودند، منتها با قدری کندی که من تحمل‌اش را نداشتم!

خب، مسلم است که با مرورگر همین پی سی و یا نصب نرم‌افزار می‌توانم از هر VOD ایرانی هم خیلی راحت استفاده کنم و بنابراین من شخصا نه نیازی به نماوا تی وی دارم و نه فیلیمو باکس.

پس چه کسی باید نماوا تی وی یا فیلیمو باکس بخرد؟

در پاسخ به سؤال یک اشاره کردم که شرط اول این است که واقعا استفاده شما از این VODها زیاد باشد. شرط دوم این است که شما یک پی سی بدون استفاده نداشته باشید یا نخواهید هزینه زیادی برای خرید یک پی سی بکنید.

همان طور که می‌دانید این روزها فشار تورم باعث شده که حتی یک پی سی عادی را هم بتوان به سختی جمع کرد. ضمن اینکه پی‌سی‌ای که شما می‌خواهید به تلویزیون وصل کنید باید کارت گرافیک خوبی داشته باشد تا از عهده پخش محتواهای باکیفیت بالا به آسانی برآید و توی ذوق نزند.

نماوا تی وی و فیلیمو باکس مقرون به صرفه هستند

به صفجه فروش نماوا تی وی و فیلیموباکس تشریف ببرید و قیمت‌ها را ببینید. نماوا تی وی با تخفیف 890 هزار تومان درمی‌آید، تازه آن هم با اشتراک رایگان یک ساله نماوا و یک سال اینترنت رایگان شاتل برای استفاده نماوا تی وی!

فیلیموباکس هم 990 هزار تومان قیمت دارد و 3 ماه اشتراک رایگان فیلیمو به همراه آن داده می‌شود.

در شرایطی که قیمت تنها یک قطعه سخت‌افزاری برای موبایل و پی سی بیشتر از اینها درمی‌آید، مسلما هر دو اندروید باکس، قیمت بسیار مناسبی دارند.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نماوا تی وی:

– رم 2 گیگ
-حافظه داخلی 16 گیگ
– پردازنده چهار هسته‌ای از نوع ARM
– سیستم عامل Android Tv version 9
– وضوح تصویر 4K (Ultra-HD)
– داشتن درگاه‌های USB 3.0 و USB 2.0
– داشتن ریموت هوشمند وایرلس همراه میکروفون داخلی
– امکان استفاده از گوگل پلی برای اندروید تی وی

به عبارتی شما می‌توانید برنامه‌های اندرویدی مورد نیاز دیگر را هم روی نماوا تی وی نصب کنید و استفاده کنید که این می‌تواند شامل گیم‌ها هم باشد. اما …

همان طور که در سایت نماوا تی وی گفته شده:

در حال حاضر تنها نصب اپلیکیشن‌هایی با کاربری مشابه نماوا روی دستگاه امکان‌پذیر نیست ولی محدودیتی برای نصب باقی اپلیکیشن‌های دلخواه وجود ندارد.

یعنی شما نمی‌توانید فرضا اپ اندروید فیلیمو را روی نماوا تی وی داشته باشید!

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فیلیمو باکس:

– رم 2 گیگ
– حافظه داخلی 16 گیگ
– پردازنده چهارهسته‌ای AML
– پردازنده گرافیکی ARM Dvalin MP2، 2GB
– وضوح تصویر 4K
– داشتن درگاه‌های USB 3.0 و USB 2.0 و نیز ورودی کارت حافظه
– ریموت کنترل بلوتوث با میکروفون داخلی
– سیستم عامل اندروید تی وی 8.1

در مورد فیلیموباکس اشاره نشده که آیا محدودیت نصب اپلیکیشن اندروید VODهای دیگر را دارد یا خیر.

هم نماوا تی وی و هم فیلیموباکس خودتان را می‌توانید به ماوس و کیبورد یا دسته بازی متصل کنید و راحت‌تر از آن استفاده کنید.

فیلیموباکس بهتر است یا نماوا تی وی؟

پاسخ به این سؤال دشوار است. نخست باید ببینیم که محتوای کدام VOD را بیشتر دوست دارید.

اما اگر از نظر محتوایی تفاوت محسوسی حس نمی‌کنید، از نظر سخت‌افزاری این دو باکس تقریبا از هر حیث شبیه هم هستند. پرواضح است که این دستگاه‌ها ساخت داخل نیستند. به احتمال زیاد قیمت تمام‌شده هر باکس خیلی بیشتر برای هر دو VOD بوده و احتمالا هر دو، با هدف انتفاع به دنبال تمدید اشتراک‌های محتمل صاحبان باکس‌ها، اینها را با قیمت زیر یک میلیون تومان می‌فروشند.

سخن آخر

حتی اگر با فیلیمو و نماوا فیلم نمی‌بینید، خرید هر دو دستگاه، باز هم می‌تواند برایتان توجیه داشته باشد. امکان استفاده از برنامه‌های اندرویدی متفرقه را در نظر بگیرید. حتی در نظر بگیرید که می‌توانید هارد دیسک خود را به این باکس‌ها متصل کنید و فیلم‌های دانلودی را تماشا کنید.

ضمن اینکه قبل از خرید نماوا تی وی یا فیلیموباکس توجه کنید که اندروید تی باکس‌های خیلی متنوع دیگری هم در بازار هستند. با برخی از آنها که البته به میزان قابل توجهی گران‌تر هستند، راحت‌تر و روان‌تر می‌توانید ویدئوهای باکیفیت بالای روی هارد خود را پخش کنید و سخت‌افزار توانمندتری دارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. حسین می گوید

    من فیلیموباکس گرفتم. از نظر سخت افزاری واقعاً پرقدرت و قوی است. فقط تنها عیب بزرگ آن، عدم امکان استفاده از نتفلیکس است. یعنی فیلیموباکس یک جوری سفارشی ساخته شده که هر تریکی هم بزنی نتونی از نتفلیکس استفاده کنی!

    1. علی می گوید

      عدم امکان استفاده از نتفلیکس مربوط به سفارشی بودن فیلیموباکس نیست، این محدودیت ازطرف خود نتفلیکس اعمال شده تا به جز دیوایس های مورد تایید اونها، دیوایس دیگه ای نتونه از نتفلیکس استفاده کنه

  2. مهرداد می گوید

    به دلیل شغلم تا حالا بیش از بیست سی مدل از این اندروید باکس ها را امتحان کردم ..در نهایت هیچ کدوم راحتی و سهولت استفاده یک مینی پی سی را ندارند…اندروید باکس ها به دو دسته تقسیم میشوند..نمونه هایی که از اندروید تی وی استفاده میکنند مانند شیائومی می باکس اس و بقیه اندورید باکس ها که از اندروید معمولی که روی گوشی و تبلت نصب هست استفاده میکنند….نمونه های اندروید تی وی به لحاظ کنترل و روانی اجرا بسیار عالی هستند اما مشکل نصب اپلیکیشن هایی که هنوز برای اندروید تی وی ساخته نشدن را دارند و کلا استفاده ازشون اگه برای مالتی مدیا هم نخواهید استفاده کنید بسیار سخت هست.
    اکثر نمونه های بازار اندروید معمولی که اکثرا اندروید 9 هم هست را دارند..این نسخه ها به لحاظ استفاده دقیقا مانند گوشی هست که انگار به تی وی نصب شده وصفحه بزرگ در اختیار شما قرار میدهد..همگی این مدلها حتما احتیاج به ماوس و کیبرد بیسیم جهت استفاده راحت را دارند.(یا استفاده از ایرماوس هایی که شبیه کنترل تی وی هستند)
    اما همانطور که جناب مجیدی نوشتند هیچ کدام به لحاظ دیدن فیلم و سهولت و راحتی هنگام جلو عقب زدن فیلم ..استارت و استاپ / تعویض زیرنویس و انتخاب/کم وزیاد کردن صدا/ ….. به پای پی سی نمیرسند.
    همچنین تنوع نرم افزاری و امکان استفاده از پی سی جهت مرور اینترنت..دانلود و حتی امور اداری مانند تایپ و حتی بازی در یک پی سی متصل به تی وی بسیار راحتتر و لذت بخش تر هست.

  3. مهدی می گوید

    برای من امکان اتصال کامپیوتر اضافه وجود نداشت. همینطور برای خانواده میخواستم
    دوست هم ندارم یه دستگاهی بگیرم که من فقط محدود به یه شرکت بکنه
    از برند تسکو خرید کردم. ضعف هایی داره ولی برای تماشاچی های غیر حرفه ای مسئله ساز نیست

  4. کامبیز می گوید

    من سال هاست روش پی سی در کنار تلویزیون رو استفاده می کنم. جدیدا رسیور ایکسکروز 785 گرفتم و محض امتحان روش KODI رو نصب کردم. از نتیجه کار خیلی راضی بودم و الان حداقل به اندازه یک هارد اکسترنال 500 گیگ فیلم ها رو از رسیور می بینم و برای دسترسی به آرشیو فیلم و سریال پی سی رو روشن می کنم

  5. محمد ثمینی می گوید

    در این مطلب که آقای دکتر ارائه داده‌اند، به‌طور کلی به دو موضوع اشاره می‌شود؛ که به‌نظر می‌رسد هر کدام باید جداگانه بررسی شود.
    ۱) VOD
    ۲) Android TV
    «اندرویدباکس» علی‌القاعده باید از «سیستم عامل اندروید تی وی» استفاده کند؛ اما متأسفانه در بسیاری موارد مجوز لازم برای استفاده از این سیستم عامل تهیه نشده است. مثلاً در مورد فیلیموباکس «کروم‌کست»ی در کار نیست! و یا در مورد نماوا‌تی‌وی نوشته شده که برنامه‌های مشابه قابل نصب نیست! و این در مورد یک دستگاه استاندارد، جای تعجب دارد.
    به‌نظر من که بیش از دو سال از این دو وی‌او‌دی استفاده می‌کنم؛ حداقل فیلیمو و نماوا خدمت بسیار باارزشی را ارائه می‌دهند. هر چند هر کدام نسبت به دیگری نقاط قوت و ضعفی دارند. مثلاً در مورد سانسور که در مطلب آقای دکتر به آن اشاره شده بود، نماوا سانسور کم‌ضررتری دارد. و یا این‌که نماوا هنگام پخش فیلم،‌تصویر خالص و اصلی را ارائه می‌دهد؛ در حالی‌که فیلیمو لوگوی خود را درج می‌کند! در مجموع به‌روز بودن نسبی در مورد فیلم‌های دنیا و نیز به‌روز بودن در مورد انتشار فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی بسیار باارزش است. از آن‌جا که در بسیار موارد حجم اینترنت مصرفی رایگان است و لازم نیست؛ به نظر مبلغ اشتراک برای علاقه‌مندان فیلم و سریال مناسب است.

    اما در مورد استفاده از اندروید تی وی، مسلماً برندهای معتبر تلویزیون با چنین سیستم عاملی، در اولویت است. اما با تأسف فعلاً بسیار گران‌قیمت است و طبعاً برای بسیار خرید تلویزیون با چنین شرایطی مقدور نیست. اولویت بعدی خرید اندروید باکس‌هایی است که دارای «لایسنس معتبر از گوگل» هستند. در حال حاضر با بررسی که داشته‌ام MI Box S از این نظر معتبر است. طی دو سال گذشته حداقل ده دستگاه برای آشنایان تهیه کرده‌ام که مشکلی نداشته است.

  6. عباسی می گوید

    سوال اینکه با نماوا تی وی و فیلیمو باکس فقط به همان vod میشه وصل شد و به دیگری نه؟ مثل مودم سیمکارتی شاتل هست که فقط با سیم کارت خودش کار کنه یا نه قابلیت استفاده از غیر هم داره؟ اگر انحصاری هست آیا اندرویید باکسی معرفی میکنی که به همه vod ها وصل بشه مثل مودم سیمکارت tp link که به همه سیمکارتها میخوره و کار میکنه، حتی مثلا vod های خارجی

    1. رضا می گوید

      نماوا باکس دارای محدودیت نرم افزاری هست و حتی به فیلیمو هم اجازه نصب روی دستگاهشون رو نداده
      اما از طرف فیلیمو باکس محدودیتی وجود نداره
      اما چندتا vod خای خارجی هستن که خود اونها روی دیوایس های بدون سرتیفیکیت نصب نمیشن مثل نتفلیکس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.