پردرآمدترین هنرپیشه‌ها در سال 2020 چه کسانی بودند؟ تاریخچه دستمزد هنرپیشه‌ها

0

مطابق برآورد نشریه فوربس، در سال 2020، این هنرپیشه‌های مرد بیشترین دریافتی را داشته‌اند:

دواین جانسون: 87.5 میلیون دلار – البته بیشتر این درآمد حاصل سود برندهای لباس و کفش و هدفون او بوده. اما دستمزد مستقیم او از فیلم Red Notice حدود 23.5 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

رایان رینولدز: 71.5 میلیون دلار

مارک والبرگ: 58 میلیون دلار

بن افلک: 55 میلیون دلار

ون دیسل: 54 میلیون دلار

آکشی کومار: 48.5 میلیون دلار

لین-منوئل میرندا: 45.5 میلیون دلار

ویل اسمیت: 44.5 میلیون دلار

آدام سندلر: 41 میلیون دلار

جکی چان: 40 میلیون دلار

جالب است که سال 2019 هم دواین جانسون 89.4 میلیون دلار از آن خود کرده بود و در صدر فهرست بود.

باز طبق برآورد فوربس،سوفیا ورگارا، در سال 2020، پردرآمدترین هنرپیشه زن بوده و توانسته 43 میلیون دلار درآمد داشته باشد. البته بخشی از این درآمد حاصل تبلیغ مجموعه شلوارهای جین او در والمارت بوده است.

بعد او آنجلینا جولی قرار دارد که 35.5 میلیون دلار به دست آورده که عمده آن دستمزد فیلم The Eternals مارول بوده است.

گل گدوت (هنرپیشه فیلم زن شگفت‌انگیز) 31.5 میلیون دلار درآمد داشته.

بعد این 3، نفرات بعدی اینها هستند:

ملیسا مک‌کارتی: 25 میلیون دلار

مریل استریپ: 24 میلیون دلار

امیلی بلانت: 22.5 میلیون دلار

نیکول کیدمن: 22 میلیون دلار

الن پامپئو: 19 میلیون دلار

الیزابت موس: 16 میلیون دلار

ویولا دیویس: 15.5 میلیون دلار


دستمزد بازیگران سینما که این روزها به این اعداد و ارقام باورنکردنی رسیده، روزگاری در دهه‌ پایانی قرن نوزدهم در حد ۴ دلار و 30 سنت در ازای هر روز کار بود.

جین گانتیر در ازای ۲ دلار وارد پروژه‌ای سینمایی شد. داستان فیلم طوری بود که خانم گانتیر باید توسط شخصیت منفی فیلم داخل رود نزدیک به آسیاب می‌افتاد. اما خانم بازیگر خجالت کشید که به عوامل ساخت فیلم بگوید شنا بلد نیست. تهیه‌کنندگان از این کار بازیگرشان آن قدر خوششان آمد که دستمزد او را به ۵ دلار افزایش دادند!

دو عامل عمده در افزایش دستمزدها موثر بود؛ یکی استفاده از بازیگران نامی عالم تئاتر، که باید دستمزد بالایی به آن‌ها داده می‌شد تا در فیلم‌های سینمایی بازی کنند و دیگری شکل‌گیری سیستم ستاره‌سازی از سال ۱۹۱۰ به این طرف.

اولین دستمزد سوپراستاری به یک بازیگر آمریکایی تعلق نگرفت بلکه آستا نیلسن دانمارکی به خاطر بازی در فیلم ورطه (محصول ۱۹۱۰ دانمارک) به آن دست پیدا کرد. البته دستمزد او برای این فیلم بسیار بالا نبود و برای بازی در آن رقمی معادل ۵۳ دلار و ۶۰ سنت دریافت کرد. اما با همین فیلم بود که به شهرت رسید، به طوری که وقتی در پایان سال ۱۹۱۲ با پل دیویدسون، تهیه‌کننده‌ اهل برلین، قرارداد بست، سالانه ۸۰ هزار دلار درآمد داشت.

در آن زمان، میانگین دستمزد هفتگی نیلسن ۱۵۰۰ دلار بود، در حالی که در آمریکا جین گانتیر هفته‌ای۲۰۰ دلار و فلورنس لارنس هفته‌ای ۲۵۹ دلار درآمد داشتند.

مری پیکفورد، که به زودی گوی سبقت را از تمامی آن‌ها ربود، در آن زمان هفته‌ای ۱۷۵ دلار درآمد داشت. پیکفورد چهار سال بعد و در روز ۲۴ ژوئن ۱۹۱۶ قراردادی بست که به واسطه آن دستمزدش با پول‌سازترین مرد آن روزگار در عالم سینما یعنی چارلی چاپلین (سالانه ۶۷۰ هزار دلار) برابری می‌کرد.

ساموئل گلدوین درباره عقد قرارداد با پیکفورد به طعنه گفته بود: «بستن قرارداد با او بیشتر از ساخت یکی از فیلم‌هایی که او در آن‌ها بازی می‌کند، طول می‌کشد.»

با ورود صدا به سینما و ظهور رکود اقتصادی بزرگ دستمزد بیشتر ستارگان سینما کاهش پیدا کرد. در سال ۱۹۲۷ بیش از چهل بازیگر دستمزدی معادل ۵ هزار دلار در هفته یا کمی بیشتر از آن داشتند.

در سال ۱۹۳۱ فقط ۲۳ ستاره سینما دستمزدی معادل ۳۵۰۰ دلار یا کمی بیشتر از آن داشتند. در آن زمان گرتا گاربو برای بازی در فیلم آنا کارنینا (محصول ۱۹۳۴ آمریکا) رقمی معادل ۲۵۰ هزار دلار دریافت کرد.

در دهه‌های چهل و پنجاه، دستمزد ستارگان سینما برای هر فیلم معمولا بین ۲۵۰ هزار دلار تا ۴۰۰ هزار دلار بود. اولین کسی که رقمی میلیونی دریافت کرد، ویلیام هولدن برای بازی در فیلم پل رودخانه‌ی کوای (دیوید لین، ۱۹۵۷) و اولین ستاره زن هم الیزابت تیلور برای بازی در فیلم کلئوپاتر (محصول ۱۹۶۳ آمریکا) بود.

در دهه‌ شصت دستمزد یک میلیون دلاری برای تک فیلم رایج شد و در دهه‌ی هفتاد قراردادهای چند میلیون دلاری فراگیر شد.

در آن دوران چارلز برانسون روزانه درآمدی معادل ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار داشت. با وجود این وقتی مارلون براندو برای ۱۲ روز فیلمبرداری سوپرمن (محصول ۱۹۷۸ انگلستان) مبلغ 3.5 میلیون دلار دریافت کرد، توانست دست کم روزانه به طور میانگین ۲۹۰ هزار دلار درآمد داشته باشد.

طبق خبرهای منتشر شده در هالیوود در سال ۱۹۷۸ پردرآمدترین ستارگان آن دوران پل نیومن، رابرت ردفورد و استیو مک کویین بودند که هر یک برای هر فیلم ۳ میلیون دلار دستمزد می‌گرفتند.

هر سه نفر آن‌ها هم پیشنهاد ۴ میلیون دلاری برای بازی در نقش سوپرمن را رد کردند. داستین هافمن برای بازی در تونسی (محصول ۱۹۸۲ آمریکا) درست همان رقم ۴ میلیون دلار را دریافت کرد. شون کانری اولین ستاره انگلیسی بود که برای بازی در فیلم هرگز نگو هرگز (محصول ۱۹۸۳ انگلستان)، از سری فیلم‌های جیمز باند، مبلغ ۵ میلیون دلار دریافت کرد

باربارا استرایسند برای فیلم احمق‌ها محصول 1988 آمریکا، پنج میلیون دلار و برای بازی در فیلم شاهزاده امواج، محصول 1991، شش میلیون دلار دریافت کرد.

شارون استون هم بعد از سال‌ها بازی در نقش‌های کوچک در فیلم‌های با نقش‌های اصلی در فیلم‌های بی‌اهمیت موفق شد با غریزه اصلی (محصول ۱۹۹۱ آمریکا) به ستاره‌ای درجه یک تبدیل و برای فیلم سیلور (محصول ۱۹۹۳ آمریکا) قراردادی ۷ میلیون دلاری امضا کند.

جولیا رابرتز دو سال بعد اولین ستاره شد که برای بازی در فیلمی ۱۰ میلیون دلار گرفت. رابرتز برای بازی در فیلم مری ریلی (محصول ۱۹۹۵ امریکا) این پول را به جیب زد.

در بهار ۱۹۹۵ هم دمی مور که با بازی در فیلمهایی مثل پیشنهاد بیشرمانه (محصول ۱۹۹۴ امریکا) و افشار ( محصول ۱۹۹۴ آمریکا) در اوج بود، برای فیلم استریپ تیز (محصول ۱۹۹۶ آمریکا) مبلغ 12.5 میلیون دلار گرفت، هر چند که فیلم تجربه ناموفقی از آب درآمد.

ستارگان زن دیگری که در آن سال‌ها دستمزدی بالای ۱۰ میلیون دلار می‌گرفتند عبارت بودند از ساندرا بولاک، جودی فاستر، مگ رایان، سیگورنی ویور و میشل فایفر.

اولین بازیگری که از مرز قرارداد ۲۰ میلیون دلاری رد شد، جیم کری بود که برای بازی در فیلم مرد کابلی (محصول ۱۹۹۶ آمریکا) چنین دستمزدی دریافت کرد. کری با این کار رکورد دیگری هم به خود اختصاص داد؛ ۴۲ درصد از کل بودجه‌ی آن فیلم (۴۸ میلیون دلار( به صورت کامل به او پرداخته شد.

بعد از آن کری به همراه تام کروز، تام هنکس، بروس ویلیس، هریسون فورد، مل گیبسون، سیلوستر استالونه و مایک مه‌یرز همگی دستمزد بیست میلیون دلاری یا بالاتر از آن دریافت می‌کردند. جولیا رابرتز هم برای بازی در ارین بروکوویچ (محصول ۲۰۰۰ آمریکا) دستمزد گرفت.

در اولین دهه‌ی قرن بیست و یکم هم آرنولد شوارتزنگر برای بازی در فیلم ترمیناتور 3 (محصول ۲۰۰۳ آمریکا، انگلیس و آلمان) رقمی معادل 29.25 میلیون دلار دریافت کرد.

طی نیم قرن گذشته پایین‌ترین میزان دستمزد در کشورهای غربی به اولیویا هاسی مربوط می‌شود که گفته بود برای ۱۱ ماه کار در فیلم رومئو و ژولیت (محصول ۱۹۶۸ آمریکا) مبلغی معادل ۱۵۰۰ پوند دریافت کرده است.

گاهی اوقات دستمزدها شباهت چندانی با موفقیت و شهرت آتی بازیگران ندارند. نمونه‌ی آن اندی مک‌داول که به نوعی ضعیف‌ترین بازی فیلم چهار عروسی و یک تشییع جنازه (محصول ۱۹۱۴ انگلستان) را ارائه داد اما دستمزدی ۳ میلیون دلاری برای فیلم گرفت و هیو گرانت -که برگ برنده فیلم بود و باعث شهرت فیلم شد – برای همین فیلم مجبور شد به ۶۰ هزار دل ناقابل اکتفا کند.

گاهی اوقات هم هستند بازیگرانی که وقتی احساس می‌کنند پروژه‌ای ارزشمند به آن‌ها پیشنهاد شده، قید دستمزد را می‌زنند. بروس ویلیس برای بازی در قصه عامه پسند (محصول ۱۹۹۴ آمریکا) در دورانی که دستمزدش ۲۵ میلیون دلار بود با قراردادی مبنی بر دستمزد هفتگی ۱۵۰۰ دلار موافقت کرد.

وقتی فیلم کوئنتین تارانتینو برنده نخل طلای جشنواره کن شد، ویلیس چک دستمزد را تحویل مسئولان هتل داد و مراسم جشنی برپا کرد. شاهدان می‌گویند او خیلی بیشتر از دستمزدی که بابت بازی در فیلم گرفت، خرج آن مراسم کرد.

اولین هنرپیشه آمریکایی که درصدی از سود فیلم را طلب و دریافت کرد، جیمز اونیل (پدر یوجین اونیل نویسنده) بود که برای بازی در فیلم کنت مونت کریستو (محصول سال 1913 امریکا) ۲۰ درصد از سود فیلم را طلب کرد، دلیل قبول چین پیشنهادی این بود که کمپانی تولیدکننده فیلم به دلیل شهرت اونیل در عالم تئاتر مطمئن بود که تماشاگران برای دیدن او به سالن سینما خواهند آمد.

منابع: + و + و شماره 201 نشریه دنیای تصویر


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.