اصلا فکرش را می‌کردید که پردرآمدترین یوتوبر دنیا فقط 9 سالش باشد و نزدیک 30 میلیون دلار در سال درآمدش باشد؟!

1

دنیای اینترنت، دنیایی پر از فرصت‌هاست. گاهی می‌شود با حساب و کتاب از فرصت‌های اینترنت حساب کرد و گاهی شانس بیشتر دخالت دارد.

مورد عجیبی که امشب می‌خواهم برایتان بنویسم در مورد یک پسربچه 9 ساله است.

این پسربچه اسمش ریان کاجی است و در تگزاس آمریکا زندگی می‌کند و برای خودش یک کانال یوتیوب دارد. کار عمده این کانال آنباکس کردن اسباب‌بازی و گیم است. جالب است که ریان در عرض یک سال ازکانالش یعنی Ryan’s World مبلغ باورنکردنی 29.5 میلیون دلار درآمد داشته است.

اما این مبلغ اصلا در مقابل درآمدی که او تا حالا توانسته از برند خودش دربیاورد هیچ است: 200 میلیون دلار بابت برند اسباب‌بازی و لباس دنیای ریان!

حالا یک چیز دیگر هم بنویسم که بیشتر برق از سرتان بپرد:

او برای شرکت در یک مجموعه تلویزیونی هم قرارداد امضا کرده که مبلغ قرارداد اعلام نشده، اما آن هم چند میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

بله! ریان یک اینفلوئنسر حوزه کودکان است و در قله موفقیت ایستاده است. کار کانال او از مارس سال 2015 شروع شد.

در واقع ریان مدتی بود که کانال‌های یوتیوبی که اسباب‌بازی را آنباکس و نقد می‌کردند، می‌دید و یک روز از مادرش پرسید:

چرا وقتی همه بچه‌های دیگر در یوتیوب هستند، من نباشم؟!

خانواده‌اش نام خانوادگی واقعی  او را از گوآن به نام مستعار دیگری یعنی همین کاجی که ابتدای پست نوشتم، تغییر دادند.

اودر واقع 9 کانال یوتیوب را شروع کرد که یکی از آنها یعنی همان Ryan’s World از همه محبوب‌تر شد و 27.6 میلیون مشترک پیدا کرد و مجموع بازدید ویدئوهای آن به 12.2 میلیارد می‌رسد!

محبوب‌ترین ویدئوی او بیش از 2 میلیارد بار دیده شد و تبدیل به شصتمین ویدئوی یوتیوب تاریخ شد! خب الان که دارم این سطور را می‌نویسم به درستی مطلب شک کردم و رفتم ویدئو را دیدم و دیدم واقعا بازدید همین بوده و من میلیون را با میلیارد اشتباه نگرفته‌ام!

البته شهرت و ثروت دردسرهای خاص خودشان را هم دارند. برای مثال الان کمیسیون تحقیق تجارت فدرال آمریکا مشغول بررسی این مورد است که چرا به اسپانسرهای ویدئوها آشکارا اشاره نشده است! عجب قوانینی! در دنیای آنلاین بی در و پیکر ما خیلی مانده تا به این سطح از مراقبت‌ها برسیم!

تقریبا 9 درصد از کل ویدئوهای ریان حاوی لینکی به یک محصول هستند که به بچه‌های پیش‌دبستانی توصیه شده. یعنی گروهی که تفاوتی بین تبلیع و یک مرور بی‌چمشداشت را متوجه نمی‌شوند!

از آن سو در فرنگستان که سازمان دفاع از حقوق مشتری‌ها به صورت واقعی فعالیت دارد، یک ایراد دیگر وارد آورده و آن این است که ویدئوهای ریان غذاهای غیرسالم را تبلیغ می‌کنند.

کلا برخی از کارشناس‌ها و خبره‌های بخش روزنامه‌نگاری و رسانه آثار مخرب اینفلوئنسرهای کودک را به جامعه گوشزد کرده‌اند و به والدین در این مورد هشدار داده‌اند.

البته مسلم است که ریان فعالیت کانالش را مستقلا برنامه‌ریزی نمی‌کند، شرکت‌های بزرگ الان به او تازه‌ترین اسباب‌بازی‌ها را می‌رسانند و برنامه تلویحی فعالیت رو به او می‌دهند.

اما به هر حال ریان الان یک برند شده و سر و کله‌اش در والمارت و تارگت و آمازون هم درآمده است.

مشکل اینجاست که بچه‌هایی که ویدئوهای ریان را نگاه می‌کنند والدینشان را تحت فشار می‌گذارند تا ظاهر و امکانات و خانواده‌ای شبیه او داشته باشند. پیداست که کمتر خانواده‌ای شرایط مالی پا به پا پیش رفتن با همه ویدئوهای اسباب‌بازی ریان را دارد و کلا نمی‌شود هم تصور کرد که چنین کاری برای سلامت روان و تن کودکان سالم باشد.

کلا مطابق آمار 10 یوتوبر برتر دنیا بین ژوئن سال 2019 تا 2020 حدود 211 میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

پس از ریان، جیمی دونالدسون قرار دارد که ملقب به آقای هیولا است و 24 میلیون دلار درآمد داشته. او 22 ساله و دانشجو است و با کارهای بامزه و فان جلب توجه می‌کند. کارهایی مانند فریز کردن خودش یا دادن مبلغ زیادی پول به مشترکان کانالش برای انجام دادن یک سری کارها و به اصطلاح چلنج‌ها.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…
منبع گاردین
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. امیر زمانی می گوید

    جالبه کلا این الگوهای پول در آوردن تغییر کرده.. یه زمانی کارمند بودن بهترین شغل بود:))

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5