چرا سرویس کولر گازی مهم است؟

0

رپورتاژ

سرویس و رفع خرابی کولر گازی اغلب به نزدیکی‌های فصل بهار و شروع روزهای گرم سال سپرده می‌شود. چرا که همه عادت کرده‌ایم در فصل سرد زمستان فقط به گرم کردن خانه فکر کنیم. عیب یابی و برطرف کردن مشکلات کولر گازی باید چندین هفته قبل از استفاده از این دستگاه انجام شود. به طور کلی کولرهای گازی از قطعات زیادی تشکیل شده است که خرابی یک قطعه منجر به از کار افتادن آن می شود. حتی لرزش و یا ایجاد ارتعاش در زمان روشن شدن هم یکی دیگر از مشکلات این دستگاه خنک کننده است. در ادامه به اهمیت سرویس کولر گازی می پردازیم.

چرا سرویس کردن کولر گازی اهمیت دارد؟

کولر هم مثل بخاری یکی از وسایل بسیار مهم برای خنک کردن و ایجاد هوای مطبوع در ساختمان ها (مسکونی، تجاری و اداری) است. برای اینکه دستگاه سرمایشی به خوبی عمل کند و هر روز مجبور به خاموش کردن آن نباشید، باید قبل از شروع فصل گرما در فکر تعمیر کولر باشید.

دلیل اهمیت و ضرورت تعمیر کولرگازی عبارت است از:

کثیف شدن فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی از قطعات مهم در کولرهای گازی است که به تصفیه و ایجاد هوای پاک در فضای ساختمان کمک زیادی می کند. درست زمانی که هوای بیرون از خانه آلوده و یا همراه با ریزگرد است، این قطعه از ورود این هوای ناسالم به داخل فضا جلوگیری می کند. تعویض نکردن آن نه تنها باعث آلوده شدن هوای داخل ساختمان می شود، بلکه حتی عمر دستگاه را هم کوتاه می کند و فشار زیادی به موتور کولر وارد می شود. به همین دلیل باید هر سال قبل از شروع فصل گرما برای تعویض فیلتر هوای کولر گازی اقدام کنید.

کاهش قدرت موتور کولر گازی

یکی دیگر از دلایلی که از اهمیت و ضرورت تعمیر کولرگازی قبل از فصل گرما را نشان می دهد، کاهش قدرت موتور این دستگاه سرمایشی است. ایجاد باد گرم در فضا یکی از گلایه های کاربران این دستگاه است. در واقع به جای اینکه سیستم کولر به خنک کردن محیط کمک کند، باعث گرمتر شدن آن می شود.

ایجاد نقص در یکی از قطعات کولر و یا حتی کاهش قدرت موتور یکی از دلایل این مشکل است. با بررسی و تعمیر به موقع می توانید از مشکلات دیگری از جمله سوختن موتور کولر پیشگیری کنید.

کند شدن فن بیرونی یا کندانسور کولر

یکی دیگر از دلایل ضرورت تعمیرات کولرهای گازی، ضعیف شدن فن بیرونی یا کندانسور است. این قطعه مسئولیت هدایت گرما از فضای داخلی ساختمان به سمت فضای بیرون را برعهده دارد. حالا زمانی که به مرور زمان این قطعه کند عمل می‌کند و ضعیف می‌شود دیگر قادر به هدایت هوای گرم به خارج از ساختمان نیست. با تعمیر به موقع از گرم شدن بیش از حد کمپرسور کولر گازی هم پیشگیری می شود. در نتیجه فضای داخلی منزل خنک می‌ماند.

زمانی که برد الکتریکی خراب شود

یکی دیگر از قطعات مهم در کولر گازی، برد الکتریکی است. این قطعه عملکرد دستگاه را طبق برنامه تنظیم می کند. حالا زمانی که برد فرمانی یا همان برد الکترونیکی در کولر گازی خراب می شود، به یکباره دستگاه بدون دلیل خاموش می شود. برای جلوگیری از خاموشی های مکرر کولر گازی در روزهای گرم بهار و تابستان حتما این قطعه را بررسی کنید. در صورت نیاز باید آن را تعویض نمایید.

بررسی کابل های کولر گازی

تمامی اجزا و قطعات داخلی کولر گازی همانند یک سیستم به هم پیوسته عمل می کند. خرابی یک قطعه بر روی سایر قطعات و کل اجزاء سیستم کولر گازی تاثیر می گذارد. اگر کولر گازی شما بدون دلیل و به طور ناگهانی خاموش و سپس روش می شود، دلیل آن بالا بودن آمپر مصرفی کولر است. این مشکل از خرابی کابل های دستگاه ناشی می شود و در تعمیر کولر گازی سامسونگ شایع است. از آنجایی که کولر دستگاهی است که با جریان الکتریسیته و آب در تماس است، وجود کابل های خطرناک است و حتی باعث آتش سوزی هم می شود.

برای جلوگیری از خاموش و روشن شدن مکرر کولر و همچنین جلوگیری از هرگونه خطر باید کابل ها در ابتدای فصل گرما بررسی شوند.

بررسی کولر از نظر نشتی آب

سرریز شدن آب از پنل داخلی کولرهای گازی هم از دیگر مشکلات رایج در این دستگاه های خنک کننده است. این مشکل از مسدود شدن راه آب خروجی دستگاه خبر می دهد. با سرویس به موقع می توانید آن را برطرف کنید. گاهی لوله های خروجی آب به دلیل رسوبات آب و یا زباله‌های کوچک و سنگ ریزه مسدود می شود. برطرف کردن چنین مشکلی کار سختی نیست اما سرریز کردن آب از کولر آزاردهنده است.

ایجاد برفک و رسوب بر روی لوله های کولر

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای کولرهای گازی ایجاد شود، کثیف شدن و ایجاد برفک و رسوب بر روی لوله‌های دستگاه و کندانسور است. شاید فکر کنید این مشکل خیلی جدی نیست و آسیبی هم به کولر وارد نمی کند. اما در واقع باعث کاهش شارژ گاز دستگاه و کثیف شدن سریع فیلترها می شود. وقتی کولر خاموش می شود برفک های روی آن آب می شود که نشتی آب را به دنبال دارد.

برطرف کردن صدای ارتعاش و آزاردهنده کولر

یکی دیگر از دلایل اهمیت و ضرورت تعمیر کولر گازی برطرف کردن مشکل صدای ناهنجار و لرزش های حین کار است. این مشکل احتمالا به دلیل یونیت های داخلی کولر باشد. در صورتی که فن یونیت خارجی کولر و یا فن یونیت داخلی آن ناموزون باشد و آن را بالانس نکرده باشید، باعث ایجاد صدای ناهنجار در حین عملکرد دستگاه می شود.همچنین لق یا شل شدن پایه های کمپرسور هم یکی دیگر از دلایل بروز صدای ناهنجار این دستگاه است.

روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی کولر

از دیگر دلایلی که گاهی به سرویس کولر گازی نیاز پیدا می کنید، وجود مشکلات داخلی در این دستگاه است. در ابتدا باید ترموستات و کنترل دستگاه را تنظیم کنید. اگر دستگاه روشن نشد به تعمیر اساسی نیاز دارد.

خرابی فن پنل داخلی کولر

فن پنل داخلی هم یکی دیگر از قطعات مهم در کولرهای گازی است. خرابی فن پنل مانع از روش شدن دستگاه می شود. حتی ممکن است دستگاه با صدا کار کند اما به دلیل خرابی فن پنل، هوای گرم در فضا باقی بماند. در چنین مواقعی تعمیر کولر گازی توسط تکنیسین ها ضرورت دارد.

اصولا تعمیرات لوازم خانگی به دلیل اقتصادی همواره به صرفه تر از تعویض آن است. توصیه مرکز تعمیرات کمک چی این است که در وهله اول با استفاده صحیح از لوازم خانگی تان از ایجاد ایراد و خرابی جلوگیری کنید و پس از آن برای سرویس های دوره ای و تعمیرات پیش آمده حتما از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.