تلگرام و فعال کردن ویژگی جدید چت صوتی گروهی: یک جهش و تحول بزرگ در تعامل کاربران

1

شاید داغ‌ترین خبر فناوری در امروز، فعال شدن ویژگی چت صوتی در داخل گروه‌های تلگرام بود.

تلگرام، پیام‌رسانی همیشه پویاست و نیازهای کاربران را به سرعت درک می‌کند. به همین خاطر از سال 2013 مدام در حال رفع باگ‌ها و افزودن انواع ویژگی‌های کاربردی بوده است.

در دوازدهمین آپدیت سال 2020، به عنوان هدیه کریسمس، تلگرام ویژگی پیام صوتی را به گروه‌ها اضافه کرده است.

به این ترتیب هر گروه تلگرامی قابلیت تبدیل به چت روم صوتی بزرگی را دارد. حالا شما دیگر به جز متن و عکس و ویدئو می‌توانید به سرعت از طریق محاوره و گفتگو هم با هم در تماس باشید.

البته این طور نیست که شما به عنوان یک عضو گروه بتوانید شخصا یک چت صوتی را شروع کنید، بلکه این مدیران هر گروه هستند که می‌توانند یک جلسه چت گفتاری را آغاز بدهند و هر وقت صلاح دانستند، به اتمام برسانند.

مدیران گروه، بعد از ورود به گروهشان می‌بایست روی (⋯) یا (⋮)  در گوشه راست و بالای گروه تپ کنند و گزینه شروع چت صوتی Start Voice Chat را برگزینند.

در دسکتاپ هم که آیکون شروع چت صوتی گروهی مشخص است:

  • از چت صوتی درون‌گروهی می‌شود به عنوان ابزاری برای ایجاد یک دفتر مجازی استفاده کرد.
  • همچنین دانشجوها و دانش‌آموزان می‌توانند در پروژه‌های مطالعاتی و درسی خود از این ویژگی اضافه کنند.
  • کلاس‌های درس مجازی با این ویژگی به راحتی قابل تشکیل هستند و آموزگاران و دانش‌آموزان راحت‌تر می‌توانند با هم در ارتباط باشند.
  • اگر تا پیش از این اعضای برخی گروه‌ها به صورت متنی به بحث و مجادله یا هم‌فکری با هم می‌پرداختند، حالا دیگر به صورت گفتاری هم امکان این کار پیدا شده است.

اگر در گروهی، یک چت صوتی فعال باشد، اعضای گروه یک نوار چت را در بالای گروه خواهند دید. آنها می‌توانند ببینند که چه کسی در حال صحبت است و پیش از این چه کسانی در چت صوتی شرکت کرده‌اند.

جالب است که اگر در یک چت صوتی شرکت کنید، مجبور نیستید که در تلگرام راکد بمانید. بلکه می‌توانید پیام‌های متنی را مشاهده کنید و ارسال کنید. در همان حال می‌توانید کنترل میکروفن خود را در دست داشته باشید و هر وقت خواستید در چت شرکت کنید.

در اندروید اصلا چت صوتی به صورت یک ویجت شناور روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود. به این ترتیب حتی اگر تلگرام را بسته باشید و فقط در پشت‌زمینه فعال باشد، باز هم می‌توانید در گفتگو شرکت کنید. شما می‌توانید از فرصت استفاده کنید و مثلا یک صفحه وب یا یک کتاب را باز کنید و اگر در گفتگو لازم باشد، بخشی از آن را قرائت کنید و به این ترتیب آزادی عمل زیادی برای شما ایجاد می‌شود.

در ضمن اگر لازم باشد کسی که عضو گروه نیست، در یک چت صوتی گروهی شرکت کند، این امکان وجود دارد که او را دعوت کنید.

در نسخه دستکاپ ویندوز تلگرام و نیز در مک، کاربران می‌توانند یک دکمه کیبورد را برای برای آغاز و پایان چت انتخاب کنند. (  مثلا دکمه Caps Lock بی‌مصرف را!)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    ایا میشه این چت های صوتی رو ذخیره کرد ؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5