بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۰

0

با عرضه کارت‌های گرافیکی سری GeForce RTX 30 و Radeon RX 6000، به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای ارتقای مانیتور گیمینگ است.

بی‌شک فقط با داشتن بهترین نمایشگرهای مخصوص بازی می‌توانید از مزایای واقعی این کارت‌های گرافیک لذت ببرید.

در این راهنمای خرید می‌خواهیم فقط درباره مانیتورهای گیمینگ صحبت کنیم. اگر دنبال مانیتورهای اداری یا مانیتورهای حرفه‌ای برای کارهایی مانند ویرایش فیلم یا طراحی‌های گرافیکی هستید؛ باید دنبال مدل‌های دیگری باشید.

در دنیای امروز بازی، دیگر صحبتی از مانیتورهای با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز نیست و همه دوست دارند یک مانیتور در دسته 4K بخرند اما در این راهنمای خرید مانیتورها را به چهار دسته 4K و 1440p و اولتراواید و 1080p تقسیم کردیم. بعد سعی کردیم در هر دسته مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار را بررسی و بهترین ماینتورها را پیدا کنیم.

اگر به فکر ارتقای کارت گرافیک و پردازنده خود افتادید؛ بی‌شک بهترین مانیتورهای گیمینگی که می‌توانید در سال ۲۰۲۰ خریداری کنید؛ یکی از مدل‌های آورده شده در فهرست زیر است:

بهترین مانیتور گیمینگ 1440p در نرخ ۲۴۰ هرتز: سامسونگ Odyssey G7 خمیده ۳۲ اینچی

در حال حاضر بهترین رده برای خرید مانیتور جدید، نمایشگرهای 1440p با نرخ تازه‌سازی تصویر بالا هستند. در گذشته این رده مانیتورها گران‌قیمت بودند ولی اکنون ارزان‌تر شده و می‌توانید یک نمونه با قیمت‌های جذابی برای خود تهیه کنید.

مانیتور Odyssey G7 سامسونگ مخصوص بازی نیست اما دقت تصویری 1440p در 240Hz ارائه می‌دهد و از پنل‌های نسل جدید TN سود می‌برد. عملکرد این مانیتور بسیار عالی است و می‌تواند یک جایگزین خوبی برای هر مانیتور گیمینگ قدیمی باشد.

سامسونگ Odyssey G7 در بسیاری از زمینه‌ها عملکرد موفقی داشته است. بهترین زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی ثانیه را در میان مدل‌های ۲۴۰ هرتز تا ۶۰ هرتز و همین‌طور مانیتورهای با پنل IPS و TN دارد.

با دقت تصویری که دارد و بهتر از 1080p است؛ برای بازی‌های ویدئویی امروزی و آینده بسیار مناسب است. در گستره رنگ کارایی خوبی دارد و از یک گستره رنگی بالایی برخوردار است. همین‌طور، نسبت کنتراست عالی دارد که تقریبا دو برابر پنل‌های IPS معمولی است. از یک حالت semi-HDR برخوردار است که کیفیت کمی بهتر از HDR معمولی به دست می‌دهد و شاهد هیچ لکه تیره‌ای در تصاویر نیستیم.

نکته منفی این مانیتور، خمیدگی 1000R آن است که یک دست و کمی بد است ولی سامسونگ می‌خواهد از طریق به‌روزرسانی فریم‌ویر، این باگ را تا حدودی برطرف کند.

مدل ۲۷ اینچی قیمتی ۷۰۰ دلار و مدل ۳۲ اینچی قیمتی ۸۰۰ دلار دارد که طبیعی است مدل ۳۲ اینچی به‌صرفه‌تر و دوست‌داشتنی‌تر است. شاید بخواهید با این قیمت یک مانیتور 4K بگیرید ولی در رده مانیتورهای 1440p یک انتخاب عالی است.

بهترین مانیتور گیمینگ 1440p در نرخ ۱۴۴ هرتز: ام‌اس‌آی Optix MAG274QRF-QD

مانیتورهای با کیفیت زیادی در رده 1440p با نرخ تازه‌سازی تصویر 144Hz و محدوده قیمتی ۵۰۰ دلار وجود دارد. دو گزینه اصلی، مدل‌های با پنل‌های ال‌جی مبتنی بر فناوری Nano IPS یا پنل‌های AU Optronics با صفحه‌نمایش IPS سریع هستند.

بهترین مانیتور در این رده می‌تواند ام‌اس‌آی Optix MAG274QRF-QD باشد. این مانیتور با فناوری جدید Quantum Dot عملکرد بسیار چشم‌گیری دارد. در بسیاری از پارامترها با پنل‌های Nano IPS مانند LG 27GL850 برابری می‌کند یا عملکرد بالاتری دارد.

مانیتور MAG274QRF-QD دارای زمان پاسخ‌گویی ۴ میلی‌ثانیه در نرخ ۱۶۵ هرتز است ولی برخلاف پنل‌های LG Nano IPS، کنتراست و کارایی را قربانی نمی‌کند. کنتراست در این نرخ ۲۰ درصد بیشتر است تا منجر به عمیق‌تر شدن رنگ‌های تیره شده و در محیط‌های تاریک شاهد تجربه دیداری بهتری باشیم.

از طیف‌های رنگ بسیار گسترده‌ای استفاده می‌کند و وسیع‌ترین تنوع رنگی که در یک مانیتور بازی انتظار داریم را نشان می‌دهد. بهترین پوشش‌دهی را در DCI-P3 و Adobe RGB دارد تا بگوید بهترین مانیتور برای گیمینگ و تولید محتوای مالتی‌مدیا است.

با قیمت ۵۵۰ دلار، یکی از گران‌ترین مانیتورهای 1440p با نرخ ۱۴۴ هرتز است. مانیتور S2721DGF از شرکت دل با داشتن ۹۰ درصد کارایی مانیتور MSI و قیمت کمتر می‌تواند انتخاب اقتصادی‌تری باشد.

بهترین مانیتور گیمینگ اقتصادی 1440p: ویوسونیک VX2758-2KP-MHD

افرادی که دنبال یک مانیتور گیمینگ ارزان‌تر در رده 1440p با نرخ تازه‌سازی تصویر 144Hz هستند؛ می‌توانند نیم نگاهی به مدل VX2758-2KP-MHD ویوسونیک داشته باشند.

با قیمت ۳۰۰ دلار نمی‌توانید مانیتور گیمینگ بهتری از این پیدا کنید. برای همین هم بیشتر اوقات در بازار ناموجود است. طبیعی است که کندتر از مانیتورهای گران‌قیمت رده 1440p باشد. زمان پاسخ‌گویی آن ۷ میلی‌ثانیه است ولی شما یک ماینتور با پنل IPS و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز دارید!

عملکرد این مانیتور در نمایش طیف‌های مختلف رنگی بسیار خوب است؛ زاویه دید عالی دارد و قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی در بازی‌های ویدیویی با نرخ تازه‌سازی تصویر دینامیک از خود نشان می‌دهد. تنظیمات خوبی برای کالیبره شدن دارد و شاید تنها با تنظیم پایه آن مشکل داشته باشید.

مانیتور Pixio PX277 Prime هم با قیمت ۳۳۰ دلار، هم‌رده با VX2758-2KP-MHD ویوسونیک است و تازه نرخ تازه‌سازی تصویر بالاتری (۱۶۵ هرتز) دارد.

بهترین مانیتور گیمینگ 4K: ال‌جی UltraGear 27GN950

اگر در بازار به دنبال یک مانیتور گیمینگ 4K هستید؛ باید بدانید گزینه‌های بسیار محدودی برای انتخاب خواهید داشت. بازار بیشتر به دنبال عرضه ماینتورهای با دقت تصویر پایین‌تر ولی نرخ تازه‌سازی بالاتر است. شاید بهترین زمان برای خرید یک مانیتور گیمینگ 4K سال ۲۰۲۱ باشد.

بهترین و شاید تنهاترین مانیتور گیمینگ قابل پیشنهاد LG 27GN950 است. یک نمایشگر سطح بالا که در بسیاری از بخش‌های عملکرد بالایی از خود نشان داده و به فناوری پنل‌های Nano IPS این شرکت مجهز است.

میانگین مدت زمان پاسخ‌گویی این مانیتور ۴ میلی‌ثانیه است ولی در نرخ تازه‌سازی تصویر گاهی اوقات در ۱۴۴ هرتز بهترین عملکرد را دارد و بالاتر از آن با دردسر همراه است.

مانیتور 27GN950 از کنتراست پایین مدل‌های Nano IPS 1440p رنج نمی‌برد و در تولید رنگ و پشتیبانی از طیف‌های رنگی یکی از بهترین نمونه‌های بازار است. بیش از ۹۵ درصد P3 را پوشش رنگی می‌دهد. زاویه دید عالی دارد و شاهد یکنواختی در گستره رنگ‌های سراسر نمایشگر هستیم.

در کنار بازی، برای تولیدکنندگان محتوا هم یک مانیتور عالی محسوب می‌شود. ال‌جی با استفاده از DisplayPort برای Display Stream Compression مشکل نرخ تازه‌سازی تصاویر در مانیتورهای 4K را حل کرده است. شما با این قابلیت می‌توانید فقط با یک کابل DisplayPort از ماینتور 4K با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز سود ببرید.

اما این مانیتور چند عیب بزرگ هم دارد: از درگاه HDMI 2.1 برخوردار نیست؛ در کالیبراسیون و تنظیم رنگ‌ها با بازارهای ال‌جی مشکلاتی دیده می‌شود و باید از طریق به‌روزرسانی فریم‌ویر برطرف شوند.

قیمت این مانیتور ۸۰۰ دلار است و یک مدل گران‌قیمت در بازار محسوب می‌شود. اگر بخواهیم میان این مانیتور ال‌جی با مشخصات 4K 144Hz و یک مانیتور 1440p 240Hz مانند سامسونگ Odyssey G7 یکی را انتخاب کنیم؛ قطعا مانیتور سامسونگ انتخاب بهتری است.

بهترین مانیتور 4K HDR: ال‌جی OLED CX با اندازه ۴۸ اینچ یا نسل بعدی مانیتورها

در دسته مانیتورهای 4K با قابلیت HDR محصولاتی مانند Acer Predator X27 و Asus ROG Swift PG27UQ را داریم که چندان توصیه نمی‌شوند. در بازار نمی‌توانید یک مانیتور با صفحه‌نمایش واقعی G-Sync Ultimate پیدا کنید که دارای فن‌های آزاردهنده یا نمونه‌برداری کروما نباشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید یک مانیتور 4K با قابلیت واقعی پشتیبانی از HDR و نرخ ۱۴۴ هرتز منتظر محصولات جدید بمانید تا از DSC با DisplayPort یا HDMI 2.1 پشتیبانی کنند. اما اگر نیاز فوری دارید؛ مدل ۴۸ اینچی اولد ال‌جی CX در دسترس است.

بزرگ‌تر از یک مانیتور گیمینگ است ولی کارایی خارق‌العاده‌ای می‌دهد و در میان کاربران نیز محبوب شده است. این مانیتور دارای یک پنل اولد ۱۲۰ هرتز 4K با پیکسل‌های محلی تیره است و یک تجربه HDR فراتصور با کنتراست خوب و عملکرد رضایت‌بخش در نقاط تیره و عمق رنگ‌ها به دست می‌دهد.

زمان پاسخ‌گویی این نمایشگر ۱ میلی‌ثانیه است و از درگاه HDMI 2.1 به همراه پشتیبانی از کارت‌های گرافیک RTX 30 انویدیا سود می‌برد.

بهترین مانیتور گیمینگ اولتراواید: ال‌جی خمیده UltraGear 34GN850

در این دسته محبو‌ب‌ترین مانیتورها از دقت تصویر ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل سود برده و ما رزولوشن پایین‌تر از آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

در بازار، بهترین مانیتور با این رزولوشن مانیتور ۳۴ اینچ خمیده 34GN850 ال‌جی است. این مانیتور از پنل‌های Nano IPS بهره برده که ترکیبی از زمان پاسخ‌گویی خوب و عملکرد بالا در رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. زمان پاسخ‌گویی این مانیتور ۴ میلی‌ثانیه است که در بازار میان‌رده است ولی برای یک نمایشگر ۱۶۰ هرتزی عالی است.

این سریع‌ترین نمایشگر اولتراواید ۳۶ اینچی بازار بوده و نسبت به سایر نمایشگرهایی که دارای پنل VA سریع‌تر است. عملکرد رنگ فوق‌العاده‌ای دارد و از طیف‌های گسترده‌ای از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. ۹۵ درصد طیف‌های رنگی P3 را پوشش می‌دهد و زاویه دید بسیار مناسبی برای یک صفحه‌نمایش IPS دارد. تنها نکته منفی این مانیتور کنتراست متوسط آن است. مسئله‌ای که برای مانیتورهای Nano IPS و با برچسب قیمتی هزار دلار کاملا شناخته شده است.

بهترین نمایشگرهای اولتراواید بازار در چند سال اخیر، چنین محدوده قیمتی داشتند و نباید مانیتور ال‌جی 34GN850 را گران‌قیمت تصور کنیم.

بهترین مانیتور گیمینگ اولتراواید اقتصادی: گیگابایت G34WQC یا شیائومی Mi Curved

اگر شما به بازی‌های با نستب تصویر 21:9 علاقه‌مند هستید ولی بودجه کمی دارید و نمی‌توانید هزار دلار برای خرید یک مانیتور اولتراواید هزینه کنید؛ می‌توانید یک مانیتور میان‌رده با دقت تصویر ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ ۱۴۴ هرتز در محدوده قیمتی ۵۰۰ دلار بخرید.

اولین پیشنهاد ما مانیتور Xiaomi Mi Curved 34 است که شاید در منطقه شما یافت شود. یک مانیتور مقرون‌به‌صرفه ولی عملکرد مناسب و رضایت‌بخش.

از نظر عملکرد مسلم است در حد مانیتور 34GN850 ال‌جی نیست. با زمان پاسخ‌گویی ۸ میلی‌ثانیه و ۶.۷ میلی‌ثانیه در نرخ ۱۴۴ هرتز برای یک مانیتور گیمینگ مناسب است. از پنل‌های قدیمی VA استفاده می‌کند و شاهد لکه‌های تیره‌ای در برخی سطوح آن هستیم. کنتراست قوی دارد و به راحتی کالیبراسیون می‌شود.

پیشنهاد بعدی ما مانیتور Gigabyte G34WQC است. این محصول میان‌رده با قیمت ۴۰۰ دلاری و دقت تصویر ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ اولتراواید از پنل VA استفاده می‌کند.

اگر قصد بازی در نرخ ۱۴۴ هرتز را دارید؛ این مانیتور بهتر از دیگر رقبای هم رده خود، عمل کرده و کمی متوسط رو به بالا است. باز هم شاهد لکه‌های سیاهی در بخش‌هایی از تصاویر هستیم که اصولا برای پنل‌های VA طبیعی است. در این مانیتور هم شاهد کنتراست بالا، کیفیت و عمق رنگ خوب و روشنایی مناسب هستیم.

اگر برای شما زمان پاسخ‌گویی و عملکرد خوب مانیتور در بازی اهمیت دارد؛ مانیتور Gigabyte G34WQC را خریداری کنید و اگر عمق و گستره رنگی را ترجیح می‌دهید؛ سراغ مانیتور Mi Curved 34 شیائومی بروید.

بهترین مانیتور گیمینگ 1080p: ایسوس ROG Swift PG259QN

نمایشگرهای 1080p به اندازه گذشته محبوب نیستند اما همچنان برخی از گیمرها طرفدار این رده رزولوشنی هستند.

در حال حاضر، بهترین مانیتور 1080p که می‌توانید در بازار پیدا کنید؛ ایسوس ROG Swift PG259QN است که با فاصله بسیار زیادی از دیگر رقبا قرار دارد. این مانیتور یک  دارای یک نرخ تازه‌سازی تصویر ۳۶۰ هرتزی است که برای مشاهده کیفیت بالا در هر زمینه‌ای کافی است.

مانیتور ایسوس در غالب زمینه‌ها عملکرد خوبی دارد و فقط در نرخ تازه‌سازی تصویر عالی نیست. زمان پاسخ‌گویی ۲ الی ۳ میلی‌ثانیه، نمایشگر IPS، زاویه دید عالی و عملکرد بسیار خوب در رنگ‌ها از دیگر مزایای مانیتور ایسوس هستند.

ایسوس PG259QN یکی از بهترین مانیتورهایی است که از کارخانه دارای تنظیمات رنگ مناسبی است. تنها عیب این مانیتور همان رزولوشن پایین 1080p با قیمت ۷۰۰ دلار است.

بهترین مانیتور گیمینگ میان‌رده 1080p: ام‌اس‌آی MAG251RX

اگر یک مانیتور 1080p می‌خواهید ولی توان پرداخت ۷۰۰ دلار برای خرید ماینتور ایسوس را ندارید یا یک مانیتور با نرخ پایین‌تر از ۳۶۰ هرتز می‌خواهید؛ مانیتور ۲۴۰ هرتزی Optix MAG251RX ام‌اس‌آی را بخرید.

این مانیتور با قیمت بسیار خوب ۳۶۰ دلار، یکی از بهترین‌ها در رده 1080p 240Hz با نمایشگر IPS است. زمان پاسخ‌گویی ۳ میلی‌ثانیه در ۲۴۰ هرتز با کارایی بسیار بالا و تحسین‌برانگیز؛ زاویه دید عالی و کیفیت رنگ مناسب برای هر کاربری رضایت‌بخش است.

پس از آن می‌توانید مانیتور ارزان‌تر AOC 24G2 را بخرید که ۲۰۰ دلار قیمت داشته و از یک نمایشگر ۲۴ اینچ 1080p با نرخ ۱۴۴ هرتز و پنل IPS سود می‌برد. زمان پاسخ‌گویی این پنل چندان بد نیست و متوسط ۵ میلی‌ثانیه است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…
منبع techspot
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5