چقدر باید مشترک و بازدیدکننده داشته باشیم تا جزو برترین‌های یوتیوب شویم؟ یوتیوب آمار جالبی از برترین‌های 2020 ارائه کرد

3

یوتیوب سرزمین فرصت‌هاست. برای اینکه کسی در عرصه رسانه‌های سنتی مثلا تلویزیون، رادیو، نشریات کاغذی یا حتی وبلاگ‌ها بتواند موفق شود، سال‌ها تجربه‌اندوزی و کار دشوار لازم است.

اما یوتیوب و کلا رسانه‌های اجتماعی دیداری، قلمرو متفاوتی هستند. یک کاربر ممکن است به صورت شانسی و مثلا به خاطر وایرال شدن یک ویدئو مشهور شود. ممکن است ویژگی‌های ظاهر، باعث مطرح شدن او شود. حتی ممکن است بیهودگی‌های زندگی روزمره و رفتارهای عجیب‌اش، باعث شود دنبال شود!

البته برخی از کاربران یوتیوب هم هستند که نیاز واقعی و پوسته‌ای جامعه کنونی به سرگرمی را درک می‌کنند و با همان ظاهر و محتوا، ویدئو تهیه می‌کنند.

یوتیوب به تازگی فهرست بهترین‌های 2020 خود را منتشر کرده است. در یک نگاه کلی محبوب‌ترین ویدئوهای سال 2020 تحت تاثیر انتخابات آمریکا، بیماری کرونا و ناآرامی‌های آمریکا در پی مرگ جورج فلوید هستند. باقی ویدئوهای مطرح همان سبک سابق را دارند و سرگرمی، مد و زیبایی، سبک زندگی و گیم موضوع اصلی همه‌شان است.

ویدئویی که در سال 2020 بیشترین شتاب بازدید را پیدا کرد، ویدئویی است از یک استندآپ کمدین به نام دیو چاپل.

ویدئوی با مزه بعدی ویدئوی طنزی است که توسط شوی Saturday Night  تهیه شده بود و نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را موضوع قرار داده بود.

هر دو این ویدئوها بیش از 20 میلیون بار دیده شده‌اند. این اعداد جالب هستند و نشان می‌دهند که در ابعاد جهانی شما چقدر باید محبوب شوید که جزو برترین‌ها شوید و در عین حال اگر ماشین حساب برداریم، به اعداد جالبی در مورد میزان درآمد یوتوبرهای برتر می‌رسیم!

یوتیوب علاوه بر ویدئوهای محبوب در سال 2020، فهرستی از 10 کانال یوتیوب که در سال 2020 بیشترین دنبال‌کننده را جذب کرده‌اند منتشر کرده است.

باز هم اعداد جالب هستند، برای مثال کانال Dream تنها در عرض یک سال 12.5 میلیون دنبال‌کننده جالب کرده است.

در قسمت دیگری آمار، یوتیوب فهرست برترین تهیه‌کننده‌ها را منتشر کرده که در صدر آنها MrBeast با 46.1 میلیون دنبال‌کننده قرار دارد. ویدئوهای هم کاملا جنبه سرگرمی دارند و هر ویدئوی به طور متوسط بین 30 تا 40 میلیون بار دیده می‌شود!

البته کلا ایرانی در بخش یوتیوب به خاطر عدم دسترسی و نیز تمرکز عمده ایرانی در بخش شبکه‌های اجتماعی روی اینستاگرام و تلگرام، شاید یک دهه از جریان جهانی عقب‌تر باشند.

اما به نظر من دیر یا زود یوتیوب ایرانی هم محبوبیتی نسبی همگانی پیدا خواهد کرد.

چند عامل باعث کندی این محبوبیت می‌شود:

1- در اینستاگرام و تلگرام همه دوستان و آشناها هستند، اما در یوتیوب نه! به تناسبش شما حس غربت می‌کنید و نمی‌توانید به سادگی به سبک اینستاگرام مطلب برای دوستان بفرستید.

2-ازنظر بارگزاری اینستاگرام و تلگرام خیلی راحت‌تر لود می‌شوند.

3-رابط کاربری یوتیوب عقب‌تر از اینستاگرام و تلگرام است.

4-اینفلوئنسرها از نظر فنی معلومات لازم برای حضور در یوتیوب را ندارند.

اما از نقطه نظر شخصی از اینکه سبک محتوایی غالب کنونی اینستاگرام اینفلوئنسرها را در یوتیوب هم ببینم، مسلما خرسند نخواهم بود! به هر حال سلیقه‌ها متفاوت هستند.

آمار و ارقام دقیق را در اینجا ببینید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. آرش می گوید

    به نظرم بهتره که دوستان اینفلوئنسر توی همین اینستاگرام و تلگرام بمونن و حداقل یوتیوب رو گلستان نکنن.
    یوتیوب کمتر محبوب باشه اما محتواش مفید باشه خیلی بهتر از اینه که این دوستان واردش بشن.

  2. وحید عرفانی می گوید

    درود دکتر جان. یوتیوب بزرگترین دانشگاه تمدن بشری است. عمق مطالب در یوتیوب یقینا بیشتر از اینستاگرام است و افراد می توانند ویدئوهای طولانی در یک مورد خاص حرفه و علاقمندی خود را ببینند و یاد بگیرند. ایرانی ها باید به یوتیوب کوچ کنند و از بند هوش مصنوعی اینستاگرام که زندان جذابی برای آنها ساخته، خود را رها کنند. اینستاگرام سیاستهای انحصارگرایانه وحشتناکی دارد مثلا لینک خروجی روی پست ها ندارد و شما را مجبور می کند در این اپلیکیشن بمانید و فقط رنگارنگی و مطالب سطحی یک دقیقه ایی ببینید که گاهی سرگسیجه آور می شود. ولی یوتیوب در یک پست شما پنج هزار کلمه توضیح می توانید ارائه کنید و بی نهایت لینک به جاهایی که فکر می کنید ارزش دارند. پس یوتیوب یک محیط تضارب افکار عالی پدید آورده است. به دوستان و آشنایان خود توصیه کنیم بیشتر از یوتیوب بیاموزند و لذت ببرند.

    1. مصطفی می گوید

      بسیار عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5