راهنمای خرید کباب پز گازی صنعتی

0

رپورتاژ

کباب پز ذغالی یا کباب پز گازی

کباب یکی از غذاهای اصیل ، لذیذ و خوشمزه در بین ایرانیان است که از گذشته های دور تا الان در جمع های خانوادگی و دوستانه به کمک منقل ذغالی آماده می شود . درست کردن کباب با منقل های ذغالی حال و هوای خاص خودش را دارد و هم چنین مزه کباب بسیار خوش طعم و منحصر به فرد می شود .  اما استفاده از کباب پز ذغالی سختی های خودش را دارد. تهیه کردن ذغال ، سیاه شدن دست ها و حرارت زیاد ضمن استفاده از کباب پز ذغالی بسیار اذیت کننده است به خصوص اگر قرار باشد تعداد زیادی کباب آماده شود . در واقع با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و افزایش زندگی آپارتمان نشینی شرایط لازم برای استفاده از کباب پز ذغالی وجود ندارد . به همین دلیل کباب پز گازی شرایط مناسب تری را برای پختن کباب های خوش طعم  در فضایی بسته فراهم می کند .

مصارف کباب پز گازی صنعتی

در آشپزخانه های صنعتی و بزرگ  که در داخل رستوران ها ، هتل ها ، بیمارستان یا مراکز دانشگاهی و …  طبخ غذاها را انجام می دهند استفاده از کباب پزهای ذغالی اصلا امکان پذیر نیست . با توجه به رعایت اصل مشتری مداری و هم چنین راحتی پرسنل آشپزخانه که حجم بالایی از  غذا را آماده می کنند  بهترین جایگزین کباب پز گازی است .  این دستگاه با توجه به نداشتن ارتباط مستقیم با ذغال و استفاده از گاز شهری یا کپسولی به جای ذغال ، مورد تایید کارشناسان بهداشت نیز قرار می گیرد . در کباب پز گازی حرارت توسط شعله های برنر به چدن و از چدن به صورت غیر مستقیم به کباب منتقل می شود .

کباب پز گازی در ابعاد کوچکتر مصرف خانگی دارد و در خانه و باغ قابل استفاده می باشد . استفاده از استیل ، اسکلت بندی مقاوم و کیفیت ساخت باعث عمر طولانی این دستگاه می شود . ضمنا از کباب پزگازی در مدل صنعتی یا خانگی  برای آماده کردن انواع غذاهای کبابی مانند جوجه کباب، کباب کوبیده ، جگر ، ماهی، میگو ، انواع سبزیجات ، سیب زمینی کبابی ، قارچ و …  استفاده می شود . فقط نکته ای که وجود دارد تمیز کردن دستگاه کباب پز گازی پس از هر بار استفاده کردن ، برای جلوگیری از تداخل مواد غذایی با یکدیگر است .

ویژگی های کباب پز گازی

مزایای کباب پز گازی صنعتی به شرح ذیل می باشد :

  • سهولت در پخت
  • افزایش سرعت پخت
  • پخت یکنواخت کباب ها
  • قابلیت تنظیم حرارت

جنس کباب پز گازی صنعتی

اجزای تشکیل دهنده یک کباب پز گازی شامل بدنه ، اسکلت بندی ، سینی چربی گیر ، مشعل و شیر گاز است . جنس هریک از این اجزا در مدل های تمام استیل و نیمه استیل با یکدیگر متفاوت است  مثلا در مدل تمام استیل تمامی اجزای مذکور از استیل ساخته می شوند اما در مدل نیمه استیل فقط بدنه از استیل است . سینی چربی گیر کباب پز نیمه استیل  از ورق گالوانیزه و اسکلت بندی از قوطی فولادی ساخته می شود  . لازم بذکر است هر دو مدل از کیفیت بالایی برخوردار هستند فقط باید دقت داشته باشید مدل انتخابی شما متناسب به شرایط آب و هوایی و میزان استفاده تان باشد .

انواع کباب پز گازی صنعتی

کباب پز های گازی تمام استیل و نیمه استیل با توجه به نیاز مشتری و بر اساس معیارهای زیر قابل دسته بندی است :

  • ابعاد دهنه : 40 ، 45 ، 50 و 60 سانت
  • نوع کاربری : رو میزی و ایستاده
  • نوع پایه : ثابت و متحرک ( جدا شونده )
  • نوع سوخت : گاز شهری ، گاز کپسولی

ظرفیت کباب پز گازی صنعتی

ظرفیت کباب پز همان تعداد سیخ هایی است که بر روی کباب پز گذاشته می شود . مثلا در طول 1 متر به طور متوسط می توان 15 عدد سیخ را  قرار داد . نا گفته نماند طول کباب توسط دهنه کباب پز مشخص می شود . مثلا در دهنه 50 سانت ، طول مفید کباب حداکثر 50 سانت می باشد .

کباب پز رومیزی یا پایه دار

این دو مدل کباب پز گازی از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند فقط از نظر ساختاری با هم متفاوت هستند که آن هم فضای آشپزخانه صنعتی شما تعیین کننده است . اگر محدودیت فضا دارید و فضایی مجزا برای این دستگاه ندارید مدل رومیزی به شما پیشنهاد می شود . شما می توانید آن را بر روی تجهیزات آشپزخانه صنعتی دیگری مانند کابینت یا میزکار استیل قرار دهید ولی اگر فضای کافی دارید  از مدل پایه دار آن استفاده نمایید .

کباب پز گازی پایه دار با پایه ثابت یا متحرک

در صورتی که جای کباب پز شما مشخص و ثابت است پایه های آن می تواند ثابت باشد ولی اگر می خواهید در فضاهای مختلف در دسترستان باشد و یا چنانچه با تغییرات آب و  هوا  نیاز به جابه جایی باشد برای سهولت در حرکت دادن و  جا به جا کردن آن می توانید پایه های آن را از نوع متحرک که داری چرخ هستند ،  سفارش دهید .

کباب پز گازی با پایه جدا شونده

پایه های جدا شونده یکی دیگر از ویژگی هایی است که می تواند در کباب پز گازی شما استفاده شود . اگر از کباب پز خود می خواهید به صورت دو منظوره یعنی رومیزی و ایستاده استفاده کنید و یا اگر قصد ارسال آن را به مسافت دوری مانند خارج از کشور را دارید  این مدل برای شما مناسب است . این ویژگی کمک می کند به راحتی پایه های آن را جدا کنید و پس از رسیدن به مقصد ، در زمان استفاده آن را مجدد وصل نمایید .

تمیز کردن کباب پز گازی صنعتی

پس از هر بار استفاده از کباب پز گازی حتما آن را تمیز کنید . تمیز کردن کباب پز گازی باعث جدا شدن و خارج شدن مواد غذایی چسبیده شده به چدن ها می شود در غیر این صورت مانده غذاهای قبلی به کباب می چسبد و باعث تغییر در رنگ ، طعم و عطر آن می شود و هم چنین برای سلامتی مضر است . از طرف دیگر به منظور افزایش عمر مفید دستگاه باید به تمیزی آن توجه شود . برای این کار از آب استفاده نکنید  زیرا در صورت داغ بودن چدن ، باعث خم شدن آن ها می شود . پیشنهاد می شود بعد از خنک شدن کباب پز ، چدن ها را با برس مخصوص و دستمال تمیز کنید و چربی هایی که داخل کباب پز جمع می شوند را به کمک همین برس و یا کاردک جدا کنید . کباب پز گازی تمام استیل به دلیل استیل بودن تمام اجزای آن ، قابلیت شستشو با آب و مواد شوینده معمولی مانند مایع ظرفشویی را دارد ولی در مدل نیمه استیل به منظور جلوگیری از زنگ زدگی بهتر است با دستمال تمیز شود . اما به هیچ عنوان از مایع سفید کننده   ، جوهر نمک یا مواد اسیدی استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد سوراخ و لکه های سیاه بر روی آن می شود .

عیب یابی کباب پز گازی صنعتی

کباب پز گازی سیستم پیچیده ای ندارد . چنانچه به موقع تمیز شود و به خوبی از آن نگهداری شود با مشکل خاصی رو به رو نمی شود . در صورتی که حرارت به اندازه کافی تولید نشود به اتصالات گازی ، تمیز بودن لوله های مانیسمان و هم چنین ولوم های حرارتی توجه کنید . با توجه به میزان استفاده ممکن است نیاز به تعویض چدن ها باشد .

قیمت کباب پز گازی صنعتی

قیمت کباب پز گازی صنعتی با توجه به طول ، دهنه و هم چنین تمام استیل و نیمه استیل بودن مشخص می شود . البته لازم بذکر است این دستگاه نیز مانند سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی توسط تولید کننده های مختلف با کیفیت های متفاوت ساخته شود . در واقع کیفیت متریال استفاده شده و هم چنین کیفیت ساخت تعیین کننده قیمت اصلی یک محصول است که پی بردن به آن مستلزم داشتن تجربه و شناخت تجهیزات است به همین دلیل ممکن است یک کباب پز گازی با ویژگی های ظاهری یکسان در بازار دارای اختلاف قیمت باشد .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.