چند و چون جوانسازی دائمی پوست و ژنِ خوب شدن با میکرونیدلینگ

0

رپورتاژ

آشنایی با تکنیک میکرونیدلینگ، کاربردها و تجهیزات مورد نیاز آن

تا حالا کسی را دیده‌اید که نسبت به سلامت پوست و زیبایی‌اش بی‌تفاوت باشد؟!

قطع به یقین هیچ فرد نرمالی نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت نیست (اصلاً مگه داریم، مگه هست). همه‌ی ما حسب تمایل باطنی‌مان زیبا دوست هستیم. بی‌شک اولین و مهم‌ترین جنبه‌ی‌ زیبایی هر فردی، داشتن پوستی جوان، شاداب و بدون عیب و نقص است. پوست بستر و زمینه صورت است و لذا، هنگامی زیبایی دیگر اجزای صورت به چشم می‌آید که این بستر سالم، شفاف و باطراوت باشد.

آیا این زیبایی تصادفی است؟ یعنی می‌توان صرفاً با رعایت مواردی همچون مصرف انواع میوه‌جات، نوشیدن مایعات، پرهیز از استعمال دخانیات و عدم زیاده‌روی در مصرف لوازم آرایشی به این خواسته و میل درونی رسید؟

حتی اگر ژنِ خوب هم باشیم و دارای پوستی زیبا و بی‌نقص، آیا این زیبایی همیشگی و ماندگار است؟ گذر عمر و کهولت که طبیعتاً کل وجود آدمی را به زوال می‌برد، در نظر گرفته‌ایم؟

حقیقت آن است که همه‌‌ی ما، حتی اگر بهترین سبک زندگی را نیز داشته باشیم، خواه و ناخواه با گذر زمان توانایی جسمی‌مان کاهش می‌یابد. در مورد پوست نیز بخصوص بعد از سن سی سالگی، ساختارش وارد پروسه پیری می‌گردد. به این شکل که توانایی پوست برای تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد.

این دو پروتئین عامل اصلی شادابی و جوانی پوست هستند . رشته‌‌های فنر مانند کلاژن و الاستین عامل خاصیت کشسانی، سفتی، عدم وجود چین و چروک، شادابی و لیفت پوست هستند.

اما چطور می‌توانیم ژنِ خوب شویم و ژن خوب هم باقی بمانیم؟!!

  • به راحتی و با استفاده از تکینیک میکرونیدلینگ.

میکرونیدلینگ در سال 2015 توسط آکادمی تخصصی پوست و موی آمریکا جزء 5 روش برتر جوانسازی پوست معرفی گردید.

میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اگر بدرستی با سازوکار میکرونیدلینگ آشنا شوید، قطعاً متوجه می‌شوید که چرا صحبت از تحقق آرزوی همیشگی ما مبنی بر جوانسازی ماندگار پوست می‌کنیم.

در تکینک میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه دکتر پن و با کمک سوزن‌های مخصوص معروف به سوزن میکرونیدلینگ، کانال‌های بسیار ظریفی روی پوست ایجاد می‌شود، به این کانال‌ها میکروکانال می‌گویند.

هنگام سوزن سوزن شدن پوست رشته‌های کلاژنی شکسته می‌شوند. سیستم ایمنی بدن تحریک شده و با ارسال حجم بالایی از خون به زیر پوست، مواد مغذی را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد تا مجدداً رشته‌هی جدید سنتز و تولید شوند.

به همین سادگی، با تحریک مکانیکال می‌توانیم پوست را مجبور کنیم که خودش را بازسازی و ترمیم کند. بدین ترتیب با ساخت دوباره این پروتئین‌ها پوست بطور دائم جوانسازی می‌شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ

  • رفع جای زخم و اسکار
  • رفع جای جوش
  • رفع لک و کک و مک و سفید شدن پوست
  • رفع چین و چروک
  • رفع سیاهی و چروک دور چشم
  • آبرسانی پوست
  • لیفت پوست و رفع شلی و افتادگی آن
  • ویتامینه کردن پوست
  • رفع تیرگی و سیاهی قسمت‌های مختلف بدن
  • رشد مجدد موها

تجهیزات مورد نیاز برای انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ تکنیکی سخت و پیچیده نیست و حتی با یک دوره آموزش می‌توانید برای خود و اطرافیان نیز آن را اجرا کنید. به طور کلی تجهیزات مورد نیاز برای اجرای آن عبارت است از؛

  • دستگاه دکتر پن
  • سوزن میکرونیدلینگ
  • انواع مختلف کوکتل‌های میکرونیدلینگ

در ادامه هر یک را به طور اختصاصی شرح داده‌ایم.

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن

دکتر پن دستگاه اختصاصی انجام میکرونیدلینگ است و انواع مختلفی دارد. شاید تصور کنید هرچه دستگاه گرانقیمت‌تر باشد کارایی بیشتری هم دارد. اما در مورد دکتر پن، دستگاه‌های گران‌تر صرفاً یک یا دو باتری اضافه دارند و بیشتر شبیه دستگاه تاتو هستند.

مهم‌ترین نکاتی که برای خرید دستگاه دکتر پن بایستی مدنظر قرار دهید، داشتن رگلاتور فلزی، عدم لرزش، تنظیم صحیح عمق سوزن و اعتبار فروشگاه است!

سوزن میکرونیدلینگ

انواع شناخته شده‌ی سوزن میکرونیدلینگ و کاربرد هر یک از آنها عبارت است از؛

  • سوزن نیدلینگ نانو؛ این سوزن برای میکرونیدلینگ کاربرد عملی ندارد و مناسب تکینک مزووایت تراپی است.
  • سوزن نیدلینگ 12 سر: برای درمان جای جوش، جای لک، اسکار، رفع چین و چروک عمیق و جراحات پوستی کاربرد دارد.
  • سوزن نیدلینگ 36 سر: مناسب نیدلینگ سطحی و ملایم است، بخصوص برای افراد دیابتی یا افرادی که شیمی درمانی شده اند و… .

انواع مختلف کوکتل میکرونیدلینگ

در موارد زیادی بخاطر مشکلات تغذیه‌ای و یا سبک غذایی نامناسب، بدن فرد غنی از مواد و املاح معدنی مورد نیاز برای ترمیم شدن پوست بعد از نیدلینگ نیست. در اینصورت ساخت رشته‌های پروتئینی ناقص و زمانبر می‌شود.

برای جبران این کاستی‌ها، همزمان با نیدلینگ کردن از نانوداروهایی بنام کوکتل استفاده می‌شود. هر کوکتلی بسته به مشکل خاص پوست، کاربرد ویژه‌ای دارد. انواع کوکتل و کاربرد هر یک عبارت است از:

  • کوکتل هیالورونیک اسید 5/3%؛ هیالورونیک اسید ماده‌ای جاذب آب است که نقشی مهمی در سنتز رشته‌های کلاژن و الاستین دارد. برای آبرسانی به پوست، لیفت و جوانسازی کاربرد وسیعی دارد.
  • کوکتل کلاژن؛ کوکتل کلاژن از برند استالیدرم، حاوی کلاژن هیدرولیز شده و قابل جذب توسط جریان خون در ابعاد نانو است. این ماده مستقیماً در سنتز رشته‌های پروتئینی وارد می‌شود و نقش بسزایی در درمان جای جوش، درمان جای زخم، اسکار و هر گونه مشکل حاد پوستی دارد.
  • کوکتل ضدلک؛ از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی، وجود لک و کک و مک است که به نحوه قابل توجه‌ی زیبایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کوکتل‌های ضدلک حاوی مواد آنتی اکسیدانی قوی هستند که با چند بار تکرار منظم جلسات میکرونیدلینگ، باعث کمرنگ و حتی محو شدن کامل لکه‌های پوستی می‌گردند.
  • کوکتل ضد چروک؛ چین و چروک زمانی ظاهر می‌شود که قدرت پوست برای سنتز پروتئین‌های ضروری کاهش یابد. اما، میکرونیدلینگ همراه با کوکتل ضد چروک تاثیر چشمگیری در درمان و جوانسازی دائمی پوست دارد.
  • کوکتل مو؛ شاید تعجب کنید ولی میکرونیدلینگ تکینکی برای رشد مجدد موها نیز می‌باشد. برخورد سوزن به ریشه موها باعث تحریک آنها برای رشد مجدد خواهد شد. به این تکنیک در اصطلاح مزواسکالپ سر می‌گویند. در صورت استفاده از کوکتل مو، قطع به یقین سرعت رشد موها افزایش خواهد یافت و در نتیجه کم مویی، ریزش مو، موخوره، نازکی موها و… براحتی درمان می‌شود. بعد از چهار تا پنج جلسه درمانی شاهد رشد شگفت انگیز موها خواهید بود.

  • کوکتل ضد چروک و سیاهی دور چشم؛ نقش بستن چروک‌های پنجه کلاغی جزء اولین نشانه‌های پیری است. با استفاده از این کوکتل، از بوجود آمدن این عارضه می‌توان جلوگیری و یا آن را درمان کرد. بعلاوه، سیاهی دور چشم نیز بسیار ناخوشایند است و جلوه نامناسبی به فرد می‌دهد. با این کوکتل، مشکلات ذکر شده بخوبی قابل درمان است.
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.