تفاوت گروت پایه اپوکسی با گروت پایه سیمانی در چیست؟

0

رپورتاژ

گروت ها یکی از انواع مواد و مصالح شیمیایی ساختمان می باشد که برای پر کردن فضاهای خالی و تخلخل هایی که در عناصر مختلف ساختمانی ممکن است وجود داشته باشد، استفاده می شود. مخلوط کردن و تهیه‌ ی گروت معمولا ساده است و اگر به مقدار خیلی زیادی مورد نیاز نباشد، در همان محل پروژه انجام می ‌شود. اما اگر مقدار گروت مصرفی زیاد باشد، سفارش به کارخانه ‌های مربوطه داده می‌ شود و گروت را با قیمت مناسب در آنجا تهیه خواهد شد.

گروت ها همانند دیگر محصولات محصولات شیمیایی ساختمان انواع مختلفی دارد که از مهمترین آنها میتوان به گروت اپوکسی، گروت سیمانی یا پایه سیمانی، گروت های پلیمری و گروت های منبسط کننده اشاره کرد.

قطعا در بین گروت های نام برده شده تفاوت هایی وجود دارد که کارشناسان ما در کلینیک بتن ایران با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با تفاوت گروت پایه اپوکسی با گروت پایه سیمانی آشنا کنند.

ویژگی های گروت سیمانی چیست؟

گروت MTOFLOW 600 افزودنی منبسط کننده ای است که جمع شدگی طبیعی ناشی از خشک شدن سیمان را جبران می کند. گروت MTOFLOW 600 به شکل پودر تولید شده و علاوه بر منبسط کننده حاوی مواد روان کننده بتن نیز می باشد که ساخت ملات های گروت و ترکیبات سیمانی با نسبت های کمتر آب به سیمان را ممکن می سازد و به این ترتیب موجب افزایش مقاومت نهایی بتن نیز می گردد. بیشترین مقدار انبساط ناشی از استفاده گروت MTOFLOW 600 پیش از آغاز گیرش اولیه سیمان اتفاق می افتد.

فواید گروت سیمانی

گروت سیمانی متشکل از کلیه مواد افزودنی لازم و مواد مورد نیاز سیمان و سنگدانه است و نیاز به هیچ نوع مواد دیگری به جز آب ندارد . این نوع از گروت دارای افزایش حجم کنترل شده است که با ایجاد سیستم انبساط گازی در مرحله بتن تازه، جمع شدگی و نشست در مواد را قابل جبران است.

فواید و کاربردهای گروت سیمانی
فواید و کاربردهای گروت سیمانی

آشنایی با ویژگی های گروت اپوکسی

گروت اپوکسی یک ماده پلیمری است که از ترکیب رزین بیس فنول، هاردنر و پودر سیلیسی که با نسبت معینی با هم ترکیب می شوند به دست آمده و در مدت کوتاهی به سختی اولیه می رسد، در مقابل گروت سیمانی پودر آماده ای است که با آب ترکیب شده و آماده ی مصرف می گردد و عمل آوری و کیورینگ بتن آن مشابه بتن و ملات های تعمیر بتن است.

گروت اپوکسی دو جزئی هم در واقع همان گروت اپوکسی ۳ جزئی ست که پودر سیلیسی در کارخانه به عنوان فیلر به رزین اپوکسی از پیش افزوده شده است. استحکام فشاری و مقاومت کششی گروت اپوکسی چند برابر بیشتر از گروت سیمانی ست و قیمت گروت اپوکسی هم به مراتب از قیمت گروت سیمانی بیشتر است.

فواید گروت اپوکسی

گروت اپوکسی باعث سخت شدن سریع سازه می شود که بستگی به دمای اطراف دارد. گروت اپوکسی دارای قابلیت بالای چسبندگی به زیر کار های معدنی و فولادی دارد. گروت اپوکسی دارای مقاومت در برابر ارتعاشات شدید است. گروت اپوکسی باعث سخت شدن بدون جمع شدگی است. گروت اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابر حملات مواد شیمیایی است. گروت اپوکسی دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالایی است.

گروت های اپوکسی یا گروت های سیمانی؟ کدام یک بهتر است؟

شباهت گروت اپوکسی و گروت پایه سیمانی در این است که اول هر دو در نقش پر کننده مخصوصا زیر صفحات و بیس پلیت ها و شاسی ها و فلنج ها ظاهر می شوند، دوم اینکه قابلیت تحمل نیروی فشاری و انتقال آن از صفحات فلزی به فونداسیون ها را دارند و سومین مورد تشابه در استفاده از گروت های سیمانی و اپوکسی به عنوان ملات ترمیم بتن است و در آخر وزن مخصوص گروت اپوکسی و پایه سیمانی یا اصطلاحا گروت G2 برابر با دانسیته ی گروت اپوکسی سه جزئی بوده و مقدار آن ۲۰۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب است. گروت G3 اپوکسی چه از لحاظ ظاهری و شیمیایی و چه نحوه ی عمل آوری کاملا متفاوت از گروت بر پایه سیمان است.

گروت های اپوکسی برای هر یک از موارد زیر مناسب هستند که استفاده شوند:

  • سازه هایی که در آن نیاز به کسب مقاومت اولیه سریع و بسیار زیاد که منجر به کمترین خرابی گردد.
  • جلوگیری از خوردگی و مقاومت شیمیایی مورد نیاز باشد.
  • سازه لرزش داشته باشد.
  • کمپرسورها و پمپ های دوار.
  • ایجاد یکپارچگی کامل بین سازه و تجهیز نصب شده.
  • پیچ و مهره های کابل ، انکر یا بولت هایی که بارهای کششی زیادی را متحمل شود.
  • تزریق سیستم های اپوکسی بدون فیلر ( پودر- جزء سوم) به ترک ها و نفوذ عمیق برای تعمیر بتن.
  • مقاومت در برابر بار دینامیکی بالا

علاوه بر موارد نام برده شده بالا و همینطور ویژگی های نام برده شده از انواع گروت ها، بهتر است گروت های سیمانی نیز برای موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

  • ساخت و ساز عمومی
  • بولت ها و انکر ها و کابل ها یی نیازی به تحمل بارهای کششی بالا ندارد
  • سازه هایی که نسبت به بار استاتیکی مقاوم است.
  • محیط هایی با دمای بهره برداری بالای 90 درجه سانتیگراد (200 درجه فارنهایت)
کاربردها و فواید استفاده از گروت اپوکسی
کاربردها و فواید استفاده از گروت اپوکسی

موارد استفاده از گروت های اپوکسی و سیمان

پروژه هایی که می توانند از هر دو گروت سیمانی و یا اپوکسی استفاده کنند عبارتند از:

  • هرگونه نصب تجهیزات چرخشی با بار دینامیکی پایین یا در مواردی که قابلیت اطمینان و بهره برداری تجهیزات طولانی مدت از اهمیت خاصی برخوردار نباشد.
  • عناصر سازه ای که در تجهیز نصب شده بار دینامیکی یا چرخشی توسط بلبرینگ ها یا فلکسیبل جوینت ها دفع می شود.

انواع گروت ها با کیفیت مناسب را از کجا می توان خریداری کرد؟

سوال بسیاری از مهندسان و کسانیکه قصد خرید انواع محصولات شیمیایی ساختمانی را دارند این است که بهترین گروت ها با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا بخریم؟

کلینیک بتن ایران تولید کننده انواع محصولات شیمیایی ساختمان می باشد که می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه (www.clinicbeton.ir) انواع محصولات مورد نظر خود مانند انواع گروت، انواع افزودنی های بتن، واتراستاپ ها، ماستیک و درزگیر بتن و … را با هزینه و کیفیت مناسب خریداری کنید.

کلینیک بتن ایران در زمینه تولید مواد شیمیایی ساختمان،خدمات مهندسی مرتبط با سازه های بتنی صنعتی و خدمات آزمایشگاهی مخرب و غیر مخرب بتن فعالیت دارد.

تولید و استفاده از مواد افزودنی بتن بخش مهمی از تکنولوژی بتن و مخلوط های بتنی می باشد، نوآوری و فن آوری در زمینه بتن، مواد افزودنی بتن، شیمی بتن، فرآورده های شیمیایی بتن، فرآورده های ساختمانی بتن و نهایتا شیمی ساختمان و فرآورده های شیمیایی ساختمان و مواد مهندسی ساختمان جزئی از سیاست های زیر بنایی تحقیقاتی کلینیک بتن ایران می باشد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5