واتساپ به صرافت تغییر نظر کاربران برای مهاجرت افتاد! با ارسال پیام‌هایی در بخش Status کاربرانش برای اطمینان‌بخشی حفظ حریم خصوصی‌شان

این پیام‌رسان فیسبوک هنوز با سوءبرداشت‌های مربوط به حریم خصوصی دست و پنجه نرم می‌کند

0

واتساپ شروع به ارسال پیام‌های Status (پیام‌های مشابه استوری در اسنپ‌چت یا Fleets توییتر) برای کاربرانش درباره تعهد به حریم خصوصی کاربرانش کرده است تا شاید به نوعی جبران اشتباه یا سوءبرداشت‌ها درباره اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با فیسبوک کرده باشد.

این پیام‌های درون برنامه‌ای از روز شنبه برای برخی از کاربران در کشورهای انگلیس و ایالات متحده به نمایش درآمدند. برخی از کاربران در هند هم گزارش دادند این پیام‌های Status را دریافت کردند.

سخنگوی پیام‌رسان واتساپ که اکنون در مالکیت فیسبوک است؛ طی نامه‌ای به سایت ورج می‌گوید: «اطلاعات غلط و اشتباه بسیاری در مورد به‌روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی اخیر ما وجود دارد و می‌خواهیم به همه کاربران کمک کنیم تا حقایق مربوط به حریم خصوصی و امنیتی واتساپ درباره افراد را درک کنند.»

او ادامه می‌دهد: «در یک گام رو به جلو، ما می‌خواهیم به‌روزرسانی‌ها را از طریق برگه‌های Status به طور مستقیم به کاربران خودمان بگوییم تا کامل در جریان باشند. اولین به‌روزرسانی ما مجددا تاکید می‌کند واتساپ نمی‌تواند پیام‌های شخصی شما را ببیند و همین‌طور فیسبوک نمی‌تواند محتواهای پیام‌های شما را بازبینی کند؛ چون همه پیام‌ها با رمزنگاری انتها به انتها محافظت می‌شوند.»

واتساپ در این پیام‌ها تاکید می‌کند «چیز جدیدی نیست؛ بلکه تعهد ما به حریم خصوصی شما است». واتساپ در پیام‌های Status یادآوری کرده است که این پیام‌رسان نمی‌تواند پیام‌های شما را ببیند و نه می‌تواند گوش بدهد؛ چون همه پیام‌ها رمزنگاری شدند.

کاربران هنوز سردرگم هستند

این پیام‌های نشان داده شده در بخش Status کاربران، بخشی از تلاش‌های گسترده این پیام‌رسان برای از بین بردن سوءتفاهم‌ها یا سوءبرداشت‌ها درباره به‌روزرسانی آینده سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران است.

واتساپ در این به‌روزرسانی‌ها می‌خواهد نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران روی سرورهای فیسبوک و استفاده کسب‌وکارها را نشان بدهد ولی چون مردم از فیسبوک سابقه بدی از نظر نقض حریم خصوصی به خاطر دارند؛ با این تغییرات واتساپ مخالفت کردند. مردم تغییر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران واتساپ را اشتباهی متوجه شده و تصور کردند این پیام‌رسان می‌گوید نیاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس آن‌ها با فیسبوک دارد.

واتساپ در صفحه FAQ خود درباره این تغییرات به طور مفصل صحبت کرده است و می‌گوید به‌روزرسانی‌ها را از ماه فوریه به ماه می عقب انداخته است. واتساپ در اوایل این ماه میلادی یک بیانیه صادر کرد و اگرچه در تلاش بود سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود را روشن‌تر بیان کند ولی باز به سردرگمی کاربرانش افزود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «به‌روزرسانی شیوه‌های اشتراک داده‌های واتساپ با فیسبوک، روی چگونگی ارتباط خصوصی افراد با خانواده یا دوستان هیچ‌گونه تاثیری نمی‌گذارد. واتساپ هم‌چنان متعهد به حفظ حریم خصوصی افراد است. ما درباره این تغییرات مستقیما از طریق خود واتساپ با کاربران ارتباط برقرار خواهیم کرد تا طی ماه آینده وقت داشته باشند؛ سیاست‌های جدید را مرور کنند.»

در این میان، دو پیام‌رسان تلگرام و سیگنال شاهد افزایش کاربران بسیار بالایی بودند. بسیاری از کاربران واتساپ، پس از اطلاع از سیاست‌های جدید حریم خصوصی این شرکت؛ به پیام‌رسان سیگنال یا تلگرام کوچ کردند.

تلگرام در چند روز گذشته اعلام کرد این قابلیت را برای کاربران واتساپ فراهم کرده است تا تاریخچه چت‌های خود در این پیام‌رسان را به تلگرام منتقل کنند. سیگنال هم ویژگی‌های جدید مانند برچسب‌های متحرک و تصاویر پس‌زمینه را به برنامه خود اضافه کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…
منبع ورج
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.