چگونه در واتساپ یک پیام را بدون ذخیره یک شماره تلفن در فهرست مخاطبان، ارسال کنیم

از شلوغی دفترچه تلفن‌تان جلوگیری کنید

0

واتساپ با بیش از دو میلیارد کاربر ماهیانه در سراسر جهان، محبوب‌ترین پیام‌رسان در میان مردم است. بنابراین، هیچ جای تعجب نیست که فردی ناشناس به شما پیام داده باشد یا بخواهید برای یک شماره تلفنی که در فهرست مخاطبین شما ذخیره نشده؛ پیامی بفرستید.

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان است ولی کامل‌ترین پیام‌رسان جهان نیست و چند ویژگی بزرگ و اساسی ندارد؛ از جمله اینکه امکان ارسال پیام برای یک شماره تلفن، بدون افزودن آن به دفترچه مخاطبین، وجود ندارد.

هر چند وقت یک بار نیاز دارید یک پیام برای شماره موبایل شخصی یا تجاری بفرستید و یا حتی یک تماس کاری بگیرید ولی نمی‌خواهید با اضافه کردن این شماره تلفن‌ها به مخاطبین گوشی، دفترچه تلفن خود را بیش از اندازه شلوغ و به هم ریخته کنید.

چند ترفند برای ارسال پیام و گرفتن تماس ویدئویی با یک شماره تلفن موبایل در واتساپ، بدون نیاز به ذخیره کردن آن در مخاطبین وجود دارد:

با لینک‌های کوتاه واتساپ، یک چت را در مرورگر وب آغاز کنید

در نگاه نخست، شاید این‌طور به نظر برسد که هیچ راهی برای ارسال پیام در واتساپ به یک شماره تلفن خاص، بدون ذخیره در دفترچه مخاطبین نیست.

اما واتساپ دارای قابلیت‌هایی است که احتمالا برای یکپارچه‌سازی در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها طراحی شده است. یکی از این ویژگی‌ها، استفاده از لینک‌های میانبر wa.me برای شروع یک چت با هر شماره تلفن یا حساب کاربری فعال در واتساپ است.

برای استفاده از این ویژگی، کافی است به مرورگر وب خود بروید و آدرس https://wa.me/phonenumber را در نوار آدرس تایپ کنید. فیلد phone number شامل شماره تلفن مورد نظر اما با پیش‌کدهای کشور و منطقه است؛ بدون اینکه هیچ چیزی شبیه به + و – و ۰۰ استفاده کنید. برای مثال، اگر در کشور هند هستید؛ یک لینک کوتاه چت واتساپ می‌شود: https://wa.me/919911223344.

وقتی روی کلید اینتر ضربه می‌زنید؛ واتساپ شما را به یک وب‌سایت با کلید سبز رنگ هدایت می‌کند. با زدن روی این کلید سبز رنگ می‌توانید چت خود را شروع کنید.

استفاده از اپلیکیشن برای چت واتساپ

اگر روش بالا به طرز بیهوده‌ای پیچیده به نظر می‌رسد؛ تعدادی اپلیکیشن وجود دارد که همان کار را انجام می‌دهد و به شما اجازه می‌دهند یک چت واتساپ را بدون ذخیره کردن شماره تلفن در دفترچه مخاطبین، سریع‌تر و آسان‌تر شروع کنید.

یکی از این اپ‌ها WhatsDirect است. کافی است شماره تلفن و پیام چت را وارد این برنامه کنید و روی کلید ارسال ضربه بزنید تا وارد برنامه اصلی واتساپ شوید. این برنامه نیازی به هیچ مجوزی ندارد اما همراه با تبلیغات است. یک اپ جایگزین هم Click است که همان عملکرد را دارد ولی از تبلیغات خبری نیست.

ارسال پیام به شماره تلفن در آیفون، بدون خیره در مخاطبین

در حالی‌که ترفند لینک‌های کوتاه wa.me در مرورگر آیفون نیز کار می‌کند؛ ولی روش‌های بهتری هم برای ارسال پیام به مخاطبین در iOS وجود دارد.

اپلیکیشن shortcuts به شما اجازه می‌دهد یک دسترسی سریع برای وارد کردن شماره تلفن موبایل و آغاز چت بسازید. مراحل کار به صورت زیر است:

۱- اپلیکیشن shortcuts را باز کنید و یک میانبر جدید بسازید

۲- برای اولین اکشن، روی add action بزنید و برای ask for input جست‌وجو کنید.

۳- روی فیلد action بزنید و آن را طوری تنظیم کنید که یک شماره تلفن درخواست کند. به آن یک برچسب برای یادآوری آسان مانند phone number اختصاص دهید.

۳- حالا، اکشن دوم را اضافه کنید. در اکشن دوم باید یک متغیر را تنظیم کنید. در فیلد اول، همان برچسب بالا را تایپ کنید که phone number نامیده می‌شود. در فیلد دوم، provided input را انتخاب کنید. این فیلد اطمینان حاصل می‌کند که شماره تلفن پس از افزوده شدن؛ به فیلد مربوطه اختصاص داده خواهد شد.

۴- برای اکشن سوم، گزینه url را انتخاب کنید. در فیلد url آدرس http://api.whatsapp.com/send?phone=91 را وارد و آن را با متغیری که در بالا تعریف کردیم؛ دنبال کنید. در این صورت، فیلد phone number را فراخوانی خواهد کرد. فراموش نکنید که به جای عدد ۹۱ از کد کشور خودتان استفاده کنید.

۵- در نهایت، برای اکشن چهارم باید مرورگر وبی با آدرس URL مربوطه اجرا کنید.

اکنون، می‌توانید میانبر ساخته شده را به صفحه اصلی آیفون خود اضافه یا از طریق سیری برای راه‌اندازی یک چت واتساپ بدون ذخیره کردن شماره تلفن استفاده کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…
منبع androidauthority
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5