علت‌های وزوز گوش و شیوه تشخیص و درمان آن

0

بسیاری از مردم از وجود صداهای اضافی در گوش خود رنج می‌برند. مهم‌ترین منبع این سروصداها، یعنی اعصاب و انتهاهای مخصوص عصبی درون گوش، با بالا رفتن سن و قرار گرفتن طولانی در معرض سروصدای زیاد فرسوده می‌شوند. در این حالت گوش درونی ممکن است صداهای غیرواقعی به مغز بفرستد.

ممکن است ضربان رگ‌های خونی یا انقباض ماهیچه‌ها را به صورت صدای لرزشی یا نبضی در گوش حس کنید. گاهی بیماران با احساس صداهای زنگ زدن، وزوز، یا صدای جیرجیرک به پزشک مراجعه می‌کنند.

گوش درد، عفونت باکتریایی گوش، جمع شدن مایع در گوش میانی، پارگی پرده گوش، و تجمع چرک گوش می‌توانند ایجاد وزوز گوش کنند. بیماری منیر، که ناخوشی نادر گوش داخلی است، از علل وزوز گوش است. در بعضی موارد، وزوز ناشی از وجود توموری بر روی عصب شنوایی گوش داخلی است.

درمان وزوز گوش

پزشک عفونت گوش را با تجویز آنتی بیوتیک مناسب درمان می‌کند، اما بسیاری از وزوزهای گوش به آسانی درمان نمی شوند. برای از بین بردن آن روشهای زیر را امتحان کنید.

آسپیرین زیاد نخورید. مبتلایان به ورم مفاصل باید دقت کنند که مقادیر زیاد آسپیرین می‌تواند باعث وزوز گوش شود، گرچه علت آن مشخص نیست. خوردن یک یا دو آسپیرین در روز اشکالی ندارد، اما خوردن هشت تا ده عدد آن ممکن است مشکل آفرین باشد.

سیگار نکشید. یک دلیل دیگر برای نکشیدن سیگار: نیکوتین موجود در سیگار محرکی است که بر روی عصب شنوایی گوش داخلی تأثیر می‌گذارد. اگر دچار وزوز گوش هستید، کشیدن سیگار مانند کوبیدن پتکی بر سر شماست.

نمک زیاد نخورید. زیادی نمک باعث احتباس مایع در گوش می‌شود که در نهایت به تورم و فشار بر روی اندام‌های شنوایی می‌گردد. این حالت ممکن است باعث وزوز گوش، کاهش شنوایی، و سرگیجه شود.

کافئین نخورید. کافئین نیز یک محرک است و می‌تواند وزوز گوش ایجاد کند. از صداهای بلند بپرهیزید. صداهای بلند وزوز گوش را تشدید می‌کنند. بهتر است از آن‌ها دوری کنید. اگر در محیط کار ناچار به تحمل صدا هستید از گوش بند مخصوص استفاده کنید.

به صدای آب گوش کنید. بسیاری از بیماران می‌گویند که در هنگام دوش گرفتن وزوز گوش را نمی‌شنوند. احتمالا صدای آب مانع شنیدن وزوز می‌شود. چون صدای آب این تأثیر را دارد، برخی پزشکان توصیه می‌کنند که صدای جریان آب را ضبط کنید و قبل از خواب یا وقتی نیاز به استراحت دارید به آن گوش کنید.

آرامش داشته باشید. وجود ارتباط بین وزوز گوش و تنش روانی مشخص است. با استفاده از ورزش‌های آرامش‌بخش تنش را کاهش دهید. گاهی اضطراب عامل وزوز است. در این صورت پزشک داروی ضد اضطراب برایتان تجویز می‌کند.

چرک گوش را پاک کنید. اگر تجمع چرک گوش باعث وزوز گوش شماست، از قطره‌های پاک‌کننده چرک گوش استفاده کنید. البته بهتر است اول به پزشک مراجعه کنید، شاید عفونت عامل آن باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.