هر آنچه که باید در مورد اوتیسم در دختران بدانیم

0

رپورتاژ

ممکن است پزشکان اوتیسم در دختران را به درستی تشخیص ندهند زیرا این بیماری در پسران بیشتر دیده می شود. دختران بزرگتر که اشکال خفیف تری در اوتیسم دارند ممکن است علائم خود را پنهان کنند و یا برای سازگاری با همسن و سالان خود بیشتر به خود فشار بیاورند.

تشخیص به موقع می تواند به دختران اوتیسمی کمک کند تا از پشتیبانی درستی برخوردار شوند ، بنابراین شناخت علائم این بیماری در دختران مهم است.اوتیسم یک بیماری روانی است که می تواند توانایی فرد در برقراری ارتباط و تعامل با دیگران را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، علائم در افراد بسیار متفاوت است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تخمین می زنند که از هر 59 کودک حداقل یک نفر مبتلابه اوتیسم دارد. محققان تخمین می زنند که پسران “چهار برابر” بیشتر از دختران به این اختلال دچار میشوند. پزشکان ممکن است در تشخیص اوتیسم در دختران دچار مشکل شوند زیرا اکثر علایم تشخیصی مربوط به پسران میباشد و  یا اینکه ممکن است گاهی دختران علائم را پنهان کنند.

 

علائم اوتیسم در دختران

علائم اوتیسم در دختران و پسران یکسان است ، اما به احتمال زیاد این علایم در دختران کمتر به چشم می آیند و گاهی از آنها چشم پوشی می شود .همچنین هر فرد متفاوت است و علائم  نیز در افراد مختلف متفاوت است.

اوتیسم چنان دامنه وسیعی از علائم را پوشش می دهد که اکنون اختلال طیف اوتیسم  ASD پذیرفته ترین اصطلاح برای آن است.

بسیاری از کودکان اوتیسم در تعامل و ارتباطات اجتماعی مشکل دارند.

برخی از نمونه های علائم شایع عبارتند از:

– تا 12 ماهگی به شنیدن نام خود عکس العملی نشان نمیدهند.

– ترجیح می دهند در آغوش گرفته نشوند

– دستورات را دنبال نمی کنند

– نگاه نکردن به چیزی وقتی شخص دیگری به آن اشاره می کند

– از دست دادن مهارت های خاص ، مانند گفتن کلمه ای که قبلاً می توانستند آن را بگویند

– مشکل در بیان آنچه که می خواهند یا نیاز دارند

– مشکل در درک احساس دیگران

– اجتناب از تماس چشمی

سایر خصوصیات کلیدی رفتار اوتیسم ، فعالیت های غیر عادی و تکراری است.

برخی از نمونه های معمول عبارتند از:

– در انطباق با یک تغییر مشکل دارند

– رفتار غیرمعمول  در ارتباط با  اسباب بازی ها و اشیا

– تکان خوردن از این طرف به آن طرف

– صرف وقت زیادی برای مرتب کردن وسایل

– تکرار کلمات ، عبارات یا اصوات خاص

– داشتن پاسخ غیرمعمول به برخی بوها ، طعم ها یا اصوات

– مشکلات حرکتی ، از جمله اختلالات تعادل و مهارت های حرکتی نامتعادل

بیشتر این علائم در دوران نوزادی یا اوایل کودکی ظاهر می شوند ، اگرچه ممکن است پزشک همیشه آنها را تشخیص ندهند. علائم دیگر ممکن است تا زمانی که کودک بزرگتر شود آشکار نشود.

تفاوت اوتیسم در دختران و پسران :

اوتیسم در پسران بیشتر از دختران است. این می تواند به این معنی باشد که والدین ، ​​مراقبان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ممکن است کمتر به دنبال علائم اوتیسم در دختران باشند. کلیشه ها در مورد رفتارهای معمول زن و مرد می تواند باعث شود برخی از علایم اوتیسم در دختران نادیده گرفته شود .

بسیاری از مردم فکر می کنند دختران به طور طبیعی ساکت ترند و یا بیشتر از پسران تمایل به بازی به تنهایی دارند. با این حال ، کمتر صحبت کردن و ترجیح دادن تنهایی می تواند از علائم اوتیسم باشد.

برخی شواهد نشان می دهد که علائم خاصی از اوتیسم در پسران بیشتر از دختران است. به عنوان مثال ، رفتارهای تکراری و مشکل در کنترل تکانه و هیجانات  ممکن است در پسران اوتیسم بیشتر از دختران اوتیسم دیده شود. بنابراین تشخیص این علائم نسبت به مشکلات ارتباطی یا معاشرت آسان تر است.

دختران و پسران ممکن است با علائم اوتیسم متفاوت برخورد کنند. دختران ممکن است علائم خود را پنهان کنند یا وقت و انرژی بیشتری برای یادگیری هنجارهای اجتماعی بگذارند.

دختران اوتیسم  بیشتر از پسران اوتیسم می توانند رابطه دوستانه برقرار کنند. این  موضوع می تواند اوتیسم را پنهان کند ، زیرا بسیاری از پزشکان دشواری در معاشرت را یکی از علائم اصلی اوتیسم می دانند.

اضطراب ، افسردگی و اختلالات شخصیتی همگی می توانند برخی از علائم بیماری اوتیسم را به همراه داشته باشند ، که ممکن است باعث تشخیص اشتباه پزشک شود.

استرس و اوتیسم در دختران :

اوتیسم می تواند برای برخی افراد استرس ایجاد کند. این  موضوع می تواند منجر به رفتارهای مختلف در دختران و پسران شود. دختران بیشتر احتمال دارد که به استرس واکنش نشان ندهند یا واکنش کمتری نشان دهند به گونه ای که ممکن است اطرافیان بلافاصله متوجه آن نشوند، اما  پسران ممکن است بیشتر در مقابل استرس واکنش نشان دهند – مثلاً از خود عصبانیت یا بدرفتاری نشان دهند . این رفتارها در پسران بیشتر دیده می شود و ممکن است به تشخیص راحت تر اوتیسم کمک نماید

پنهان کردن علایم اوتیسم در دختران :

دختران ممکن است خودآگاهی بیشتری داشته و همچنین از “سازگاری” اجتماعی آگاهی بیشتری داشته باشند. این موضوع می تواند به این معنی باشد که آنها قادر هستند علائم اوتیسم را در دوران کودکی خود پنهان کنند. هرچه سن دختران بالاتر رود و هنجارهای اجتماعی و دوستی های آنها پیچیده تر شوند ، ممکن است در روابط با دیگران  دچار مشکل شوند . این می تواند به این معنی باشد که ممکن است تا اوایل سال های نوجوانی  مشکل اوتیسم انها تشخیص داده نشود.

عدم وجود مطالعات کافی در مورد اوتیسم در دختران:

عدم درک عمومی در مورد اوتیسم ممکن است به این معنی باشد که متخصصان مراقبت های بهداشتی ، معلمان ، والدین یا مراقبان ممکن است متوجه علائم در دختران نشود.

همچنین لازم به ذکر است که متخصصان مراقبت های بهداشتی آزمایش های غربالگری اوتیسم را بیشتر با استفاده از مطالعات موردی مردانه ایجاد کردند. این می تواند به این معنی باشد که این آزمایشات علائمی را که بیشتر در دختران مشاهده می شود را به درستی تشخیص نخواهند داد .

تحقیقات بیشتر در مورد چگونگی تفاوت علائم اوتیسم بین دو جنس می تواند به بهبود روش های تشخیص کمک کند.

انواع اوتیسم:

ASD طیف گسترده ای از علائم و رفتارهای اوتیسم را پوشش می دهد.

– برخی از افراد مبتلا به اوتیسم مشکل یادگیری دارند و نیاز به مراقبت اضافی دارند.

– بسیاری از افراد اوتیسمی عملکرد بالایی دارند. به این معنا که  به صورت کامل در امور روزمره مربوط به زندگی اجتماعی مشارکت دارند .

– معمولا کودک دارای اوتیسم با عملکرد بالا دارای مهارت های اجتماعی متناسب با سن خود است. تشخیص این نوع اوتیسم دشوارتر است و برخی از پزشکان ممکن است قادر به تشخیص علایم نباشند .

– بین بیماری های خاص و افزایش احتمال اوتیسم ارتباط وجود دارد. این شرایط شامل سندرم X شکننده ، توبروز اسکلروز و صرع است.

اگر فکر می کنید فرزند شما مبتلا به اوتیسم است چه کاری باید انجام دهید:

معمولا پزشک در یک ویزیت مراقبت های بهداشتی معمولی ، باید بتواند علائم اولیه اوتیسم را قبل از رسیدن کودک به 2 سالگی تشخیص دهد .

معمولا پزشک سوالاتی در مورد رفتارهای خاص  مانند لبخند زدن برای اولین بار ، خزیدن و ایجاد صدا برای بررسی رشد کودک خواهند پرسید.

تشخیص به موقع می تواند به کودکان و خانواده های آنها کمک کند تا از پشتیبانی درستی برخوردار شوند و رفتارهای خاص اوتیسم را بهتر بشناسند

در بعضی موارد ، علائم ممکن است کمتر مشهود باشد و پزشک نتواند اوتیسم را در دوران نوزادی تشخیص دهد. کودکان بزرگتر ممکن است نیاز به غربالگری برای ASD داشته باشند.

غربالگری معمولاً شامل یک سری آزمایشات ساده برای بررسی گفتار ، یادگیری و رفتار کودک است.

لازم به ذکر است که کودک ممکن است یک یا چند علامت مرتبط با اوتیسم  را نشان دهد اما اوتیسمی نباشد. به عنوان مثال ، اجتناب از تماس چشمی و دلبستگی به کارهای روزمره از ویژگی های شخصیتی کاملاً متداول است.

کودکان اوتیسم ممکن است علائم متعددی داشته باشند که بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد.  این کودکان ممکن است قادر به پنهان کردن  این علائم باشند ، اما این کار می تواند باعث استرس آنها شود.

کودکان اوتیسم همچنین  ممکن است در معرض آزار و اذیت و آزار قرار گیرند. والدین ، ​​مراقبان و معلمان باید از این موارد آگاه باشند تا بتوانند آمادگی لازم را برای آموزش سایر کودکان در این شرایط داشته و از کسانی که به آن مبتلا هستند پشتیبانی کنند.

مرکز پرستاری مهر آپامه  با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند ، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمت پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را اولویت اصلی خویش قرار داده است.   برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با کارشناسان این مرکز تماس021-41124 حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.