اپلیکیشن وومبو Wombo: اپلیکشنی که هر عکس ساده‌ای را تبدیل به خواننده یک ترانه مشهور می‌کند

0

به تازگی ما از کار اپ و سایت Deep Nostalgia خیلی به هیجان آمده بودیم. با دیپ نوستالژیا می‌شد یک عکس پرتره را متحرک کرد. یعنی فرضا شما می‌توانستید عکس پدربزرگ یا مادربزرگ خود یا هر عکس دلخواه دیگر را بدهید و یک ویدئوی چند ثانیه‌ای ساده تحویل بگیرید که در آن شخص کمی جهت سرش را تغییر می‌دهد و به گوشه‌ای می‌نگرد و حالت صورتش کمی عوض می‌شود یا لبخند ریزی می‌زند.

اما فناوری هوش مصنوعی و دیپ فیک، اصلا نمی‌خواهد در همین جا متوقف شوند و ما به زودی با هجوم اپلیکیشن‌های تفریحی و شاید کاربردی تغییر چهره و تبیدل چهره به ویدئو روبرو خواهیم شد.

اپلیکیشن تازه‌ای که چند روزی است خیلی داغ شده، اپلیکیشن وومبو Wombo نام دارد.

کاری که این اپلکیشن می‌کند چند گام جلوتر از دیپ نوستالژیا است، به این ترتیب که می‌توانید از خودتان یک عکس بگیرید یا یک عکس پرتره دلخواه به آن بدهید. در گام بعد در فهرست ترانه‌ها، یکی را انتخاب می‌کنید، مثلا ترانه  I Will Survive را.

بعد در عرض کمتر از یک دقیقه اپلیکیشن ویدئوی کوتاهی برایتان درست می‌کند که در آن عکس پرتره، در حال خواندن همان ترانه دیده می‌شود.

جالب است که اپلکیشن به صورت بسیار هوشمند حرکات لب و چهره و تکان خوردن سر یا حتی گردن را تنظیم می‌کند.

اپلیکیشن وومبو  گرچه تفریحی است، اما نشان از پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی دارد و اندکی از دنیای نوینی را به ما نشان می‌دهد که در ان تغییر ویدئو برای هر کسی ممکن است.

اما به غیر از این کاربردهای تفریحی، این دسته اپلیکیشن‌ها و ابزارها وقتی تکامل پیدا می‌کنند، چه کاربردی می‌توانند داشته باشند؟

تصور کنید که روزی این بازارها چند عکس باکیفیت و ویدئو و چند نمونه صدا از شما بگیرند و بعد آواتار دوقلوی مجازی شما را درست کنند!

شما می‌توانید متن‌هایتان را به این آواتار بدهید تا با صورتی که می‌پسندید قرائت کند.

این آواتارها همچنین به مسئولان روابط عمومی خوبی هم خواهند شد.

کاربرد سینمایی را هم که قبلا توضیح داده بودم و احتمالا ما در یکی دو دهه آینده موجی از فیلم‌های بر پایه شخصیت‌های AI را خواهیم دید.

همه اینها آیا می‌تواند منجر به دگرگونی در هنر، روابط میان‌فردی، خبررسانی و حتی اقتصاد بشود.

اما در مورد اپلیکیشن فعلی وومبو باید بگوییم که در بازه زمانی‌ای که برخی از ما از دیپ فیک به ترس افتاده‌ایم، ویدئوهای مفرحی که کاربران با استفاده از آن از شخصیت‌های مشهور می‌سازند و به اشتراک می‌گذارند، نوعی تسلی خاطر و تفریح در شرایط کرونایی شده.

ایده ساخت این اپلیکیشن وقتی به ذهن سازنده اپ رسید که وقتی پیش دوستش رفته بودند به بام ساختمان رفته بودند و سیگاری می‌کشیدند.

این اپلیکیشن ماه فوریه در کانادا به بازار آمد و هم‌اینک هم نسخه اندروید و هم نسخه iOS دارد و دو میلیون بار مجموعا دانلود شده ست.

فعلا شما از میان فهرست تنها 15 ترانه می‌توانید انتخاب کنید.

یک جورهایی وومبو دنیای عاشقان هوش مصنوعی و دیپ فیک و «میم»‌سازهای اینترنتی را به هم پیوند داده است.

ویدئوهای وومبو در حد «معتدلی» طبیعی هستند. کیفیتی دارند که هم توی ذوق نمی‌زند و هم هر کسی می‌داند که تصنعی هستند.

کارشناسان و روزنامه‌نگاران مدتی است که سعی می‌کنند با مقالاتی خطر زودباوری و دیپ‌فیک‌ها را گوشزد کنند. اما حالا وومبو با شیوه ساده‌تری می‌تواند به میلیون‌ها نفر آموزش بدهد که هر ویدئویی قابل استناد نیست و در دنیای کنونی دیگر ویدئوها هم می‌توانند جعل بشوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5