کلینیک گوش و شنوایی دانیال

0

رپورتاژ

کلینیک شنوایی دانیال با استفاده از کادر مجرب سعی در پیدا کردن اختلالات شنوایی مراجعه کنندگان و برطرف کردن آن دارد. در این مرکز انجام تست شنوایی ، مشاوره و تجویز سمعک در یک جلسه امکان پذیر میباشد. همچنین در این مجموعه لابراتوار سمعک برای انجام کارهایی از قبیل تعمیر مشکلات احتمالی سمعک، ساخت قالب های ضد صوت و ضد آب، قالب های سمعک پشت گوشی و تعویض پوسته سمعک های داخل گوشی وجود دارد.

خدمات ارائه شده در کلینیک شنوایی دانیال شامل موارد زیر می باشد:

تست شنوایی رفتاری یا ادیومتری

آزمایشی است که طی آن میزان شنوایی فرد اندازه گیری و ثبت میشود و نوع کم شنوایی مشخص میشود. برای انجام این تست از مراجعه کننده درخواست میشود که درون اتاق آکوستیک نشسته و به صداهای فرستاده شده از طربق هدفونی که بر روی گوش قرار گرفته شده و توسط شنوایی شناس به صورت جداگانه به هر گوش ارسال میشود؛ پاسخ دهد. در صورت مشاهده کم شنوایی در فرد، تجویز سمعک با توجه به نتیجه به دست آمده توسط شنوایی شناس انجام می پذیرد.

تست تمپانومتری

برای چکاپ و ارزیابی عملکرد گوش میانی و پرده تیمپان ، رسانایی استخوانچه های گوش میانی با استفاده از تغییرات فشار در کانال گوش خارجی انجام میشود. این تست برای سنجش گوش میانی است و حساسیت شنوایی را تخمین نمیزند. آزمون تمپانومتری میتواند وجود یا عدم وجود مایع یا عفونت در گوش میانی ، چسبندگی و یا از هم گسیختگی استخوانچه ای ، وجود پارگی یا سوراخ در پرده گوش و یا مشکلات شیپور استاش را تشخیص دهد. در حین آزمایش تمپانومتری؛ جویدن ، خمیازه کشیدن , عطسه کردن و صحبت کردن به علت تداخل ایجاد کردن در روند تست نباید انجام شود. سر فرد حین آزمایش باید ساکن و بدون حرکت باشد. نمودار و گراف های به دست آمده از این تست تمپانوگرام نام دارد که شکل های گوناگونی با توجه به انواع بیماری ها میتواند داشته باشد.

ارزیابی رفلکس آکوستیک

در افراد نرمال با شنوایی طبیعی وقتی یک محرک آکوستیکی  با شدت بالا به کانال گوش خارجی فرستاده میشود؛ یک عضله کوچک که در گوش میانی وجود دارد به صداهای بلند واکنش نشان میدهد و منقبض میشود، به این پدیده رفلکس آکوستیک میگویند. این رفلکس نقش حفاظتی دارد واز آسیب رساندن صدای بلند به گوش داخلی جلوگیری میکند. وجود عفونت در گوش خارجی و میانی و همچنین اختلالات مسیر حسی و عصبی عبور رفلکس در سیستم شنوایی محیطی و مرکزی میتواند سبب افزایش آستانه های رفلکس و یا عدم وجود رفلکس در فرکانس های مورد بررسی شود.

تست  ETF

تست شپور استاش، ETF نام دارد. شیپور استاش لوله باریکی است که به گوش میانی و پشت بینی متصل است. وظیفه آن تهویه هوای گوش میانی و تنظیم فشار هوا در دو سمت پرده گوش میباشد. اختلال در عملکرد این لوله میتواند باعث عفونت گوش میانی و حتی پارگی پرده گوش ناشی از عفونت شود. آزمون ETF هم در شرایطی که پرده گوش سالم است و هم در شرایط پارگی پرده گوش انجام میشود. معمولا قبل از انجام عمل ترمیم پرده گوش تست ETF انجام میشود تا از صحت عملکرد شیپور استاش مطلع باشند.

ارزیابی وزوز گوش

وزوز گوش به معنای شنیدن یک صدای شبیه سوت ، خش خش ، صدای باد و… در گوش و یا سر بدون منبع خارجی می باشد. شدت وزوز درک شده در افراد متفاوت است و فقط تعداد کمی از افراد شدت بلند وزوز را تجربه می کنند. میزان آزاردهندگی وزوز به شرایط فردی بستگی دارد و مستقل از شدت وزوز میباشد ، در برخی افراد با وجود اینکه شدت وزوز اندک است اما میزان آزاردهندگی آن برای فرد بالا است. برخی از افراد بر این باور هستند که وزوز باعث کم شنوایی آن ها میشود که باید گفت این تصور اشتباه است و در بسیاری از موارد برعکس این اتفاق می افتد و کم شنوایی علت به وجود امدن وزوز میشود که با استفاده از سمعک و برطرف کردن مشکل شنوایی با سمعک مناسب وزوز هم برطرف میشود.

مشاوره و تجویز سمعک

با توجه به نتیجه تست به دست آمده از ادیومتری، متخصص شنوایی شناس، مشاوره لازم برای نوع سمعک متناسب با افت شنوایی را میدهد. در این جلسه انواع سمعک های پشت گوشی یا داخل گوشی و دلیل استفاده یا معایب استفاده از مدل های مختلف سمعک (داخل گوشی و یا پشت گوشی) برای مراجعه کنندگان شرح داده میشود. در اکثر موارد تجویز سمعک، قالب گیری به عنوان یکی از مراحل اساسی تجویز و یا ساخت سمعک است که در همان جلسه مشاوره انجام میشود. در کلینیک دانیال پیشرفته ترین سمعک های در حال حاضر دنیا در اختیار مراجعه کنندگان قرار میگیرد.

آدرس کلینیک دانیال:

بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به زرتشت، نبش کوچه روشن، پلاک 1802، ساختمان اطبا، طبقه سوم، کلینیک دانیال

برای اطلاع از قیمت سمعک و مراحل ساخت سمعک با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

02186035909

02186035953

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.