سمعک نامرئی

0

رپورتاژ

با پیشرفت تکنولوژی امکان تولید کوچکترین سمعک ها فراهم شده است.  سمعک نامرئی ,‌سمعکی است هستند که به طور کامل درون مجرای گوش قرار میگیرد به گونه ای که اگر از بیرون به گوش فرد استفاده کننده نگاه کنیم هیچ قسمتی ازاین سمعک ها دیده نخواهد شد .سمعک نامرئی همانند تمامی سمعک های دیگر دارای پردازنده های خاص خود میباشد , با این تفاوت که پوسته یا قالب این سمعک ها برای هر فرد متفاوت است و بر اساس شکل مجرای گوش به صورت اختصاصی برای هر فرد ساخته خواهد شد. این سمعک ها افت های شنوایی ملایم و متوسط را به راحتی پوشش می دهند.

سمعک نامرئی دارای مزایای منحصر به فردی است :

مهمترین موضوع در این باب سایز کوچک سمعک نامرئی است که باعث مصرف کمتر باتری و استفاده از باتری های کوچکتر شده است. علاوه بر این مسئله , میتوان به استفاده طبیعی از جهت یابی لاله ی گوش استفاده نمود. در واقع قرارگیری سمعک نامرئی در داخل مجرای گوش تاثیری بر اثرات طبیعی لاله ی گوش بر دریافت صداها نداشته و فرد استفاده کننده صدای طبیعی تر و بهتری را دریافت خواهد نمود. تا دهه ی گذشته امکان کنترل صدا توسط کاربر در این سمعک ها فراهم نبود (امکان کم و زیاد کردن صدا). اما امروزه با استفاده از ریموت کنترل های کوچک وایرلس و یا اپلیکیشن های موبایل امکان تغییر صداها توسط کاربر فراهم شده است.

اما سمعک نامرئی  برای همه ی افراد مناسب نمی باشد و امکان ساخت ان فقط در شرایط خاصی فراهم است :

  • میزان افت شنوایی نباید از حد خاصی بیشتر باشد(این سمعک ها برای افراد با افت شنوایی شدید وعمیق مناسب نیست)
  • اندازه و قطر مجرای گوش باید به اندازه ای باشد که قطعات لازم براحتی در درون قالب شبیه سازی شده بر اساس گوش کاربر قرار گیرد.
  • اگر گوش کاربر دچار عفونت شده باشد و یا ترشح دائمی داشته باشد , بلند گو و دیگر قطعات سمعک دچار نقص عملکرد شده و کارایی سمعک کاهش می یابد . علت این موضوع این است که سمعک های نامرئی به طور مستقیم در معرض رطوبت , جرم گوش و ترشحات قرار دارد.

روند تجویز سمعک نامرئی به این گونه است که متخصص شنوایی (ادیولوژیست) بر اساس تست های شنوایی و قالبگیری حرفه ای سمعک نامرئی مورد نظر را سفارش خواهند داد تا پس از ساخت پوسته ی مخصوص گوش کاربر سمعک نامرئی ساخته شود.

سمعک نامرئی از نسل سمعک دیجیتال است که در آن قالب سمعک به گونه ای طراحی می شود که در داخل گوش آشکار نباشد. سمعک های IIC یا سمعک های نامرئی امروزه با استقبال فراوانی از طرف بیماران روبرو شده اند. این سمعک ها همانند سمعک دیجیتال و سمعک آنالوگ دارای اجزای اصلی یعنی میکروفون، پردازشگر، رسیور، تقویت کننده و باتری می باشند. در واقع تنها عاملی که باعث محبوبیت سمعک نامرئی شده است ظاهر ناپیدای ان در درون گوش می باشد.

به علت قرار گیری سمعک در عمق کانال گوش، بیمار توانایی تنظیم دستی سمعک را ندارد. امروزه برای رفع این مشکل، سمعک نامرئی مجهز به تکنولوژی وایرلس شده اند. در واقع می توان سمعک نامرئی وایرلس را بارزترین سمعک موجود در بازار امروز سمعک دانست.

محدوده پوشش کم برای افت شنوایی سمعک نامرئی

سمعک نامرئی برخلاف سمعک پشت گوشی قادر به پوشش افت هایشنوایی بالا در حد شدید تا عمیق نمی باشند. بهترین محدوده پوشش کم شنوایی برای سمعک نامرئی براساس بهره ای که تولید میکنند ملایم تا متوسط می باشد. البته امروزه بعضی از شرکت ها ادعا می کنند که سمعک های نامرئی برای پوشش تا حد شدید نیز ساخته اند.

محدودیت استفاده از سمعک نامرئی

بعضی از گروهها در استفاده از سمعک نامرئی محدودیت دارند از جمله کودکان که کانال گوش آنها به مرحله تکامل نرسده باشد و در حال رشد باشد و یا افراد سالخورده ای که امکان استفاده نداشته باشند و یا بیمارانی که ترشج مداوم گوش دارند.

مکان یابی بهتر سمعک نامرئی

لاله گوش در جمع آوری صدا نقش دارد. لاله گوش هم چنین در مکان یابی صدا نقش دارد. در استفاده از سمعک نامرئی، لاله گوش می تواند نقش خود را ایفا کند. مکان یابی در افراد با نقص شنوایی دچار اختلال می شود. سمعک نامرئی می تواند تا حدودی به این افراد کمک کند.

رضایت مندی بالای بیماران در استفاده از سمعک نامرئی

رضایت بیمار از سمعک در توانبخشی افراد با سمعک نقش مهمی دارد. هر چقدر میزان رضایت از سمعک بالا باشد میزان کارایی سمعک نیز بالا می رود. سمعک نامرئی به علت اشکار نبودن مورد توجه بیمران قرار می گیرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5