بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم؟

0

رپورتاژ

کامپوزیت دندان یکی از روش های بسیار محبوب دندان پزشکی است که این روزها بسیار از آن استفاده می شود. از تاثیری که زیبایی دندان ها بر روی ظاهر هر شخص می گذارد نمی توان چشم پوشی کرد. به دلیل پیشرفتی که تکنولوژی در سال های اخیر داشته است روش های بسیار زیادی به وجود آمدند که به وسیله آن ها می توان دندان ها را صاف، زیبا و یک دست کرد.

کامپوزیت دندان یکی از روش های زیبایی دندان ها است که این روزها بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. قبل از این که بخواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم، نیاز است تا به توضیح برخی از موارد مربوط به کامپوزیت دندان بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کامپوزیت دندان به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت کامپوزیت دندان

کامپوزیت یک روش زیبایی دندان است. در این روش بر روی دندان ها یک ماده سفید رنگ قرار می گیرد. این ماده سفید رنگ در تناژهای رنگی مختلفی وجود دارد که هر شخص بنا به نیاز و البته سلیقه خود می تواند یکی از آن رنگ ها را انتخاب نماید.

از کامپوزیت دندان معمولا برای از بین بردن کجی، تیرگی و ناهمترازی دندان ها استفاده می شود. اگر در دسته افرادی هستید که دندان هایتان ظاهری زشت را دارد و به دنبال پیدا کردن یک راه حل مناسب برای برطرف کردن آن ها هستید و درباره مراقبت های کامپوزیت پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم

کاربردها و طول عمر کامپوزیت

تقریبا تمامی افراد امکان استفاده کردن از کامپوزیت را برای دندان های خود دارند. در این میان اما افرادی که زیر 18 سال سن دارند، نباید از این روش استفاده کنند چرا که در صورت استفاده از این روش ممکن است دندان هایشان آسیب ببیند.

اصلی ترین هدفی که کامپوزیت دندان دنبال می کند این موضوع است که هرگونه لکه زردی که بر اثر علت های مختلفی بر روی دندان ها به وجود آمده است را از بین ببرد.

بسیاری از افرادی که به دنبال کامپوزیت کردن دندان های خود هستند، ممکن است این سوال برایشان پیش آید که طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟ در پاسخ باید گفت ماندگاری کامپوزیت دندان بستگی به مراقبت های شما از دندان هایتان دارد. معمولا مدت زمان ماندگاری کامپوزیت دندان 4 تا 5 سال است. البته ماندگاری این مدت زمان برای تمامی افراد یکسان نیست و بستگی به مراقبت هایی دارد که افراد بعد از انجام کامپوزیت انجام می دهند. بسیاری این تصور را داشتند که کامپوزیت دندان یک روش دائمی است در صورتی که چنین تصوری اشتباه است و بعد از مدت زمان مشخصی نیاز است تا مجدد عمل کامپوزیت بر روی دندان ها انجام شود.

سفید شدن دندان

بعد از کامپوزیت دندان چه خوراکی هایی را نخوریم؟

از آن جایی که دندان ها بعد از انجام عمل کامپوزیت بسیار حساس تر از قبل می شوند، نیاز است تا به یک سری از توصیه ها عمل شود.

از خوردن خوراکی هایی که شامل مقدار زیادی اسید همچون گوجه فرنگی، لیمو ترش و… اجتناب کنید. این مواد غذایی به دلیل خاصیت اسیدی که دارند، باعث می شوند تا پیوند و اتصالی که بین کامپوزیت و مینای دندان وجود دارد، از بین برود. مصرف الکل نیز از آن دست مواردی است که باید از مصرف آن دوری نمایید. این ماده به مرور زمان باعث می شود تا مواد کامپوزیتی که بر روی دندان ها قرار دارند، از بین برود. نوشیدن چای، قهوه و مواد غذایی که شامل رنگ های مصنوعی هستند نیز باعث می شوند تا رنگ دندان ها به سرعت تغییر کند و زرد شود.

خوردن مواد خوراکی چسبناک مانند شکلات، آبنبات و… را نیز به کل فراموش کنید، چرا که ممکن است به کامپوزیت دندان ها آسیب برسانند.

اگر می خواهید تا از انجام کامپوزیت بهترین نتیجه ها را بگیرید باید به بایدها و نبایدهای بعد از انجام این روش توجه ویژه ای را داشته باشید. یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که نقشی کلیدی را در مدت زمان ماندگاری کامپوزیت دندان ها ایفا می کند، مسئله رژیم غذایی است.

شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که با وجود این همه حساسیت، بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم؟ در این خصوص تنها دندان پزشک معالج شما می تواند اظهار نظر کند. بهتر است این مورد را از دندان پزشک معالج خود سوال کنید که بعد از انجام کامپوزیت دندان چه مواد غذایی را مصرف کنید.

بعد از انجام کامپوزیت مجاز به مصرف کدام مواد غذایی هستیم؟

پاسخ دادن به این سوال کمی مشکل است چرا که نمی توان برای همه افراد یک رژیم غذایی مشخصی را در نظر گرفت. برخی مواد خوراکی اما هستند که بیش تر دندان پزشکان برای مصرف آن ها بعد از انجام کامپوزیت اتفاق نظر دارند.

مصرف مرغ، ماهی و گوشت قرمز هیچ گونه ممنوعیتی را ندارد و یکی از مواردی است که همه افراد بعد از انجام کامپوزیت می توانند از آن استفاده کنند. نکته مهمی که وجود دارد این موضوع است که این مواد غذایی باید کاملا پخته شوند تا بتوانید آن ها را مصرف کنید.

از خوردن غذاهایی که سفت هستند نیز دوری کنید. خوردن غذاهای سفت باعث می شود تا به دندان ها فشار بیش تر از حالت معمول وارد شود. همین فشار در دراز مدت باعث می شود تا به دندان ها آسیب وارد شود؛ از این رو بهتر است از مواد غذایی که نرم هستند استفاده کنید و سعی کنید تا غذاهایی که مصرف می کنید کاملا پخته شده باشند.

بعد از خوردن چای و قهوه در سریع ترین زمان ممکن دندان های خود را به وسیله مسواک شستشو دهید. این عمل باعث می شود تا دندان ها تغییر رنگ ندهند. یک نکته مهمی که وجود دارد این موضوع است که بسیاری از دندان پزشکان مصرف چای و قهوه را دشمن کامپوزیت دندان می دانند؛ در صورتی که چنین نیست. اگر بعد از مصرف این مواد خوراکی دندان های خود را شستشو دهید، هیچ گونه آسیبی به دندان های شما وارد نمی شود.

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که بعد از کامپوزیت دندان چه بخوریم پاسخ دهیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشید در خصوص کامپوزیت دندان اطلاعاتی مفید را به دست آورید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5