چگونه فضای حافظه گوشی آیفون را خالی کنیم؟

فضای بیشتری برای اپلیکیشن‌های iOS درست کنید

1

کمبود فضای ذخیره‌سازی آیفون می‌تواند به شدت روی کاری که انجام می‌دهید؛ تاثیرگذار باشد و شما را محدود کند. آیفون‌های جدید می‌توانند تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشند و حتی شنیده می‌شود آیفون ۱۳ تا یک ترابایت فضا دارد ولی احتمالا گوشی آیفون شما فضای بسیار کمتری دارد که خیلی زود پر می‌شود.

شما فضایی برای نصب بازی‌های جدید یا بهترین بازی‌های ارائه شده ندارید. نمی‌توانید اپلیکیشن‌های جدید و مفید را تست کنید و بدتر از آن فضایی برای ثبت عکس و فیلم جدید نخواهید داشت.

خبر خوب این است که آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی اضافی در آیفون چندان سخت نیست و اگر ترفندهای آن را خوب یاد بگیرید؛ مشکل کمبود فضای حافظه آیفون برای همیشه حل خواهد شد.

بهتر است ابتدا منتظر بمانید تا فضای ذخیره‌سازی گوشی آیفون شما تقریبا پر شود. بعد طبق فهرست پیشنهادی ما سراغ آزادسازی فضاهای اضافی بروید و تصمیم بگیرید می‌خواهید چه چیزی را حذف کنید.

بررسی کنید فضا چگونه پر شده است

بعد از اینکه گوشی آیفون را خریداری کرده و شروع به کار با آن می‌کنید؛ در ابتدا باید فضای ذخیره‌سازی زیادی داشته باشید اما به سرعت خواهید دید که فضای موجود شما رو به کاهش است. اولین قدم این است که بفهمیم چه فایل‌ها و پوشه‌هایی بیشترین فضا را اشغال کردند.

اپلیکیشن Settings را اجرا کرده و به General > iPhone Storage بروید. شما در این پنجره فهرستی از اپلیکیشن‌ها که بیشترین فضا را اشغال کردند؛ خواهید دیدکه احتمالا پیرامون موسیقی و عکس و ویدئو هستند. به‌ویژه، اگر فردی باشید که به ویدئوهای 4K علاقه زیادی دارید.

در خلاصه ذخیره‌سازی هر اپلیکیشن می‌توان دو آیتم App Size و Documents and Data دید. این دو اندازه نمایش داده شده به شما می‌گوید آیا خود اپلیکیشن فضای زیادی گرفته است یا فایل‌های درون این برنامه حجم زیادی دارند و می‌توان با پاک‌سازی آن‌ها کنترل بیشتری روی اپ داشته باشید.

همچنین، شما برخی پیشنهادها و توصیه‌های اپل درباره نحوه حذف پرونده‌هایی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید را خواهید دید. مثلا، فایل‌های بزرگ ضمیمه پیام‌ها و ایمیل‌ها یا اپلیکیشن‌های آفلاین استفاده نشده و فیلم‌های قدیمی را بررسی کنید و آن‌هایی که نمی‌خواهید را حذف کنید.

می‌توانید با اتصال آیفون به کامپیوتر مک و باز کردن خلاصه وضعیت آیفون در Finder، می‌توانید موسیقی‌ها و فیلم‌های خود را با مک همگام‌سازی کنید تا دیگر نیازی نباشد تک به تک همه فایل‌ها را همگام‌سازی کرده و بعد حذف کنید. اگر یک پلی‌لیست یا فیلم را علامت بزنید؛ خواهید دید چه مقدار فضای ذخیره‌سازی اشغال کرده و است و پاک کردن آن چقدر فضا آزاد می‌کند. در نهایت با داشتن این اطلاعات می‌توانید تصمیم بگیرید کدام فایل‌ها را همگام‌سازی کرده یا پاک نکنید.

پاک‌سازی موسیقی، ویدئو و دیگر مدیاها

بهترین چیزها برای حذف و پاک کردن از آیفون، مواردی هستند که مطمئن‌اید که بعدا می‌توانید آن‌ها را دوباره دانلود کنید. پلی‌لیست‌های زیاد موسیقی، کتاب‌های صوتی، خریدهای اپل تی‌وی و دیگر فایل‌های بزرگی که باز هم در دسترس هستند. همه این فایل‌ها را دوباره می‌توانید از طریق همین گوشی آیفون یا کامپیوتر و لپ‌تاپ دانلود کنید و چیزی از دست نداده‌اید.

برای اپلیکیشن‌های خود اپل، با رفتن به مسیر Settings > General > iPhone Storage می‌توانید فایل‌ها را پاک کنید. یک اپلیکیشن مانند Music را انتخاب تا فهرستی از موسیقی‌های دانلود شده و اندازه هریک را مشاهده کنید. روی گزینه Edit بزنید و پلی‌لیست‌ها و فایل‌های بزرگ را پاک کنید. با گرفتن و کشیدن هر فایل و موسیقی به سمت چپ صفحه‌نمایش گوشی توسط انگشت خود نیز می‌توانید به سادگی و سریع این فایل‌ها را پاک کنید.

همان‌طور که اشاره شد؛ با اتصال گوشی آیفون به مک و همگام‌سازی فایل‌ها می‌توانید به طور دسته‌جمعی آن‌ها را پاک و حذف کنید. برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث شما تنها یک گزینه دارید و آن باز کردن تک تک این برنامه‌ها و حذف دستی پرونده‌ها و فایل‌ها است. در اینجا دنبال اپلیکیشن‌های استریم با فایل‌های بزرگ باشید. ممکن است شما یک فیلم را برای مشاهده آفلاین دانلود کرده باشید ولی یادتان رفته حذف کنید.

اپلیکیشن‌ها را حذف یا آف لود کنید

به جرات می‌توان گفت هر کاربری چندین اپلیکیشن نصب شده دارد که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کند. اکنون، iOS 14 یک داشبورد اپلیکیشن دارد که به سادگی نشان می‌دهد از کدام اپ‌ها استفاده کرده و کدام اپ‌ها برای مدت زیادی است که باز نشدند.

برای حذف کامل یک اپلیکیشن، ساده‌ترین روش قرار دادن انگشت روی یک فضای خالی صفحه اصلی و فشار دادن روی آن نقطه است. اپلیکیشن‌ها شروع به تکان خوردن می‌کنند و یک نماد ضربدر روی آن‌ها ظاهر می‌شود. کافی است روی نماد ضربدر هر برنامه بزنید و بعد از فهرست باز شده گزینه Delete App را انتخاب کنید.

برخی اوقات حذف دائمی یک برنامه خطرناک و جبران‌ناپذیر است. مثلا، یک بازی را تا مرحله‌ای پیش رفتید ولی دیگر این روزها نمی‌رسید آن را ادامه دهید. حذف کامل این بازی باعث می‌شود همه داده‌های ذخیره شده روی آن نیز از بین بروند. در این وضعیت، ممکن است شما بخواهید هنوز این برنامه یا بازی را نگه دارید و از داده‌های قدیمی آن استفاده کنید.

در این مواقع می‌توانید یک اپلیکیشن را offload کنید. در این روش اپلیکیشن از فضای ذخیره‌سازی آیفون شما حذف می‌شود ولی اسناد و داده‌ها (Documents & Data) برای استفاده مجدد در زمان نصب دوباره این برنامه، دست نخورده باقی می‌مانند.

برای آف لود کردن یک اپلیکیشن، به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید و روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید. گزینه Offload App ظاهر خواهد شد که اجازه می‌دهد برنامه پاک شود ولی داده‌های آن برای آینده باقی بمانند.

همچنین می‌توانید از اپل بخواهید هر زمان فضای کمی روی گوشی دارید؛ این کار را به طور خودکار انجام دهد. به بخش Storage در اپلیکیشن Settings بروید و روی Show All و بعد Recommendations بزنید و در صورت نیاز گزینه Offload Unused Apps را انتخاب کنید. حتما فراموش نکنید که باید گزینه Enable را در این بخش بزنید تا این قابلیت فعال شود.

بزرگ‌ترین نکته منفی این ابزار، تصمیم‌گیری اپل به جای شما برای آف‌لود کرده یک اپلیکیشن است. این کار ممکن است منجر به از دست رفتن اپلیکیشن‌های مفید به همراه اپلیکیشن‌های بی‌فایده و بی‌استفاده شود.

از عکس‌ها و فیلم‌های خود پشتیبان‌گیری و بعد حذف کنید

اگر مدتی است از گوشی آیفون استفاده می‌کنید؛ احتمالا انبوهی از عکس و فیلم روی گوشی شما ذخیره شدند و بخش قابل توجهی از فضای ذخیره‌سازی آیفون را اشغال کردند. اگر از سرویس iCloud استفاده می‌کنید؛ می‌توانید همه این عکس‌ها و فیلم‌ها را حذف کنید؛ در حالی‌که فضای زیادی از گوشی آزاد شود.

به مسیر Settings > [Your Name] > iCloud > Photos بروید. گزینه را iCloud Photos option را تغییر دهید و بعد Optimize iPhone Storage را انتخاب کنید. با این تنظیم، نسخه‌های کم حجمی از عکس‌ها روی گوشی شما نگهداری شده و نسخه‌های با وضوح بالا روی سرویس ابری اپل ذخیره می‌شوند.

به این ترتیب، اگر زمانی به یک نسخه با کیفیت از عکس نیاز داشتید؛ می‌توانید آن را از روی آی‌کلاود دانلود کنید. به علاوه، با این روش به جای اینکه مجبور باشید همه عکس‌های روی گوشی را پاک کنید؛ می‌توانید نسخه کم حجمی از عکس‌های قدیمی و خاطره‌ساز خود داشته باشید و هر زمان دوست داشتید به آن‌ها نگاه کنید.

البته، این ترفند زمانی جواب می‌دهد که فضای کافی روی سرویس آی‌کلاود داشته باشید. در غیر این صورت باید هزینه بیشتری برای خرید فضا بپردازید.

می‌توانید به سایر گزینه‌های ذخیره‌سازی و آرشیو عکس مانند گوگل فتوز هم فکر کنید. می‌توانید همه عکس‌های خود را به روی یک سرویس ابری منتقل کرده و بعد آن‌ها را از روی گوشی آیفون پاک کنید تا فضای زیادی آزاد شود.

فایل‌های دیگری برای پشتیبان‌گیری یا حذف پیدا کنید

اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها و ویدئوها بزرگ‌ترین اشغال‌کننده‌های فضای ذخیره‌سازی گوشی شما هستند اما هنوز هم موارد دیگری وجود دارد که باید بررسی کنید.

احتمالا شما تعداد زیادی Documents در Messages یا ایمیل قدیمی خود ایجاد کردید که در واقع اسپم هستند. اولویت حذف با پرونده‌ها و فایل‌هایی است که از آن‌ها یک نسخه دیگر ذخیره کرده‌اید. می‌توانید از اسناد و فایل‌های ضمیمه خود روی کامپیوتر مک یا سرویس آی‌کلاود پشتیبان‌گیری کنید و بعد همه این موارد پاک شوند.

اگر از مرورگر سافاری استفاده می‌کنید؛ وارد اپلیکیشن Settings شده و بعد Safari را انتخاب کنید. شما می‌توانید روی گزینه Clear History and Website Data بزنید تا همه اطلاعات ذخیره شده محلی در این مرورگر پاک شوند.

علاوه بر این، اگر روی برگه Advanced بزنید و بعد گزینه Website Data را انتخاب کنید؛ شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت سایت به سایت حذف کنید. اگر مرورگرهای وب دیگری هم استفاده کردید؛ باز هم گزینه‌های مشابهی برای پاک کردن اطلاعات محلی دارند.

iOS دسترسی چندان زیادی به سیستم فایل نمی‌دهد. اگر شما مطمئن هستید اطلاعاتی در یک اپلیکیشن ذخیره شده که به آن‌ها نیاز دارید؛ می‌توانید آن اپ را حذف کرده و دوباره نصب کنید.

تنظیم مجدد آیفون

همه ترفندهایی که در بالا گفتیم؛ می‌توانند گره‌گشا باشند و بخشی از فضای ذخیره‌سازی آیفون را خالی کنند ولی در برخی مواقع چاره‌ای جز ریست فکتوری یا بازنشانی تنظیمات کارخانه گوشی نیست. شما می‌توانید گوشی آیفون را کاملا سفید کرده و بعد فایل‌ها و پرونده‌های مورد نیازتان را از سرویس آی‌کلاود یا کامپیوتر مک به روی آن منتقل کنید.

پیش از اینکه آیفون را ریست فکتوری کنید؛ بهتر است ابتدا از همه اطلاعات روی آیفون پشتیبان‌‌گیری کنید تا چیز مهمی را از دست ندهید. ریست آیفون این فرصت را به شما می‌دهد تا فقط اطلاعات، عکس‌ها، ویدئوها و اپلیکیشن‌های مورد نیاز را دوباره برگردانید.

این ترفند باید آخرین راه‌حل شما باشد؛ چون هم خطر از دست دادن برخی اطلاعات مهم فراموش شده وجود دارد و هم به شدت زمان‌بر است. تا ناچار نشدید سراغ گزینه ریست فکتوری آیفون نروید و از ترفندهای گفته شده در بالا برای خالی کردن فضای گوشی استفاده کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…
منبع techradar
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. sonia می گوید

    بخش other آیفون بیش از همه چیز آزار دهنده اس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5